Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Sirpa - 16 februari 2016 10:17

Underbara tulpaner.

Älskar Tulpaner :)

Av Sirpa - 16 februari 2016 06:44

Igår kom jag hem från mitt arbete, trött och hungrig.
Frusen efter den raska promenaden i kylan -10.

Klev in genom dörren och blev så fundersam då köksmattorna låg i en hög.

Min första tanke var, min busiga kattjej:) Att hon har röjarparty hemma.

Sedan såg jag det härliga:)

Där stod den!! Min nya spis:)
Så blank, fin och ny.
Himmel vad glad jag blev!

Jag har vetkligen blivit bortskämd där jag nu bor:)
Med nya blandare i kök och badrum och nu spisen.
Så kul!!

Så idag bir det till att köra in den och sedan är det jag som sätter igång och bakar.
Äppelkaka till jobbet är givet:)

Livet ler emot mig på många fronter nu.

Det man sänder universum får man åter i mångfald.
Älskar livet!!

Av Sirpa - 16 februari 2016 06:00

Det är någonting jag lärt mig i livet, att kämpa för allt jag vill ha.

Inget har kommit till mig av sig självt.

Att leva i sanning med sig själv har blivit en livsstil för mig, sker då detta i olika former av kamp, har jag förlorat, just bara för att jag väljer att vara ärlig.

Intriger och metoder för att få något till mig, finns inte i min värld.

Duger inte jag som den person som jag är, så har valet blivit väldigt enkelt.
Välj bara bort mig:)

Det finns så mycket människor som använder sig av smutsiga metoder för att uppnå det de själva vill.

Är detta hållbart kan jag känna?

Ärlighet och kravlöshet är ju det enda som funkar.Varför ens lägga energi på någonting annat.

Att systematiskt trycka på en annan människas uppenbara svaga punkter, kallar jag inte för ärlighet och kärlek.
Att ljuga den man säger sig älska, rakt i ansiktet....vad tjänar det till?

Sanningen kommer ju ändå ikapp.
Likaså att vrida om sig själv till att bli något man inte är, för att på det sättet tillgodose någons önskningar om förändring.
Det håller inte!

Ingen orkar spela teater och rollspel i evighet.

Detta är någonting jag upplever i min närhet mellan varven och det gör mig ont att se hur människor far illa, just bara för att de inte inser hur livet fungerar.

Det du ger, får du åter.

Jag lever med öppet hjärta i sann kärlek.
Det enda som är hållbart.

Jag njuter av livet och väljer glädje, harmoni och gemenskap med närhet och omsorg.
Inget annat.

Smutskastning är inte min grej.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards