Alla inlägg den 13 februari 2016

Av Sirpa - 13 februari 2016 06:28

Började jobba 6.30 denna Fredagsmorgon.
Blev bara en buss att flytta på då den andre redan var i arbetet.
Den ena skulle jag själv ha:)

Det gav mig tid att kolla in kollegornas bussar och få igång värmarna i dem.

Körde en riktigt tuff vända till och från Arlanda i snöoväder och halka.

Jag trivs i körningar som kräver det där lilla extra av mig.
Kan verkligen köra med hela min erfarenhet och mitt intresse för yrket.

Jag njöt:)

Samtidigt var radion på och det skedde olyckor överallt.
Det var inte alls kul att höra.
Såg bilar som låg i diken och uppkörda på mitträcket på E18.

Jag valde att köra min vanliga väg och det var ett toppenval.
Kom fram i tid och kunderna var helnöjda.
Fick många tack:)

Ringde och varnade min vän och kollega för väglaget och rekommenderade honom att köra den väg jag valt att köra.
Han var tacksam för det.

Olyckorna stoppade trafik lite överallt medans "min" väg var fri hela dagen.
Det är såpass lite trafik där.
De flesta väljer att köra stora vägar under ovädersdagar.
Jag gör tvärtom:)
Slipper då andra stressande runt mig och kan köra fint och tryggt.

Känner ju varenda kurva längs färdvägen.

Gick raskt hem efter jobbet.
Åt lite och bytte om.
Var sedan resten av kvällen med min älskade vän i goda samtal och glada skratt.
Vi talade mycket om livets mening och vad som behövs för att man som människa skall kunna leva fullt ut och må bra.

Kom hem i hyfsad tid.
Hungrig, trött och jättenöjd med dagen.
Framförallt med avslutningen:)
Eneriboost att umgås med människor som är menade för en.

Av Sirpa - 13 februari 2016 06:11

Att släppa taget om sådant som inte fungerar eller tillför någonting längre, kan vara svårt och skrämmande.

Jag har skrivit om detta ämne förut, men det tål att upprepas.

Ser runt ikring mig vänner som lever i relationer som bara är jobbiga och inte tillför parterna ett dugg längre.

Man bara hänger ihop bara för att man gjort det under så lång tid.

Sedan kan det ju vara så att den ene har förstått och insett att livet faktiskt ramlar vidare.
Som vill få ett liv som ger värde åt tillvaron.
I detta stretar och kämpar den andre emot och vägrar släppa taget.

Vad tror man sig vinna på det?
Ger det en hållbar framtid? Att tvinga fram någonting som inte längre finns.
Som kanske inte funnits på länge.

Släpp taget!

Det är en otjänst för båda parter att slösa på varandras dagar av det återstående livet.
Det nya står och knackar på dörren, bara man tar steget ut och vågar ge sig hän.

Människor utvecklas ständigt och får nya visioner i livet.
Intressena ändras och man får andra värderingar.

Sitt ner och prata om det gemensamma livet.
Hur ser det ut?
När det till och med gått så långt att familjerdgivning varit inblandat och det gjort glappet bara ännu större.

Lös det praktiska och gå isär!!

Börja leva ett eget liv som ger den energi och glädje som faktiskt livet är till för.
Det är inte meningen att man skall gå år ut och år in och nöta på varann om det inte längre är givande.

Lös den ekonomiska biten!

Bråka inte för det är inte konstruktivt!
Detta gör bara att en vacker dag blir det enm fullkomlig och kanske jättejobbig brytning och det så hastigt att allt blir ett kaos.
Vad tjänar det till??
Vem gynnas av detta?

Livet är till för att var och en skall kunna leva fullt ut och må bra.
När tillvaron blir ett "tassa på tå" för att den andre ständigt är på sin vakt och det är en huggsexa om tillvaron.

Jag har själv tagit det steget...till och med två gånger.
Det är jättejobbigt!
Men vem säger att det skall vara lätt?

Att släppa taget om det som inget ger längre...som man lever i pga igenkännande.
Du vet vad du har men har ingen aning om vad du får.

Det är bara Du själv som kan skapa Ditt liv.Man kan inte hänga på en annan människa livet ut bara för att denne ger en ekonomisk trygghet.
Det ger ingen lycka.
Det ger em tristess som så snåningom ändå kommer att spricka eller gör en själv bara bitter.

Nej för sjutton!
Släpp taget och börja lev som den människa du är, med egna val och möjligheter.
Vem vet vad det är för härligheter som väntar bakom knuten:)

Var inte rädd för att ge av dig själv i stunder som dessa.
Tänk som en vuxen människa och inte som ett tjurigt, hämndlystet barn.
Visa vad du kan och klarar!

Många lägger sig ner som offer och bara tycker synd om sig själv.
Blir anklagande, dumma och till och med hotfulla.
Naturliga reaktioner kan tyckas men sedan gäller det att komma vidare ur detta.

Medans dagarna går och man vandrar i detta ohållbara så går livet vidare.
Man tappar mängder av glädje och energi på att fortsätta tugga det gamla.

Gör slag i saken!
Så snart som möjligt....Livet står inte still och väntar!
Det pågår hela tiden medans du sitter oxh tycker synd om dig själv.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards