Alla inlägg den 11 februari 2016

Av Sirpa - 11 februari 2016 11:38

Kör idag som dubbleringsbuss för Mälardalens Högskola, mellan Västerås och Eskilstuna.

Avgick 8.25 ifrån Mdh Västerås med full buss.
Släppte av vid järnvägsstationen.Åkte sedan till en bussparkering vid Sporthallen i centrum.

Meddelade min äldsta dotter på morgonen att jag kommer stå Stand by i några timmar i Eskilstuna.
Chansade på om hon var ledig och kunde komma med mitt barnbarn I och besöka mig i bussen.

Hon berättade att tyvärr var de upptagna och jag var nöjd med det svaret.

Ringde henne senare när jag var på plats och hon sa då att de var bortanför Kvicksund.
Medans vi pratade så kom en bil upp bredvid bussen och tutade.
Jag blev rädd och trodde att jag stod fel eller hade gjort något.

Det visade sig vara min dotter och barnbarn som kom och överraskade:)
Jättekul!!

Barnbarnet hade massor med frågor och alla knappar och apparater i bussen och mormor svarade.

Han trivdes verkligen.
De stannade hos mig i en kvart ungefär och for sedan vidare mot sitt mål för dagen.

Skoj med ett överraskningsbesök:)

Av Sirpa - 11 februari 2016 06:25

Onsdagen var helt grym:)

Gick upp lite senare än vanligt, intog morgonkaffet.
Ut efter det och tränade 10 km.
Handlade på Netto och bar hem två tunga kassar.
Allt detta i regn och snöglopp:)
Genomvåt och kall, in i duschen.
God frukost som belöning.

Bar sedan 8 kartonger ner i källaren.
Körde tvätt, 4 maskiner och hängde hemma.

Mycket spring i trappor blev det och känns i rumpmusklerna idag.
Toppen!!

Låg och vilade en stund efter kaffe och Semla.
Hann inte med någon under Tisdagen.

Fortsatte greja härhemma med allt som behöver komma tillrätta.
Hittade jättefina metalldekorationer på Netto som jag använder i köket som kakeldekor:)

Lite annorlunda:)
Bryter av det trista vita känner jag.
Gillar också att det är lite spegling då detta ger liv åt kaklet.

Åt lunch senare.
Njuter av att ha aptit igen men måste passa mig så jag inte trycker i mig mer än jag behöver.
Lätt hänt!

Busade med Lovan under flera tillfällen då hon är jätteaktiv och behöver stimulans.
Gjorde små bollar av folie som hon spelade tassboll med:)
Full fart med svansen krökt.
Hon är helt underbar min lilla nya sambo och jag älskar henne så mycket.
Finns inte ett liv utan henne längre:)

Hon mår så gott när jag är hemma med henne och vi pratar mest hela hennes vakna tid.
Nu har sängen blivit en favoritplats och inga fler revirkiss har tillkommit.

Vid 16 tiden var det så dags för dagens arbetspass, bara 4 timmar.
Tog bilen till jobbet, ville inte bli blöt då det regnade än.

Kopierade upp de nya tjänsterna.
Vi har fått lite förändringar.Turer som icke var lönsamma har tagits bort.
Bra att vi spar pengar!

Krama på kollegor och min goa chef och tog sedan min buss, for ner till Centralen.
Lastade och åkte.
Pratade med min mor i telefon idag och likaså med min älskade vän.
Samtalen med honom är alltid lika härliga och vi skrattar åt mycket.

Mysiga kunder åter till Västerås och jag fick så mycket beröm för min körning.
Börjar inse att det Är jag som kör behagligt och effektivt...trodde att det berodde på våra sköna bussar.
Det är det säkert också men mitt framförande av fordonen är väldigt uppskattat.
Det gör mig glad:)
Då är jag på rätt plats.

Berömmet tog jag med mig till Swebus från förra jobbet:)

Kom så hem vid 21.15 tiden.
Trött i kroppen och knoppen.
Väldigt nöjd med dagen.

Pratade vidare med min vän i text och det var givande.
Han skickar över musik till mig med budskap som jag lyssnar och njuter av.

Mitt liv är just nu så härligt.

Det enda jag kan känna som tynger lite är den ekonomiska svackan.
Den ordnar upp sig snart då lönen kommer att komma som den ska.
Allt har ju släpat en månad efter jag blev timanställd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards