Alla inlägg den 14 februari 2016

Av Sirpa - 14 februari 2016 22:22

Inte blev det nå mera sömn denna morgon, trots att jag skulle jobba till sent.

Bloggade, drack kaffe och pussade Lovan, innan träningskläderna åkte på.
-4 ute och lite vinande, iskall vind.

Gick iväg med målet att powerwalka 10 km, minst.
Travade iväg neråt stan och förbi Domkyrkan.
Vidare till Lögarängen, Lillåudden och Östermälarstrand.Hamre fick sig ett besök också.

Gick och gick och det kändes jättebra i benen.
Joggade korta sträckor lite då och då för att vänja benen inför löpning kommande vecka.

Kom hem efter 2 tim och 10 minuter.
14 km i ben och rumpa:)
Det kändes!

På med kaffe och i ett varmbad efter stretch.
Var trött och väldigt nöjd.
Det blev ju 4 bonuskilometrar.
Toppenbra!

Fixade med mackor och kaffe i thermos.
Klädde mig och gick till jobbet.
Himmel vad segt det var i benen.
Jobbade 12.30-21.30 och gick sedan hem igen på kvällen.
Mycket hopp ut och öppna luckor detta arbetspass.

Så min stegräknare slutade på dessa siffror denna dag:)

Något nöjd och väldigt trött

Av Sirpa - 14 februari 2016 07:07

Vaknade som vanligt tidigt, fast jag inte behövde.
Med en trist huvudvärk....
Vet återigen vad den beror på.
Vätskebrist!
Tänkte inte på att under timmarna med min älskade vän, att ha med vatten.

Att jag aldrig lär mig!

Nåja...huvudvärken gick att häva med en tablett och stor kopp kaffe.

Vid 7.30 tiden var det så dags att traska iväg till depån och starta upp min buss för denna dag.
Skulle ha samma buss hela passet och det gillar jag.
Boar in mig liksom:)

Solen gick upp så vackert medans jag gick och väl framme stod min buss så ren och fin i soluppgången

Gick in och hämtade nycklarna för att kunna komma in och starta dieselvärmaren.
Gjorde alla förberedelser, in med dagstidningarna som vi bjuder kunderna på.

Gick igenom bussen, som alltid.
Såg till att den var fräsch.

Loggade in på bokningasystemet och blev jätteglad över mängden bokningar.
26 stycken redan då.
Vi har många kunder som väljer åka med oss och det förstår jag:)

Körde till Centralen och vår hållplats.
Välkomnade och hjälpte in mängder med goa kunder av alla de nationaliteter.
Jätteskoj!
Min lilla Fimp till buss blev full med bagage och ännu mer kom det sedan i Enköping där fler klev ombord.

Vad jag trivdes och mådde gott med så mycket resenärer.Alla så trevliga och glada.
Kände att jag verkligen arbetade.
Tycker ju så mycket om att prata och skoja med alla människor.

Färdvägen var solig och vacker.
Blå himmel, riktigt snöigt vinterlandskap bortåt Varpsund och vidare mot Sigtuna, Märsta och Arlanda.

Hörde hur mobilkameror klickade i bussen då kunderna tog bilder på det vackra landskapet.

Jag kunde ju tyvärr inte få några sådana bilder då jag inte rör mobilen i körning.

Kom fram i jättebra tid.
Lastade ur alla och våra vägar skildes för denna gång.
Många tackade mig för bra körning och tydlig information, fin service:)
Härligt!!
Finns ju inget bättre än nöjda kunder.
Hade sedan en stunds andrum vid Terminal 2 innan hemfärd.

En kvinna glömde sin ryggsäck i bussen...trots att jag påminde alla att titta en extra gång så inget blev kvarglömt:)
Lätt gjort i stressen inför flygresa.

Hon hämtade den hos mig innan jag ens hann ringa henne.
Tacksam och andfådd efter att ha sprungit.

Bra att det löste sig.

Hade sedan med mig ett gäng på 16 personer tillbaka till Västerås innan min rast.

Backade in på en plats vid Bussgods.
Såg till att kunder som med vidare anslutning mot Örebro, Karlstad.
Inte lätt när kunden inte talar engelska ens.
Så jag såg till personligen att leda fram till bussen som anlände medans jag hade min rast.
Stor tacksamhet till svar:)

Var in på Pressbyrån och köpte mig gott att äta och dricka.

Åt min mat i varma Fimpen och väntade in min älskade väns besök som jag skrev om i förra inlägget.

Efter rasten var det en vända till och mycket kunder åter hem ifrån Arlanda.

Ringde en kollega med frågor om varför vi har så små bussar på en Lördag, då det är så mycket resenärer.
Tydligen var någon av de stora, rymliga på service.
Det är ju viktigt att det blir gjort så jag köpte förklaringen.

Totalt under mina två vändor hade jag närmare 80 kunder.
Det är toppen!

Vi på Swebus är ju bäst så jag förstår att kunden väljer oss.
Det går att lita på våra avgångstider.
Vi har fina, rena bussar.
Trevliga, hjälpsamma och serviceinriktade förare och kunden känner sig alltid välkommen hos oss.

Resa under trygga vingar är väldigt viktigt för kunden.
Likaså en bra arbetsmiljö och vettiga körtider för oss förare, skapar en bra helhet som håller i längden.

Jag trivs jättebra på Swebus.
En frihet under eget ansvar och det finns Alltid en hjälpande hand hos Trafikledningen om det behövs.

En härlig dag avslutades med att jag backade in min lilla buss på plats.
Nystädad och fin efter alla våra kunders trygga färd.

Jag är på rätt plats:)

Fylld av tacksamhet

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards