Direktlänk till inlägg 25 februari 2016

Dagen D :)

Av Sirpa - 25 februari 2016 06:07

Då var den dagen kommen då jag kliver vidare inom Swebus.
Vill lära mig flera linjesträckningar för att kunna få flexibilitet i arbetet.

Gick upp för en stund sedan.
Pigg och förväntansfull inför den kommande, jättelånga dagen.

Har njutit av min lilla sambos glada jamanden, givit henne mat och pussar i mängd.
Första kaffet ligger i magen och mår gott och om en stund är det dags att hoppa i träningskläderna, för dagens korta löppass innan dusch, hårfärgning (gillar inte den grå utväxten)
På med uniformen som jag bär med Stolthet

Har tänkt att äta min frukost i bilen, på väg till Uppsaladepån.
Spar lite tid på det.

Ska träffa min goa chef först av allt och han skall visa mig runt på den nya fina depån som Nobina har där.
Spännande!

Sedan bär det av vid bussratten och kollega som stöd bredvid, mot Cityterminalen Stockholm, vidare Nyköping och sist Norrköping.
Där har vi en längre rast och den tänkte jag använda till att äta och att notera ner allt min kollega har att lära mig.
Tips och råd om färdvägar och diverse saker som kan uppstå.
Bra med en erfaren kollega vid min sida.

Sedan kör jag åter och dagen slutar i arbetet vid midnatt innan jag åker åter hem till min lilla sambo.

Misstänker att jag kommer vara ganska trött efter alla nya intryck.

Jag älska allt nytt som jag själv väljer att ge min in på:)
Vidga vyerna för att öppna fler dörrar till en än mera levande verklighet.

Livet rullar på trots motgångar och människor som vill se mig misslyckas.
Den dagen kommer inte då jag ger upp:)

Ligger kanske och idisslar en stund och sedan väljer jag nya vägar.

Kraften inom mig blir än mer påtaglig för varje motgång:)
Jag växer som människa och njuter än mera av allt jag tar till mig i livet.

Jag har många goda vänner ikring mig som även de mår gått i mina framgångar.Som tar efter min livsfilosofi och positiva tänket.

Det är härligt:)

 
 
mimmi

mimmi

25 februari 2016 12:31

Vad tråkigt att folk vill se andra misslyckas.
Usch.
Ha en bra torsdag. :)

http://www.intebaramammablog.wordpress.com

Sirpa

25 februari 2016 15:58

Ja det är jättetrist när det blir så.
Ofta är det människor med låg självkänsla/självförtroende
Som inte vågar leva på det sätt de själva egentligen vill.
De behöver någon att hänga på och leva igenom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards