Direktlänk till inlägg 5 februari 2016

Glad överraskning :)

Av Sirpa - 5 februari 2016 06:52

Igår Torsdag gick jag upp hyfsat tidigt, fast jag var ledig.
Kaffe och gosestund med Lovan innan jag gick upp.

Plockade med det nu torra, rentvättade.Njuter så av det egna hemmet.
Känner att jag snart kan bo för fullt här.När jag fått en ny spis och kan laga mat till fullo, baka och fixa.

Vill gärna göra mat som jag sedan fryser ner till matlådor, bara att plocka med.
Nyttig, god mat.

Här behöver tvättas fönster och städas ordentligt efter inflytten.
Det får komma vartefter.
Känner att jag behöver landa i detta nu och bara leva ett tag.
Njuta!

Gjorde mig iordning och åkte till Ängsgårdens Vårdcentral i Surahammar, för cellprovstagning.
Möttes av en underbar människa till barnmorska.
Provet togs smidigt och vi skrattade glatt åt saker vi pratade om.

Bland annat pratade vi om hur härligt livet är i den här åldern.
Man har ett eget liv.
Slipper krångel med mensblödningar och sexlivet blommar:)

Efter provtagningen for jag till Willys och handlade frukost.
Sedan till huset och min dotter och barnbarn.
Ludde Basset blev överlycklig då mormor kom på besök:)
Vi hann ju leva ihop ett tag.

Vi åt frukost vi tjejer och pratade om allt möjligt.
Lilltösen har sin första lösa mjölktand :) och hon är bara 5 år.
Väldigt tidigt!
Min dotter börjar bli friskare från influensan men lillan har feber ännu.

Lastade in Lovans (Tittis) klopelare i bilen och de saker jag hade kvar.
Postade adressändringen påskriven till Skattemyndigheten

Åkte så hemåt och det via Lögarängen.Njöt av det vackra vädret.

Kom så hem, lastade ur.
Skulle dricka vatten och upptäcker att köksblandaren var utbytt medans jag var iväg:)
Blev jätteglad!

Blank och fin.
Smidig och tyst.
De gamla var inge vidare.

Likaså var elementet i köket varmt:)
Säkert behövde det luftas bara men jag hade ingen sån nyckel.

Sms:ade fastighetsskötaren och tackade så gott.
Snabbt utfört arbete.
Nu är det spisen och badrumsblandaren kvar.

Lovan tog sig an klopelaren på en gång och gav den en omgång.

Kul bild den sista:) tungan ute då hon äter godis jag lagt på avsatsen.

Dagen fortsatte sedan i gemenskap med min älskade vän.
Återigen åt vi tillsammans och hade mängder att prata om.

Älskade människa!
Vad du betyder mycket för mig.
Är så glad att ha dig i mitt liv.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards