Alla inlägg den 8 mars 2016

Av Sirpa - 8 mars 2016 20:18

Bara av att logga ut från fb har gjort att jag känner mig lugnare.

Två individer har förstått vinken och drar sig tillbaks.
Jag orkar inte vara arbetsförmedlare och tänkbar "vän" för människor som jag inte har något gemensamt med.

Några av mina härliga vänner har hört av sig i text.
Tack för ni finns för mig, det värmer!
Jag tar samtalet med er senare om vad som gjort att jag valt att ta avstånd från allt ett tag.

Inget som ni har gjort iallafall, det är säkert! Ni finns för mig ständigt.

Ibland orkar man bara inte förklara på en gång vad som hänt.Det kommer med tiden.

Dagen har jag betat av timme för timme.Fått energi från min härliga chef i ett gott samtal.
Min bästis V har jag inte haft tid att prata med, annat än kort, så intensivt med körningarna.Kort rast.

Har fått sms från min vän som finns för mig.Han gav mig energi med att bara dyka upp och le emot mig.
Han frågade hur jag mådde och sade åt mig att bara ta det lugnt...

En kollega som gör mig glad ringde upp när vi möttes, bara för att säga att han hoppats på att vi skulle setts vid Centralen:)
En kul grej som vi har.
Tack S, det värmde:)

Några samtal med älskade dottern blev det idag.Ville försäkra mig om att hon var ok.

Fick sedan skjuts hem av min vän som är rädd om min hälsa.Han ville se att jag kom hem i god ordning.
Känner mig omhändetagen av honom.Tack J. Du finns i mitt hjärta.

Kom hem till en sprudlande Lovan som krävde godis och lek bums:)
Det fick hon.
Fixade mig en stor kopp the.
Kvällsro...

Av Sirpa - 8 mars 2016 08:51

I ett våldsamt tempo med musik i öronen gick jag de 6 km som jag hann med på en timme.
Broddar på då det var jättehalt.

Har inte mera tid än så just nu, innan jobbet.Får se om jag orkar med en vända till ikväll efter jobbet.Ska ju gå till och från jobbet så det ger ju lite till på rörapåmigkontot.

Känns något bättre inombords.
Jag behöver ju min träning..det har min kropp och själ alltid gjort.

Lekte en stund med min älskade katt Lovan, efter duschen.
Frukost vid tända ljus och den vackra bukett med röda tulpaner jag fick häromdagen, av min äldsta dotter när vi var i Surahammar....

Tar in precis allt som nu kan tillföra mig energi.
Stänger ute allt som tär och tar av mig, så länge det bara går.

Skall straxt klä mig för jobbet.
Har sån där hjärndödande körning som jag måste bara tänka bort för att mäkta med.
Det krävs ingenting av mig i det jobbet och det gör mig nedstämd.
Jag behöver utmaningar och känslan att jag uträttar någonting.

För mig är inte bussföraryrket ett jobb bara.
Det är en livsstil.

Imorgon får jag så äntligen köra Arlanda.Det ser jag fram emot och kommer ta in det som en energiboost.

Av Sirpa - 8 mars 2016 06:40

Nåt av det värsta uttrycken jag vet är Lilla vännen!
Det får mig att känna mig hjälplös och svag.
Jag brukar protestera när någon kallar mig för det.

Jag är varken hjälplös eller svag...även fast jag i stunden vädjade om hjälp från en vän.
Jag kände att jag behövde komma bort hemifrån ett par dagar och bara få krascha, prata, gråta och vara nere på botten av mig själv och kravla ett tag.
Det var inte önskvärt att ha mig där....

Återigen en dörr som slår igen i mitt ansikte.

Livet är toppen....så länge jag levererar så är alla glada och nöjda men när jag behöver någon...då är det ett vänligt Nej.

Precis vad jag behövde....

Det är ju sånt som bygger styrka...mig skickade det några pinnhål ännu längre ner.

Vänner...finns det sådana som är sanna?

Jag vet att jag kan landa hos min vän V men känner att det är inte det jag behöver just nu.

Kanske ska jag dra ut husvagnen någonstans.
Jag vet inte!!
Har inte råd med något hotell...annars vore det lösningen...bara komma bort ett tag!!




Av Sirpa - 8 mars 2016 02:29

Pausar från det sociala ett tag...

Bloggen får bli min länk till omvärlden.
Känner att jag inte klarar mera inputs i mitt liv just nu.

Måste reda ut begreppen.

Vart står jag?
Vem är jag?
Vad vill jag?

Känner att benen slås undan för mig om och om igen och mitt egenvärde är fullständigt borttappat.

Tuffar på tomgång ett tag med den känslomässiga biten.

Satsar stenhårt på träning och jobbet.
Få kroppen i trim och ekonomin i balans.

Det får bli min meditation ett tag framöver...

Av Sirpa - 8 mars 2016 01:58

Vaknade mitt i natten...genomsvettig och jätteledsen.
Min själ mår så fruktansvärt dåligt just nu av allt som sker ikring mig, så jag vet snart inte vart jag tar vägen.

Jag tycker att allt suger just nu!!
Precis allt!!

När livet börjar kännas i balans så inträffar någonting som rubbar helheten fullständigt.

Jag vill inte vara med längre....

Önskar att jag bara kunde släppa taget om allt och bara fly bort ett tag.
Ladda batterierna, gråta och bara hitta hem till mitt inre lugn igen.
Till glädjen och rofylldheten.

Jag kommer att stänga av mig själv helt känslomässigt under en tid.
Ägna tiden åt att träna så mycket jag bara orkar och förmår.
Riktigt pressa mig till det yttersta....trötta ut mig och stänga ute allt som bara suger.

Sköta mitt arbete.
Hemmet.

Finnas för min dotter och barnbarn vid behov.

Låta vattnet rinna under broarna...för jag orkar inte med mera!!!

Jag vill inte....

Faaan...livet kan inte vara menat att vara en enda jävla kamp ständigt!!

Det måste finnas en balans...

Jag går sönder....klarar inte att kämpa emot alla onda makter, människors illvilja och att ständigt komma i sista hand hos alla...

Jag orkar inte...

Vart är mitt värde?
Vad är det för fel på mig när jag inte duger??

Varför??

Vad är det jag missat??

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards