Direktlänk till inlägg 6 mars 2016

Morgontankar...

Av Sirpa - 6 mars 2016 06:44

Har sovit en orolig natt, efter allt som hänt.
Mina tjejer sover ännu tryggt på övervåningen.Hoppas de får sova ut ordentligt.
Båda är mentalt utmattade och behöver all sömn och återhämtning som går att få.

Gårdagen fick ett fint avslut då mina älsklingar från E-tuna, spenderade timmar med oss.
Det behövdes verkligen.

Detta gjorde att rädsla, ilska och frustration över situationen dämpades och sunda tankar började strömma fram i hjärnan.
Tankar över vettiga lösningar för alla parter.
Det som återstår, skapat av situationen är att allt kommer till en praktisk lösning.

Jag kommer själv inte att blanda mig i någonting av detta, utan värdet för mig är att min dotter och barnbarn mår bra.
Att inget ont händer dem.
Resten får de som vuxna reda ut själva.

Då verksamma instanser är inblandade i situationen, så litar jag på att det den vägen finns ett skyddsnät, en trygghet, en rättslig process att luta sig emot.

Mycket står på spel då det är barn med i bilden och detta inverkar på att allt sköts på ett bra sätt.
Detta litar jag till!!

Livet går vidare för alla parter.

Jag kommer att finnas som en vakande hand över de mina nära och kära.
Rycka ut vid behov...annars standby.

Handlingen förlåter jag aldrig!
Men det är något jag bär själv och drabbar ingen annan.
Jag är mor och mormor.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards