Alla inlägg den 10 februari 2016

Av Sirpa - 10 februari 2016 13:29

Träningspasset idag fick ske i regn.

Bestämde mig redan hemma att en mil är mitt mål idag.
Oavsett väder och vind.

Gick nedför gatan hemma och hjälpte en förare på VL att stänga motorluckan på bussen.
Han blev jätteglad över att jag brydde mig om det:)
Självklarhet för mig!

Såg ju när bussen kom rullande att luckan stod öppen.Joggade fram till hållplatsen den stannat vid och sa åt föraren att jag stänger luckan:)
Berättade att jag är Swebuskollega när han tackade mig och jag joggade vidare.

Vidare via Viksäng ner mot Lillåudden.Gick raskt längs vattnet och bort till Tullhuset, vände och gick tillbaka.
Regnet hällde ner.

Sedan vidare mot Östermälarstrand.
Följde den, upp mot Viksäng igen vid Lidl.
Då började jag bli kall fast jag rörde mig raskt.
Regnet trängde igenom allt, ända in till trosorna.
Fötterna så blöta så det kippade i löparskorna.

Tog mig till Netto på Viksäng.
Gick in och handlade.Pausade Runkeeper sålänge.

Blev uppringd av fastighetsskötaren.De ville fixa vattenflödet i badrumsblandaren.
Den var ju nästan obefintlig på varmvattnet.

Med två kassar i händerna gick jag raskt hem.
De hade precis fixat i badrummet.
Tydligen skräp från ledningarna efter jobb de gjort i källaren med rör.
Jättetrevliga killar som kändes toppen att ha som fastighetsskötare.
Tydligen kunde problemet återkomma men då skulle jag höra av mig, så de kunde spola rent igen.

Klev ur mina våta, kalla kläder när de gått och njöt av en riktigt varm och skön dusch.
Välbehövligt!!

10 km blev passet idag:)
Känns jättebra i kroppen och det är spring i benen.
Jag tvingar mig att ta det lugnt och återuppbygga långsamt så jag håller för träningen och tävlingarna

Det snöade lovikavantar när jag kom ut från Netto och det lade sig som ett halt lager på asfalten.
Fick vara lite försiktig.

Känns toppen att vara igång så bra:)

Av Sirpa - 10 februari 2016 07:16

Vaknade efter en natt av sömn så djup att det kändes som jag låg inne i madrassen:)
Märktes att sömnens behov var rejäl då jag inte vaknat alls under natten.

Säkert efter allt jag uträttade under gårdagen:)

Lovan var såååå kelig att det gnistrade om henne när hon spann och mådde gott.
En heldag hemma med henne var guld värt.
Hon landar mer och mer i sitt nya liv med mig:)
Guld!!

Att ha mitt lilla barnbarn här var härligt.Likaså familjen på mat.
Sådant vill jag ha då och då, att jag fixar till mat i mängd som alla kan äta.
Ett sätt för oss att träffas och umgås hemma hos mig:)
Eller bara fika.
Ska se till att baka sedan när nya spisen kommer och ha hembakt i frysen.

Har nu lagt in om ledigt Påskafton och Påskdagen.
Ska ha Påskbuffe hemma hos mig.
Samlar barn och barnbarn.
Har skickat inbjudningar till alla.

Alla kan nog inte komma men de som har möjlighet.
Ta hit min mamma också på lite Påskbuffe.Så får hon träffa sina barnbarn och barnbarnsbarn.

Så skönt med eget så jag kan genomföra detta:)

Idag börjar jag jobba sent på eftermiddagen.
Vid 17 tiden, kör till 21.00

Hinner med mycket innan det är dags.
Kartonger står klara i hallen för att bäras ner i källaren.
Behöver handla lite färskvaror så det blir att gå vägen hem förbi Lidl när jag tränat klart.

Tänker ta en rejäl powerwalk, en lång sådan och styra stegen mot Björnöbron.
Hoppas på fint väder så jag får bra bilder.

Igår kväll var det mysigt med många skratt i telefonen med min älskade vän.Tiden bara rinner iväg när vi pratar om allt möjligt.
Vad jag tycker om denna härliga människa:)
Han får mig att må så bra.
Bara av att finnas för mig.

Det är så det skall vara i livet.

Nu skall jag skicka mejl till vår Personalplanerare.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards