Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Härliga timmar....

Av Sirpa - 26 februari 2016 08:48

Torsdagen bjöd verkligen på innehåll som fick min hjärna och adrenalinet på högvarv.

Gick upp tidigt, tränade, gjorde mig iordning efter dusch och hårfärgning.

Full rulle till Uppsala.
Min chef mötte upp mig där på den superfräscha, nya anläggningen.
Nobinas nya depå.
Jättefint!
Ljust och luftigt.
Stora, rena ytor och uppehållsdel som inbjöd till umgänge.
Jättefint gym.

Toppenanläggning:)
Undrar om jag skall flytta till Uppsala eller Enköping och börja jobba där istället.

Vi får se hur jag gör med framtiden.

Nu var jag där för att börja lära mig de körningar som Swebus har från Uppsala.
Mot Kalmar och Göteborg.
Vi kör till Arlanda,Örebro,Nyköping,Cityterminalen i Stockholm,Södertälje, Norrköping och Linköping.
Sedan tar andra förare över och vi kör buss åter till Uppsala.

Rejäla sträckor:)

Min chef och jag hade ett gott samtal om min framtid.Jag lade fram lite tankar och önskemål.
Så får vi se vad framtiden för med sig.

Med min flexibilitet så kommer jag att ha jobb, utan tvekan!
Två depåer att verka för bjuder på stora möjligheter.


Dagen och kvällen gick helt i körningars och lärandets tecken.

Vi åkte först från Uppsala till Cityterminalen.Var in och hälsade på Trafikledningen där.
Toppenkillar!!

De hälsade mig varmt välkommen:)

Fick prata med Thomas som en gång hjälpte mig tillrätta när jag körde vilse med förra jobbet.
Härlig människa med en glad och positiv inställning till allt.

Tackade honom hjärtligt för hjälpen.

Vi for sedan mot Nyköping och vidare Norrköping med helt full buss.
Alla platser tillsatta:)
Så kul!
Jag viserade in alla och min lärare Mats hjälpte dem att få in bagaget då bussen skulle vidare mot Kalmar efter vi lämnat över den till kollega i Norrköping.

Jag satt och antecknade hela vägen och såg hur Mats jobbade.
Helt nya vägar och städer för mig så det kändes bra att mjukstarta så.

Uppehåll på 3 1/2 timme i Norrköping.
Vi gick och åt på ett bra ställe.
Pasta Snäckan.
Jättegod mat.
Sedan gick vi till vår rastlokal som ligger i en vacker, gammal byggnad alldeles nära stationen.

Vi bryggde kaffe, pratade, turades om att sträcka ut kroppen i sängen i rummet, såg på tv och bara kopplade av.
Behaglig människa att umgås med.Sånt är viktigt om msn skall lära sig ordentligt.
Min chef valde helt rätt.

20.15 rullade vi så iväg mot Nyköping igen, med mig vid ratten denna gång:)
Vi var in till Södertälje Syd och Cityterminalen igen.
Sedan via Arlanda åter till Uppsala.

Långa sträckor och fridfull körning då det var kväller.

Kom till depån vid 24.30
Lite försenade pga att Klarabergstunneln var avstängd så vi fick åka igenom centrum via Karolinska.

Kul och nyttigt att prova på det:)

Jättetrött och glad över insatsen för denna dag...min första dag i Uppsala:)

Känslan är positiv och jag vill lära mig allt snabbt så det finns användning för mig överallt.

Kom hem vid 1.50 och stupade isäng efter kaffe och macka.

Hade då varit vaken i 21 timmar.

Vill jag något så ger jag mitt allt.

Saknar min kärlek men det går bra nu tack vare att jag har fullt upp.
Han får råda med sitt liv så ser vi vad framtiden säger.


 
 
Mimmi

Mimmi

26 februari 2016 10:22

Låter härligt härligt.
Ha en bra helg nu.
Kram
-----
Hantera mammatrötthet och sjukdomar. Min blogg idag.

http://www.intebaramammablog.wordpress.com

Sirpa

26 februari 2016 15:14

Detsamma till dig.
En skön helg.
Jag kommer jobba vidare i helgen med det jag pluggar in i linjesträckningar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards