Direktlänk till inlägg 8 februari 2016

Tankar i gryningen...

Av Sirpa - 8 februari 2016 05:20

Sitter i min säng och hjärnan är i full gång.
Vaknade av en grannes högljudda, upprörda röst någonstans bakom väggarna.
Klockan var bara 3.14 och jag blev klarvaken.Rösten fortsatte upprört och högt.
Kände mig ledsen av att höra det...en människa som mådde dåligt.

Mina egna känslor triggades igång och jag började reflektera över mitt eget liv, vart jag står någonstans idag.

Jag har nu bott här i min egen, andrahandshyrda lägenhet i 2 veckor och jag trivs jättebra.
Allt är inte på långa vägar iordning ännu, men jag kommer att fixa till vartefter.
Huvudsaken är att Lovan och jag bor i vårt eget och kan stänga vår egen dörr.

Det står ouppackade kartonger i vardagsrummet.Tavlor och foton skall upp på väggarna och det gör jag när kartongerna är borta.
De stör helhetsbilden:)

Fönstren behöver tvättas och lampor sättas upp lite här och var.
Det kommer:)

Det som just nu ligger på tur är att jag skall igång med min träning igen, som så brutalt avbröts i mitten av December av att jag blev sjuk i influensan.

Den tog ner mig riktigt hårt och återhämtningen har varit lång.Hostar ännu upp en massa ur luftvägarna då och då.
Tänkte ta mig en kortare pw/joggrunda på Tisdag morgon och känna vad kroppen säger.
Tar det försiktigt för jag orkar inte med något bakslag.

Arbetet flyter på jättebra och jag trivs så himla bra.
Mår så gott i att kunna gå till och från jobbet.Röra på mig och dessutom spara pengar på att inte måst ha bilen.
Jobbade hela denna helg och mådde toppen:)

Nu är det tidig Måndag morgon.
Jag har sovit klart och tömmer hjärnan på tankar.

Igår kväll pratade jag med en ny vänskap och en del av samtalet var intressant.

Vi delade erfarenheter om relationer som inte funkar...där man bara sliter på varann.


Vi talade bla om Härskarteknik.
Att styra en annan människa med sitt sätt att vara.
Tvinga fram åtaganden med egoistiska medel.
Usch vad jag tycker sådant är otäckt!!
Det skall inte existera i ett förhållande.

Så många kvinnor ägnar sig just åt detta manipulerande, snedvridna sätt att få sin vilja igenom.
Styra sin partner och inte tillåta denne ha en själslig frihet.

Hör det från flera av mina vänner som genomgått separationer.

Jag ryser av bara tanken!!

Vi talade om hur det är att komma upp i mogen ålder och vilka prioriteringar man gör.
Vad som känns bra vill man leva i och för min del har det blivit en livsstil.

Just nu lägger jag grunderna till mitt liv på plats för att sedan kunna njuta av tillvaron till fullo.
Boende, jobb och hälsa är ju så viktiga delar i livets pussel...kanske skrivet i fel ordning:)

Vi talade om vänners värde i livet.Vilken stor betydelse det är att omge sig med människor som tillför något.
Jag får in nya vänner nu tack vare nytt arbete och ny bostadsort.

Är idag bjuden på lunch av en god vän som jag känt i många år och som jag nu tagit in i mitt liv på nytt.

Det är män i min omgivning som söker mitt sällskap och är intresserade men tyvärr är mina känslor redan hos en människa som jag älskar högt.
Inget jag vill gå in på mer än såhär.

Hur jag än har försökt att bli av med dessa känslor för denna person så lyckas jag inte...så jag vilar i detta!

Framtiden får utvisa vad som komma skall.Men jag kan säga att jag mår gott i umgänget med denne person.
Han får mig att blomma och leva så som jag verkligen vill och känner för.
En fullblodskvinna:)

Mitt liv är innehållsrikt och jag trivs.
Som igår när jag kom hem och bara kände mig sådär hellycklig:)

Meningen med livet är ju att man ska må bra.Gör man inte det så är det ens egna ansvar att göra en förändring.
Jag har vandrat långt i förändringar för att hamna där jag står idag.
Ingen lätt resa, men den har lärt mig massor.Den har givit mig en styrka och en tro på min egen förmåga.

Jag vill leva i glädje och skratt.
Energi och uppfinningsrikedom skall prägla tillvaron.
Det är mycket jag är nyfiken på och som jag gärna vill prova...och det tillsammans med mannen jag älskar.

Livet lever vi just nu och dagarna som går lägger vi bakom oss.
Varför då inte välja den väg som i slutänden ger en skön känsla i själ och hjärta:)
Jag vill ha det så och jag verkar för det.

Inget i livet är gratis!
För att uppnå det fina kan det krävas tandagnissel och kamp innan.
Men det är det värt:)
Det vet jag!!

Snart är våren här och för min del innebär det att husvagnen kommer fram.Kör ner den till min plats på Öland Kyrketorp i slutet av April.
Det är mitt andningshål i tillvaron.
Min älskade vagn:)

Jag mår gott och det vill jag fortsätta med.En pusselbit till i mitt liv så dansar jag fram i tillvaron:)

Den pusselbiten är värd att vänta på:)

 
 
mimmi

mimmi

8 februari 2016 12:59

Härligt härligt!!!!
:-)

http://www.intebaramammablog.wordpress.com

Sirpa

8 februari 2016 17:09

Ja det känns fint:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards