Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Sirpa - 7 februari 2016 20:50

Min dag började redan 4.00 då kaffebryggaren drog igång dagens första koppar.

Gick iväg till jobbet.
Började 5.47
Morgonen var jättevacker där jag rullade fram, lite dimma över vattnet vid Varpsund.
Helt magiskt!!

Väl framme på Arlanda fick jag en stund över och kunde ta mig kaffe och macka.
Satt och skrev med vänner och på fb.

Det är inte ofta vi får den möjligheten att bara vara en stund.
Oftast är vi där precis för att hinna vändstäda, gå på toa och åka till 5:an för att lasta på och åka åter Västerås.

Jag tycker att en paus är välkommen efter resan från Västerås.

Njöt av den idag.

Lastade och åkte åter hemåt.
Bussen till depån och rast där.
Kom på att jag glömt matlådan hemma.
Åt en burk makrill i tomatsås.Fick räcka sålänge.

Sedan tog jag fram en Fimp...dvs en Mercedesbuss som är lite kortare.
Bara 49 platser.

Lastade åter vid Centralen och styrde mot Arlanda.
Fick så mycket beröm för körningen igen :) gjorde mig glad.
Städade ur bussen noga för sedan när jag kom åter Västerås tog en kollega över den.
Jag åkte bilen till depån.
Hade huvudvärk då.Ätit för lite.

Gick raskt hem.
Fixade iordning en pizza med skinka, ost och oliver.In i den läskiga ugnen som är så gammal och inbränd.
Pizzan blev bra iallafall.

Sedan var det dags för ett skönt skumbad.Tände en massa ljus i badrummet och badade riktigt hett.
Härligt!
Huvudvärken försvann.
Mat och bad var vad som behövdes.

Av Sirpa - 7 februari 2016 04:45

Lördagsmorgonen bjöd på rofylldhet och mågott känsla.
Började jobba tidigt.
4.37 stod på schemat

Möttes av en varm och skön buss då dieselvärmaren var på.
Bara att sätta mig ner och logga in, köra iväg.

Vad jag älskar mitt jobb!

Fick på trötta, lite småstressade kunder som jag lugnade ner och fick till ro i bussen, de somnade i mina trygga händer.
Fick igen beröm för min körning och mitt bemötande av dem:)
Härligt att höra!

Det är ofta unga män som med tacksamhet kommer fram och tackar och önskar mig en bra dag, som jag önskar alla över microfonen.

Så lite det behövs för att göra människor glada.
Jag gör ju bara mitt jobb på det sätt jag trivs:)
Med glädje, rofylldhet och trygghet i focus.

En kvinna såg mig i ögonen och sa att, tänk om fler människor var som du, vad mycket bättre världen skulle vara.
Jag blev alldeles varm av glädje:)

Förstår dem som reagerar på mitt sätt att arbeta efter mötet med kollegan från annan depå igår.
Han var mer som en sur citron mot sina kunder...tur de åkt med mig först och fick en bättre bild av oss på Swebus.

Jag är stolt över oss och agerar därefter.
Kunderna är mitt levebröd..inte några fiender eller till besvär.
Har man den attityden att vara dum med kunden så tycker jag att man ska byta jobb.
Kunden ska inte lida för att man inte mår bra.

Jag körde sedan i depå och hade två timmars rast.
Hade fullt upp.
Beställde uniformsdelar inför våren.
Skicka in ansökan om autogiro på Lovans försäkring.
Mejlade vår personalplanerare om sommaren.
Åt lite och pratade med go kollega.

Han var glad och berättade att han är Same och igår var det ju Samernas nationaldag.
Jag gratulerade!

Jag har ju hjärtat norrut också då min älskade x make kom från Kiruna.

Körde sedan andra passet för dagen och den gick också i lugnets tecken.
Får sådan hjälp av andra resenärer om det blir problem med språket och teknisk utrustning hos kunder.
Som i detta fall mobilen.

Tacksamheten är stor hos mig då för jag vill ju att alla ska må bra och känna sig trygga.

Att få människor att må bra är ju något som ligger mig varmt om hjärtat och ibland slår det tillbaka mot mig.
Alla vill ju inte ha min hjälp och det kan jag bli varse om med råge.

Blev det igår av min älskade vän som har det tufft som vanligt i sitt liv.
Jag ville hjälpa och stötta och fick dra mig snabbt tillbaka.
Svider i mig en stund men jag respekterar detta.
Vill man rida ut sina stormar själv och kämpa i ensamhet...ja då släpper jag det.
Svårare än så är det inte.

Gick hem från jobbet och det längs en annan väg igenom skog och tystare färdväg.
Slipper trafiken.
Kom hem och fixade mat åt mig själv.
Stekta nudlar med färska, stekta champinjoner och korv.
Glass och kaffe till efterrätt.

Såg på tv och pratade på messenger med goda vänner.
Den ena ska med mig till Öland och hjälpa mig bygga upp boendet för säsongen och den andre finns som stöd för mig på arbetet.
Vi känner varann sen gammalt och trivs att umgås.
Han vill bjuda mig på lunch på Måndag.
Trivs i hans sällskap.
Båda dessa vänner månar väldigt om mitt mående.
Tack Henke för du finns i mitt liv, med din vänskap, humor och livsglädje.
Tack J för du månar om mig på jobbet


Fick ett santal från Huskatten med frågor om hur det går med Lovan.
Lovan pratade i bakgrunden hela tiden så vi var tre i det samtalet:)

Senare när jag skulle lägga mig såg jag att Lovan kissat i min säng....
Bäddade rent och fixade.
Nu kör vi med stängd dörr till sovrummet när jag inte är hemma.
Säkert en revirgrej då det luktar Titti om sängen.
Titti sov ju ständigt med mig.

Somnade tryggt vid 21 tiden, nöjd med dagen.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards