Alla inlägg den 1 mars 2016

Av Sirpa - 1 mars 2016 18:16

Styrkan växer för varje motgång!

Av Sirpa - 1 mars 2016 17:48

Denna lediga dag har jag verkligen sorterat tankar.
Kom till en skön insikt igår som får mitt hjärta att må gott.

Känner att jag är på rätt väg i tillvaron.

Sov alldeles för lite inatt, då jag kom isäng väldigt sent.
Men det var det värt:)

Plockade ihop allt som behövde tvättas.Bäddade
Rengjorde lite här och var i lägenheten.
Tog en välbehövlig dusch.

Bara gjorde sånt som var till för en trivsam tillvaro.

Vid 12 tiden, då det doftade nybakat bröd i lägenheten, kom J med lunch åt oss.
Vi åt och pratade i mitt lilla trivsamma kök.Tände levande ljus för rofylldhetens skull.
Mysigt och ha honom här.
Efter stora energigivande kramen, återvände han till sitt jobb.
Jag fick matlåda till imorgon av maten som jag fick över, så stor portion.

Gick ner i tvättstugan och körde totalt 6 maskiner tvätt idag.
Sänglinne som jag fick av min dotter till ett dubbeltäcke som jag vill ha i min säng.
Fixar den när tvätten torkat imorgon.
Ska bli härligt med ett stort täcke att krypa under.

Det doftar gott hos Lovan och mig nu, med all tvätt överallt.

Har använt dagen väl för batteriladdning och sådant som låg efter hemma.
Pratat med min yngsta dotter.
Bloggat en massa.Mycket spring i trappor blev det, med tvätt.
Styrketränat och ätit ordentligt.

Saknar min älskade...hoppas att han har det bra.
Försöker sända över av min energi till honom.

Kommer att lägga mig tidigt denna kväll då jag behöver upp 3.30
Vill ta det lugnt innan jobbet

Av Sirpa - 1 mars 2016 16:34

I min löpträning inför ingår styrketräning förstås och till det har jag själv lagt till eget.

Kör med rockring som gör härlig verkan runt mage och midjan.
Känner hur det masserar och tillför mycket gott.
Rockringen är tung och det kräver mycket jobb för höfterna och smidigheten, för att hålla den igång.

Likaså har jag hantlar till träningen av armarna.
Kör de vanliga övningarna som ger snygga armar, tar bort gäddhäng och lyfter brösten så grymt fint:)

Så enkelt också att göra allt detta hemma, precis när jag vill och hur många gånger som helst.

Har kört flera serier idag då jag inte löptränat alls denna dag.

Var ju ut 4.5 km igår på en bensträckare bara.Få röra på mig lite.
Känner av en ömhet och huggande smärta i höger lårmuskel, så jag tar det lite försiktigt.

Så skönt att vara igång med träningen och den ger verkligen resultat över rumpa och mage.

Toppen!

Av Sirpa - 1 mars 2016 13:12

När jag flyttade in i min andrahands lägenhet, så lyckades jag övertala H som bodde här, att han inte skulle tömma skafferiet.
Han skulle kasta allt därifrån!

Det ville inte jag, utan den gicks igenom efter en vecka och massor gick att ta tillvara.
Jag var jätteglad över det då min ekonomi inte var i topp.

Idag, på min lediga dag så blev jag nyfiken på en brödmix som såg god och nyttig ut.
Den hade gått ur datum men det gjorde inget.

Kul pryl...
Smorde och brödade en form.

Skaka runt så mjölet från botten...
I med 40 gradigt vatten, 6 dl.
Skaka förpackningen i 45 sekunder.
Hälla allt i formen och jäsa 45 minuter.

In 60 minuter längst ner i ugnen i 200 graders värme.

Resultatet blev ett jättegott, grovbröd.
Smakade när det var varmt...

Detta kommer att göra att jag framöver ska baka eget bröd.
Inget mix...det var första gången jag körde sånt.Det stod ju bara där och skräpade i skafferiet.

Nu har jag bröd ett par tre dagar:)
Great!
Har inte mycket att leva på denna månad, så det blir svångremmen rejält.
Gör inget:)
Blir bra när jag får en hel lön.

Gott bröd vart det och nyttigt

Av Sirpa - 1 mars 2016 11:47

Lovan och jag har nu bott ihop i en månad snart:)

Vi blir tajtare för varje dag som går och vi har funnit våra egna rutiner, som fungerar för oss båda.

Idag hade vi en stund med kardan som hon tyckte var superskönt.
Bli av med lite päls som ändå var utbytt och skulle bort.

Vi har lekt och busat.
Ätit godisbitar.

Just nu tar hon sin förmiddagslur.

Själv väntar jag besök av min gode vän som gärna ville bjuda mig på lunch, härhemma idag.
Jag har fullt upp med städ, tvätt, plock och pyssel härhemma idag och vill inte ge mig ut någonstans.

Så då kommer han hit med mat:)

Lovan är som Titti var med sin framsträckta högertass.

Så blank och gnistrande i pälsen:)
Hon mår bra min lilla tjej

Av Sirpa - 1 mars 2016 08:35

Det är ett intresse av min blogg märker jag:)
Vet inte riktigt vad som är orsaken men jag har mina misstankar.

Att hålla kollen på mina förehavanden är ett av orsakerna och detta gör mig så full i skratt :)

Kvinnor som är inne och checkar av om jag är ett hot.
Vad jag gör på min fritid...

Jag vet att det är så för det kommer in kommentarer som jag inte ens bryr mig om att lägga ut för allmän beskådan, då jag tycker synd om dessa individer.

Allvarligt....vad tror sig damerna vinna på detta:)

Den senaste sötnosen som kallade mig desperat...hmm...undrar vem som är det egentligen? :)

Jag är aldrig inne på någons blogg annat än om jag kan få ut glädje och energi ur dennes budskap.

Min blogg är mera i dagboksform och det vet jag tilltalar mina seriösa följare.
De lever med mig i det jag gör, tänker och verkar i.
Mitt liv är intressant i ett gott syfte.

Det är toppen!

Tack ni söta och tack för gensvaret jag får.Ni är toppen!!

Att leva som en öppen person, som jag väljer att göra, i mångt och mycket, medföljer att jag får in även personer med problem de har svårt att bära.

De lever i liv som de själva inte mår bra i och då är det en glädje i stunden, att få klappa till en människa som mår bra.
Som kämpar och utvecklas som jag gör.
Mitt liv har inte stannat upp bara för att jag närmar mig 60...
Tvärtom:)
Jag lever fullt ut och ser till att vidga mina vyer, lära känna nya människor, prova på nya vinklingar i tillvaron.

Jag älskar och blir älskad och det ger mig så enormt mycket.
Jag lägger rädslor åt sidan och river murar längs min färd.

Den dagen kommer inte då jag sitter och ångrar allt jag inte gjort.

Jag tycker synd om människor som sitter fast i sin historia.
Som lever liv och förhållanden i tillstånd som inte ger någonting av värde längre.

Som lägger krav och skuld på sin partner för att hålla fast denne i en tillvaro av tristess och bråk.

Till vilken nytta!!!

Passa på att skapa något eget och nytt istället.
Hitta den egna identiteten.
Se till att leva så livet är glädjefyllt istället för fyllt av intriger och hårda ord.
Jag har bloggat om detta förr...

Lyckan väntar bakom hörnet om man bara ger den möjligheten att träda fram.

Jag själv älskar så grymt mycket.
Den man som finns i mitt hjärta mår toppen av att vara med mig.
Det vet jag:)
Han vet att min kärlek är sann.Den vill inget ont.

Han vet också precis hur jag lever och tycker att det är toppen.
Att jag trivs i uppmärksamhet och rampljus:)
Att jag gillar att bli omtyckt och omtalad.
Det är inget konstigt.


Har känt honom såpass länge så jag vet hur han ser ut när han är glad och lycklig eller när han tyngs av sådant som bara förgör och äter på hans energi.

Han är en god människa.
Med en historia som är gedigen....

Min förhoppning är att han en dag tar steget ut och vågar börja leva på ett sätt som han förtjänar.
Att må bra och känna glädje, kärlek och ömhet utan baktankar och piskrapp.

Det är han värd min älskade:)

Mitt bloggande kommer att fortsätta och jag förmedlar mitt sätt att se på livet i detta.
Det trivs jag i förstår du:)

Så fortsätt läs...du är välkommen.
Men lägg ingen energi på att försöka göra om mig efter dina värderingar.
Det är ingen ide!
Jag har mitt liv, mina vänner och allt jag gör i en härlig blandning.

Denna blandning kallas LIVET

Av Sirpa - 1 mars 2016 03:39

Jag väntar:)

Jag älskar dig!

Precis så som du är :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards