Alla inlägg den 6 mars 2016

Av Sirpa - 6 mars 2016 13:30

Det har varit lite mycket oro de senaste dagarna.
Om några timmar skall leendet fram i ansiktet igen och jobbet skall skötas.

Vänner jag har i mitt liv mår dåligt och kämpar med sitt.
Vi stöttar varandra i det som råder.

Mitt i detta lever hoppet om att det skall komma en vardag som fungerar för alla och envar.

Energin fylls inte på från något håll utan det är bara ett utflöde....

Längtar till slutet av April då jag tar min husvagn och far iväg neråt, över bron, till mitt älskade Öland.

Ladda batterierna....

Av Sirpa - 6 mars 2016 06:44

Har sovit en orolig natt, efter allt som hänt.
Mina tjejer sover ännu tryggt på övervåningen.Hoppas de får sova ut ordentligt.
Båda är mentalt utmattade och behöver all sömn och återhämtning som går att få.

Gårdagen fick ett fint avslut då mina älsklingar från E-tuna, spenderade timmar med oss.
Det behövdes verkligen.

Detta gjorde att rädsla, ilska och frustration över situationen dämpades och sunda tankar började strömma fram i hjärnan.
Tankar över vettiga lösningar för alla parter.
Det som återstår, skapat av situationen är att allt kommer till en praktisk lösning.

Jag kommer själv inte att blanda mig i någonting av detta, utan värdet för mig är att min dotter och barnbarn mår bra.
Att inget ont händer dem.
Resten får de som vuxna reda ut själva.

Då verksamma instanser är inblandade i situationen, så litar jag på att det den vägen finns ett skyddsnät, en trygghet, en rättslig process att luta sig emot.

Mycket står på spel då det är barn med i bilden och detta inverkar på att allt sköts på ett bra sätt.
Detta litar jag till!!

Livet går vidare för alla parter.

Jag kommer att finnas som en vakande hand över de mina nära och kära.
Rycka ut vid behov...annars standby.

Handlingen förlåter jag aldrig!
Men det är något jag bär själv och drabbar ingen annan.
Jag är mor och mormor.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards