Direktlänk till inlägg 12 februari 2016

Vilodag

Av Sirpa - 12 februari 2016 05:40

Torsdagen fick bli en vilodag från träningen som precis kommit igång, pyttelite.
Hade på mig stegräknare och det blev ändå 9000 steg.

Gick hem från jobbet.
Det känns så himla bra att kunna välja.Gå, cykla eller bil om jag behöver iväg direkt efter jobbet.

Fick bli en softareftermiddag och kväll.
Hade ont i magen...vet inte riktigt varför.
Skrev med min älskade vän på messenger och avhandlade diverse livsåskådningar.
Handlade en del om hur det kommer sig att jag väljer glädje och positivt tänk i mitt liv:)

Varför sura när man kan vara glad:)

Jag känner livsglädje och stor framtidstro och sådant skall synas på en människa, tycker jag.
Det kommer utploppande av sig självt, bara hjärnan ställs in på rätt frekvens:)
Inte svårare än så.

Fick ett besked som fick mig jätteledsen under eftermiddagen, men jag tillät inte det ta ner mig, utan lyfter blicken igen och ser fram mot ljusare tider.

Det är fem personer som saknas i min närhet och det gör ont.
Men jag kan inget påverka så då släpper jag det.

Har ju gjort det i många år redan så min själ har liksom vant sig.
Alla vill ju inte ha sina nära och kära intill sig.
Respekterar detta.

Jag har så många människor med mig i livet och det är jag så tacksam över.

Idag jobbar jag heldag och skall sedan träffa min vän.
Vi har mycket att prata om och behöver tid till det.
Varje stund med honom är en gåva.
Som jag förvaltar väl efter omständigheterna.

Jag skall gå till och från jobbet.
Hoppas min mage är snällare idag.
Känns bättre nu, om än lite orolig.

Jag njuter av de gåvor jag får av livet och ser till att vårda dessa väl.

Mitt lilla älskade barnbarn är ett av dessa gåvor.

Härlig bild jag fick från dottern.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards