Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Sirpa - 18 februari 2016 08:48

Skulle egentligen haft vilodag från träning idag, men insåg att jag inte hinner träna imorgon pga arbetstiderna.

Så på med kaffet.
Roade mig med att spilla ut hälften på golvet, bredvid sängen när Lovan och jag busade:)
Gahh...det var bara att torka upp och skura så det inte luktar kaffe.

Överdraget till madrassen fick en stor fläck så den åkte av och i tvätten.

Kaffet i magen.Skrev lite på fb och kände efter hur min kropp och själ mådde idag.
Hade ingen vidare dag mentalt igår.
Kände mig som jag trampar vatten på vissa fronter i livet.

Mycket bättre idag efter att jag fått ett kort samtal med en människa jag tycker väldigt mycket om.

Syrran V ringde också och jag fick prata av mig.Älskar henne!

På med träningkläder till Lovans stora besvikelse.Hon ville gosa, busa och leka.

På med broddar då det snöade ymnigt och såg halt ut.
Musik i öronen och iväg.
Benen kändes sega då jag var ut igår och den totala stegmängden igår slutade på 13 tusen :)
Mycket bra!

Joggade lätt nedför gatan, mot Viksäng och vidare ner till Östermälarstrand.
Riktigt tungt i snön.
Kände hur jag kämpade för varje steg då foten halkade tillbaka lite var gång.

Blev liksom inget stöd i steget utan kraften försvann i intet.

Sprang på bryggorna som var snötäckta men skönare fäste på.
Sedan hemåt och det blev tufft, då vind och snöfall kom rakt i ansiktet på mig.
Nästan hela vägen hem från vattnet är det uppför och det sög bra i benen i snön.

Kämpade på rejält och tiden för passet blev uruselt, men det struntar jag i.

6 km blev det och kändes som 15 i benen:) Så tungt i snön!

Var helt färdig vid hemkomst och jätteglad över att ha tagit beslutet för träningspass just idag.

Stretch och dusch.
Frukost i soffan medans kroppen fick vila lite.

Straxt ladda om.
På med uniformen och en heldag på jobbet.
Ska gå till och från och det ger 3.5 km till idag.

Kommer köra dubbeldäckaren, högskolebussen.Så det blir mycket sitta idag.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards