Alla inlägg den 24 februari 2016

Av Sirpa - 24 februari 2016 22:22

Gick upp 6 imorse för att ta mitt morgonkaffe, blogga lite och fundera över min plats i tillvaron.

Packade ner uniformen.Smink och annat jag skulle behöva under dagen.
Åkte till Statoil Hammarbyrampen, tankade och tvättade min älskade V70.

For sedan vidare till E-tuna och min äldsta dotter samt minsta barnbarn.
Jag kände mig glad och fylld av positiv energi.

Gör mitt bästa för att inte låta helgens elände ta över.
Det negativa och destruktiva skall inte få förstöra för mig.
Jag älskar min familj och vårdar dem med ömhet och kärlek, de som vill.

Denna dag skulle jag få vara med en bit av min familj:)
Njutfullt!

Lillkillen hoppade av förtjusning när mormor kom hem till honom:)

Vi åt frukost ihop och sedan for vi till Tuna Park för att uträtta ärenden.
Det blev mycket lek och bus också:)

Vi åt lunch där och min dotter köpte ett par skor åt mig som jag fastnade för.
50% på rean och jag blev så förälskad i dem.
Så snygga och som gjorda för mig!

For sedan hem till dem.Fikade och pratade om en massa som händer i livet.
Jag fick prata av mig till min dotter som är Beteendevetare.
Så skönt att få lite förklaringar på sånt jag inte begriper hos människor runt ikring mig.

Bilden klarnar mer och mer...

Åkte sedan därifrån direkt till jobbet.
Hade ett gott samtal med min chef och det kändes toppen:)

Tog ut en buss och körde tur och retur Arlanda.

Kom hem vid 21.15 tiden

Av Sirpa - 24 februari 2016 06:38

Kan ett ansikte och ett par ögon ge så mycket kärlek och vänlighet, som vår älskade Biskop i Västerås Stift.

Denna härliga människa fick jag tala med för första gången för några år sedan och han lämnade en bomullstuss i mitt hjärta.

En änglavinges svepande värme boade in sig i min själ efter mötet med dig Mikael.

Mikael Mogren.
Du ger kärleken och godheten ett ansikte i min värld.
Du ger framtiden ett hopp.

Sluta aldrig med att vara Du!!

Av Sirpa - 24 februari 2016 06:26

Så skönt att vakna utvilad och med förväntan i hjärtat.

Denna dag kommer jag att vara hos dotter och barnbarn, se till min husvagn och därifrån sedan utgå till att köra en tur till och från Arlanda ikväll.
4 timmars arbetsdag bara.

Vaknade vid 5.30 och det första jag tänkte på var min älskade.
Hur han mår i sitt liv just nu.
Om någonting ger honom energi och glädje, nu när jag inte finns och tillför det.

Sedan gick tankarna till min lediga Tisdag och allt jag hann med att göra och ändå vila.
Tränade, städade hemmet.
Möblerade om lite.
Byggde om ett klädskåp.
Busade med Lovan.

Sist av allt fick jag besök i flera timmar av en ung vän som behövde prata ur sig.
Vi lärde känna varandra på min förra arbetsplats och trivdes från första hälsnings hejet:) med varandra.

Han har en ryggsäck som är tung och behöver plockas fram bitar ur och ventileras.
Konflikter med småbarn inblandade.
Jag är ju en god lyssnare och kan även komma med motfrågor som öppnar nya tankebanor och lösningar.

Starkt, gott kaffe och goda samtal ger mervärde i tillvaron om man som han, bär mycket tankar inombords.
En mycket gladare, ung man lämnade mig och Lovan vid 17.30 tiden.
Härligt med besök!
Tycker om när vänner trivs i min ombonade lägenhet.
Som finner ro i min närhet och en trygghet i det goda samtalet.

Att få prata ur sig är oerhört viktigt.

Jag är ju en lyssnare och hjälpare.
Har med åren lärt mig att inte ta över andras problem utan bara lyssna, ge nycklar till eventuella lösningar.

När han åkt var jag jättehungrig och fixade mig lite mat.
Gjorde kväller tidigt och bad till min Gud att min kärlek hade det bra.
Att han fick någon vila i känslan att inte ha mig som ett moment till, i det övriga kaoset i hans liv.

Saknar honom jättemycket!

Somnade efter att ha skrivit lite med min bästis V.
Ventilerat känslor och tankar.

Somnade tryggt med Lovans mjuka päls mot min hand..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards