Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Sirpa - 6 februari 2016 19:36

Då jag kom till mitt arbete på Fredagen fick jag veta att jag skulle ha med vår Trafikplanerare.

Oj...tänkte jag...vilket förtroende!
Kändes jätteroligt direkt och framförallt efter att jag träffat personen ifråga.

Vi fick jättetrevliga timmar och goda samtal om allt mellan himmel och jord.

Så nyttigt för honom att komma och se hur körningarna är och hur vi jobbar med att hinna med allt på de tider vi har.
Lagom med kunder och problemställningar dök upp.
Han fick verkligen en klar bild av jobbet.

När vi rullade tillbaka mot Västerås, hände en otäck sak.
Jag skulle precis köra om en långtradare, då det lossade flak med is/snö från taket på tradaren.
Dessa kom flygande rakt emot bussen och slog in i vindrutan med hårda, otäcka smällar.

Vi satt båda och väntade på att rutan skulle krossas och komma farande över oss.

Pjuh vad läskigt!
Jag var alldeles knäsvag en stund efteråt.
Allt gick bra som tur var och vi landade i Västerås i trygghet.
Tömde bussen och åkte till depån.

Jag fick rast och Trafikplaneraren for till sitt efter samtal med min chef först.

Körde sedan min andra halva och det var knappt med körtid på den turen.
Kom precis till Karlstadbussen och lastade över.
Hamnade i lite ordbyte med den föraren då vi hade olika åsikter om hur mycket man hjälper kunderna.
Jag gillar att hjälpa...det gjorde inte han!

Lämnade bussen till nästa förare som körde hem mig då han inte ville att jag går i mörkret och halkan.
Gulligt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards