Alla inlägg den 4 februari 2016

Av Sirpa - 4 februari 2016 23:29

Lite bilder idag från Lögarängen i Västerås.

Av Sirpa - 4 februari 2016 06:57

Min lilla sambo tyckte redan tidigt imorse att morsan hennes ska gå upp och serva henne med kli bakom öronen, kramar, Sheba och det hon ansåg var viktigt:)

Hon går omkring härhemma och kurrar, piper och spinner så mattorna krullar sig på golven.

Hon är så lycklig den lilla svarta damen.
Lika lyckig är jag, hennes nya morsa som korsade hennes väg, då hon behövde komma till ett alldeles eget hem med en serviceperson, i form av mig:)
Vi är ett hon och jag, redan!
Det har gått 5 dagar sen hon flyttade hit och det känns som hon alltid hört hit.

Härligt!

Jag gick upp till sist och gav henne allt hon behövde.
Vi har också börjat med att korta stunder, finnas i morsans famn.
Det tycker Lovan är både lite läskigt och samtidigt gudomligt mysigt.
Morsan pussar henne på huvudet och kramar mjukt, kliar med båda händerna på hennes, lite spända kropp som slappnar av mer och mer för varje gång vi gör detta.

Håller Lovan kanske 20 sekunder, släpper ner henne sedan och hon snor omkring mina ben och bara mår gott:)

Linda som hon bodde hos tidigare måste ha fostrat Lovan jättebra för vi har få diskussioner om att gå på bord och bänkar.
Lovan vet vart hon får vara.

Som jag brukar säga...Inga kattassar där det finns människomat.
Där hör inte tassar hemma.

Tack Linda!
Du har gjort det väldigt enkelt för mig med förberedande fostran.

Just nu har Lovan dragit sig tillbaka och jag skall straxt bege mig till Surahammar och cellprovstagning.
Kommer att hämta Lovans klopelare samt saker som jag ännu har kvar hos min dotter.

Enda lediga dagen denna vecka.
Har att göra hemma innan jag tar mig en promenad till min älskade vän, för timmar av goda samtal och glada skratt.
Vi skall tanka upp varandras energikonton för att ge själen en chans att orka med de utmaningar som livet ständigt bjuder på.

Goda samtal om allt vad livet innehåller är en oerhört bra terapi.
En ventil som hjärnan behöver för att orka fungera i situationer som är energikrävande och tömmande.

Ser fram emot dagen:)

Har att göra härhemma också men jag känner att avkoppling är av yttersta vikt idag.
Ladda batterierna då jag har långa och intensiva arbetsdagar framför mig.
Har fått full kvot av timmar för denna månad ifrån personalplaneraren och det gör mig trygg och glad.
Älskar mitt arbete och min arbetsplats.

Swebus:)
Mitt andra hem som gör mig jätteglad.

Av Sirpa - 4 februari 2016 00:06

Att leva i en verklighet fylld av tro, hopp och glädje, är härligt.

Från att ha under en period fått kämpa så in i vassen för att få till min vardag så tycker jag att livet börjar få en bra struktur.

Ett tag hade jag ingen trygghet i arbetet, inget eget boende och hälsan sviktade rejält.
Det blev ambulansfärd till sjukhuset med nogrann undersökning av mitt hjärta, vilket bara var stress i arbetet.
Hjärtat är superstarkt och friskt.
Toppkondition blev svaret vid arbetstestet av hjärtat.

När sedan nya arbetet kommit igång hyfsat, så fick jag influensan.
I samma veva sökte jag boende med ljus och lykta.
Hade gett upp drömmen om eget hus.
Nu gällde bara att hitta boende som fungerade och det snabbt.

Annonserade...vilket resulterade i det boende jag nu har:)
Lyckokast!
Flytt i influensans slutskede...höll på att sluta i total krasch av min ork.
Höll mig flytande...kämpade så tårarna rann.Flytt, jobb och sedan iordningställning av lägenheten.

Nu bor jag för fullt:)
Har en liten sötnos till sambo som styr och ställer härhemma.
Hon i sin tur fick ett hem som hon behövde.
Min älskade lilla kattjej

Hälsan återvänder mer och mer för var dag.Har vågat/orkat börja röra på mig igen.

Kärleken har fått ny vind under vingarna och det känns toppen:)
Njuter av nuet och det ordentligt.
Känner mig behövd och attraktiv och det är viktiga bitar för mig.
Får mig att växa som människa.

Framtiden ser ljus ut och min livsgnista sprakar rejält:)

Idag fick jag det goda samtalet från min hyresvärd:)
Jag skall få en ny spis och nya kranar/blandare i både kök och badrum.
Blev jätteglad:)

Känner också en stor arbetsglädje.
Varje gång jag sitter vid ratten känns superbra.
Idag blev det körning över Stäket, Rotebro då ordinarie körsträcka var blockerad av lastbilsolycka.
Blev flera telefonsamtal med driften och kollegor/vänner om färdväg och omfattning.
Slutade jättebra!
Kom hem i helt rätt tid.

Känner att jag har fantastiska vänner som finns för mig när jag behöver dem.Hjälp i olika former finns att tillgå.

Livet har börjat rulla i positiv anda igen och det uppskattar jag oerhört.
Känner en tacksamhet varje dag jag vaknar....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards