Alla inlägg den 3 februari 2016

Av Sirpa - 3 februari 2016 14:43

Lilla fröken Lovan landar mer och mer i sitt nya liv med mig:)
Hon är superduktig med allt!

Går på toan.
Äter sin mat.
Har inrättat sitt liv med nya rutiner i ett alldeles eget hem, med en morsa som älskar henne högt.

Det är så härligt att komma hem till henne för den glädje hon visar, ökar för varje dag som går.

Hon har fått styra takten med allting.
Vi kelar när hon vill.Aldrig att jag petar på henne om hon vill vara ifred.

Just nu ligger hon och spinner så det dånar.Tätt intill mig i soffan:)
Vi trivs båda två!

Av Sirpa - 3 februari 2016 14:06

Har haft mängder med tvätt som jag inte haft, varken orken eller tiden att tvätta.

Bokade tid för imorgon men insåg imorse när jag var ner och tittade, att jag kan tvätta påmin långrast idag:)

Så blev det!
4 maskiner fixade på ett par timmar.
Effektiva maskiner som tvättar och centrifugerar toppenbra.

Tog upp allt och hängde i lägenheten.
Så nu doftar här gott och luften är fräsch och lätt att andas.

Skönt få det gjort!
Då kan jag göra annat imorgon på min lediga dag.

Ska snart iväg och köra den andra halvan av min tjänst för idag.
Vilar först:)

Diskade upp det som låg sen igår och njöt av en balja kaffe med en chokladboll till:)

Prima liv!!

Av Sirpa - 3 februari 2016 05:55

Tisdagen bjöd på flera promenader och dessutom en kort joggsekvens.
Fick lite bråttom när jag skulle med en buss....funka bra att jogga med väska och allt:)

På hela dagen blev det 13500 steg.
Är jätteglad över det.

Gick först till jobbet på morgonen.
Nästan all snö var borta som kom ner kvällen innan.Halt på sina ställen och blaskigt.

Flyttade på bussar innan jag själv körde dagens första tur till Arlanda.
Få resenärer och jättelugnt.
Fick byte vid Centralen.
Hade med föraren till Mdh bussen också, så han fick ta depåbilen åter och jag klev av vid Coop Extra på Pilgatan.
Handlade och gick sedan hem därifrån.

Väl hemma, genomsvettig, blev det mat och vila.
Somnade till en stund.
Lovan så lycklig när jag kommer hem till henne sådär:)
Hon kelar och pratar, äter och far omkring.

Köpte lite annan mat åt henne idag för det hon först fick var hon inte så glad i.Hon behöver äta.
Smal och fartig som hon är.
Fick bli dyrare mat som är mera anpassat för henne.
Hon började äta direkt.

Vi får prova oss fram vad som passar bäst för min lilla panter:)

Gick sedan till jobbet igen och hämtade ut buss.Tog en tur till och från Arlanda i regn och mörker.

Hann med en buss sedan som jag åkte med ett tag och pratade, umgicks med älskad vän.
Väl spenderade timmar som lägger sig likt sammet i själen.
Goda samtal och glada skratt.

Vi har aldrig tråkigt:)
Den dagen kommer inte.Vi köpte oss lite mat på rasten och jag åt ett vegetariskt mål som var supergott.
Behövde riktig mat kände jag.

Väl hemma, sent, kröp jag genast isäng och tvärsomnade.
Hade rört på mig så mycket denna dag.Jobbat en hel arbetdag, uppdelat.Trivsamt umgänge på kvällen som avslut.

Svart, söt panterdam väntade på mig hemma.
Livet känns toppen just nu:)
Jag blir piggare och friskare för var dag som går.
Lägger pusselbitar hela tiden och finner ur detta en helhet som jag trivs i.

Ringde min mor idag också och vi hade ett jättebra samtal som handlade i stort sett om allt i livet, som det ser ut nu.

Likaså var jag i kontakt med Vårdcentralen i Surahammar.Hade tid för cellprov och fick ändrat den till Torsdag då jag är ledig och kan åka.
Fick veta att jag kan fortsätta vara listad där, fast jag bor i Västerås.
Kändes toppen:)

Fick även kontakt med han jag hyr av om att jag behöver få saker fixade i lägenheten.
Spisen bytt och packningar i kranar som läcker.

De skulle komma och titta på detta.
Bra!!

Bit för bit lägger sig tillrätta.

Idag har jag delad tjänst igen och väljer ta bilen.Känner att jag vill snabbt hem sedan för att fortsätta plocka med de kartonger som är kvar.

Tvättstugan är dags att göra ett besök i.Hoppas på att fånga en tid idag under de timmar jag är hemma.
Vill inte binda upp morgondagen med tvätt.Vill göra annat då som är mycket trevligare, efter cellprovet.

Mår fint:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards