Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Fylld dag...

Av Sirpa - 12 mars 2016 07:35

Fredagen blev en dag med både härliga händelser och tråk.

Gick upp 5 och såg till att komma till jobbet i bra tid för att få buss varm.
Den var lite varm redan tack vare omtänksam kollega, som startat värmaren.

Körde två vändor E-tuna.
Inget mer att skriva om det.

Skrev meddelande till min chef.
Behöver få förändring i vissa saker.

Kom så hem på långrast.
Hopp i träningskläderna direkt och ut i solen.
Det blev en pw/joggrunda på 8 km som kändes härligt i både kropp och själ.
Är så bunden på de körningar jag har att jag inte hinner röra på mig alls.
Mår pyton av det!

Kom hem fylld av energi och trött i musklerna.Bråttom in i dushen och in med lite mat innan jag gick tillbaks till jobbet.
Pratade med chefen och mejlade planeringen.

Iväg med depåbilen och lösa av kollega.Två vändor E-tuna igen.
Min kropp gjorde ont av stillasittandet.
Ryggen börjar bråka med mig.
Måste ju gå böjd i bussen då taket är så lågt.
Jag är ju lång.
Sitter på förarplatsen med taket 10-12 cm ovanför mitt huvud.
Känner mig så instängd.

Blev uppringd av kollega.En kund klagade på att jag pratat telefon.
Hur jag än gör på de körningar så är det inte bra.
Inga stunder för mig själv då folk ska in i bussen direkt, kan inte gå ifrån.
Får inte svara i telefon trots headset.

Slutade så vid 18.15 tiden i garaget.
Städade bussen kutryggig.
Kände mig nedstämd och på gränsen till värdelös.
Kände inte att jag uträttat något på jobbet denna dag.Även de senaste dagarna kändes så timma.

Duger jag inte till mer än såhär så måste jag söka annat jobb oxå så jag kan tacka nej till dessa körningar.
Mår så dåligt av det.
Bättre någon får dessa styrningar som tycker om dem.
Jag måste få mera stimulans annars deppar jag ihop.

Jag klarar så mycket mer än detta.

Hängde på en kollega/vän på hans körningar för att ventileroch ha nån att prata med om livet, hur det ser ut just nu.
Vi hade ömsesidigt utbyte av varann och det piggade upp mig.

Fick så meddelande från en av de personer som vill in i mitt liv.
Suck!
Snälla låt mig bara få vara.
Svarade med att jag inte vill att denne skriver mera till mig.

Så tråkigt att behöva göra så.
Att inte vanligt bondförnuft kan råda hos en människa.

Jag måste få bort energitjuvarna ur mitt liv återigen och inte släppa in nya individer.
Måste få landa i mig själv.
Finnas för mitt barn och bara vara trygg i själen.

Jag har ingen energi att dela med mig av till andra än mina närmaste.
Min älskade är en av de mina närmaste och han ger mig mycket just nu genom att bara skriva några lyftande ord till mig, när jag som mest behöver dem.

Hoppas och ber att hans liv kommer på rätt köl.Han är värd så mycket bättre än det han lever i just nu.
Inget energiinflöde i hans liv heller.
Bara utflöde.

Sådant tär oerhört på en människa.
Vi är båda värda att vara lyckliga i livet.Må bra och njuta.
Då orkar man bära bördor bättre också om man själv får må bra.

Kom hem sent och tog mig en smörgås innan sovdags.
Lovan var trött också.

Tog av mig stegräknaren och fick en glad överraskning.
Hade gått så mycket efter jobbet och träningen på rasten, så det blev över 20 tusen steg.

Med en tuss i hjärtat somnade jag.

Nöjd med dagen ändock:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:08

Den 4/4 körde tjejerna mig till depå Håbo buss utanför Bålsta för min första körning för det bolaget. Tjejerna behövde bilen hemma och jag hade ju ingen nytta med den när jag skulle iväg i flera dagar i busskörning. Installerade mig först av al...

Av Sirpa - Söndag 7 april 13:09

Fast jag var bortrest i jobb hela Påskhelgen så jag missade allt påskfirande hemma med allt vad det brukar vara. Äggletning, påskbuffe och påskgodis. Nu hade tjejerna en överraskning åt mig när jag kom hem. Dem hade sparat mat åt mig från buffen...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards