Direktlänk till inlägg 15 februari 2016

Måndag morgon....

Av Sirpa - 15 februari 2016 05:10

Vaknade alldeles för tidigt efter att ha slutat jobbet sent.
Så blir det ibland.

Veckan som gått har varit känslomässigt väldigt givande och glädjande.
Jag vet att livet är en berg och dalbana.
Från att vara jättelycklig så är klivet väldigt snabbt till att lyckan får sig en spark i häcken och verkligheten kommer ikapp liksom.

Så jag njuter i fulla drag:)

Den människa som jag är idag, trivs jag väldigt bra med.
Det enda som kan kännas ännu nödvändigt att jobba med, är känslan av att inte riktigt duga, räcka till.
Jag jobbar på det:)
Ständigt!

Jag har mina mål med livet och dessa mål styr jag emot med bestämdhet och glädje.
Det jag känner är helt rätt och den övertygelsen ger mig kraften att kämpa vidare med tålamod och omsorg.

Snart är våren här och för mig innebär det tävlingar.
Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon.
Min träning gick ju åt skogen helt under nästan två månader pga influensan jag lyckades dra på mig någonstans ifrån.

Känns nu som att det fungerar med mil i benen igen.Tog ju en redig pw igår som känns i rumpmusklerna idag.
Hela dagen var fylld av steg så räknaren slutade på 23 tusen steg drygt:)

Det är toppen!

Var ju inte mer än en dryg vecka sedan som jag kämpade med orken att göra mina dagliga sysslor och jobba.

Det går framåt:)

Min lilla livskamrat Lovan trivs med sitt nya liv hos mig.
Vi mår gott av att ha varandra.

Inte det enklaste att få en kolsvart, livlig kattfröken på bild:)
Ett par gula ögon är det som syns mestadels.

Idag har jag förmiddagsskift på jobbet.
Blir lite jobbigt för hjärnan med sömnen när det kastar hit och dit mellan tiderna.

Igår började jag jobba 12.30 och idag blir det 6.30
Sömnen blir lidande då nattvilan blir för kort.
Får ta igen det när jag slutar idag.
Är ledig Tisdagen.

Saknar min älskade vän väldigt, mest varje dag.
Lever på känslan av Lördagens fina stund vi fick, innan jobbet kallade igen.
Ett privat, socialt liv som bussförare är lite komplicerat, med de tider och skift vi har:)
Så det gäller att bygga på glädje/energi depån när chansen finns.
Ser på den fina asken jag fick med härliga budskapet och lyssnar på musiken han skickar över till mig.
Med underbara texter, ord av kärlek.

Livet är inte en dans på rosor så det gäller att njuta av det fina i stunder som dyker upp.

Jag vet att jag har något härligt som väntar :)
Som snart hamnar i min brevlåda.

Kommer att öppna med en förväntan stor.Jag vet att jag kommer att bli så glad av det som komma skall:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards