Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Sirpa - 13 mars 2016 12:29

Nu är den dagen här då jag skall köra själv från Uppsala till Norrköping.
Via Cityterminalen Stockholm.

Det är spännande och lite nervöst.
Jag är ju en sådan som gärna garderar mig så långt det bara går i sådana lägen.
Vill göra rätt och lära mig snabbt.

För att få en klarare hjärna och allert kropp så fick det bli 11km powerwalk/jogg på morgonen.
Toppenskönt!
Boostade energi som jag vet kommer att behövas i allt det nya i eftermiddag/kväll.

Tog mig sedan ett varmbad.
Åt en sen frukost och gick igenom alla mina anteckningar för färdvägen.

Det är en utmaning för mig att göra detta:) men jag vet att det bäddar för flera körningar av detta slag, som jag så gärna vill ha.
Vidgar mina vyer.

Jag vet också att om några månader kommer jag att kunna detta som ingenting:)
Alla barn i början.

Kommer hem vid 1.30 tiden inatt.

Straxt på med uniformen och iväg till Uppsala:)

Håll tummarna för mig.

Av Sirpa - 13 mars 2016 07:38

Att ha barn är en fantastisk gåva.
Jag har tre och de gör mig så stolt, alla tre på sitt sätt.
Olika individer med egna liv som de skapat.Med familjer och egna val att leva.

Barnbarnen är livets gåva, när de egna vuxit upp och bär sig själva på egna vingar.

Jag har en liten tjej som just nu ger så oerhört av sig själv, i det skede i livet hon befinner sig i.
En klok, söt och helt fantastisk liten tös, med hjärta av renaste guld.

Mormors prinsessa!

Fotot tog jag igår då vi besökte mitt jobb i Uppsala.
Utanför står denna staty av en häst.

Ser ut som hästen säger något och lillan svarar med...nää...så är det inte alls:)
Hästen puffar på hennes arm....

Foton kan bli lite skojiga ibland:)

Tidigare på morgonen fick jag en gåva från min lilla tjej.
Ett hjärta att hänga på väggen med text som fick mormorshjärtat så varmt av glädje.
Kramade den lilla med tårar i mina ögon.

Det känns så hemskt att inte kunna skydda mina egna från att fara illa.
Det enda jag kan göra är att försöka finnas för dem då de behöver mig.

Jag har 5 barnbarn och det är ett härligt gäng alla.

De två bonusbarnbarn jag haft under många år är tyvärr borta från mig nu.
Jag hoppas och ber att de får det bra i det nya livet med sin far och att lugn råder i deras liv.
Kanske ses vi någonstans framöver, vem vet.

Av Sirpa - 13 mars 2016 07:22

Kände att jag ville få iväg min dotter och barnbarn från deras egna tillvaro en stund.
Så de fick koppla bort allt som hänt en stund och tänka på annat.

Hann sova några få timmar mellan Fre o Lör men det gjorde inget.
Gick upp och duschade.
Fixade frukort till tjejerna och Ludde kom.
Åt och for så iväg i min bil till "mln" andra depå, i Uppsala.
Ville visa den för mina älsklingar.

Anläggningen är jättefin och jag är lite stolt över att jobba där också.

Sedan började vi följa linjesträckning mot Norrköping.
Stationsgatan Uppsala, vidare mot Stockholm Cityterminalen.
Därifrån mot Södertälje Syd.
Tankade Volvon där.

Vi hade lördagsgodis i bilen och pratade massor hela tiden.
Massor att diskutera och ventilera.

Väl framme i Norrköping blev det mat och den åt vi medans vi såg på snygga bilar:)

Hemfärden fick bli den väg vi åker då vi kommer från Öland.
Via Kungsör, Köping.

Kaffesugna och trötta anlände vi hem igen.
Jag känner mig säkrare på färdvägen jag idag skall köra för första gången ensam, från Uppsala till Norrköping.
Med stopp på Cityterminalen.

Hemvägen lite luddigare i mitt huvud.
Behöver lära mig Stockholm ordentligt.
Övning, övning i mängd gäller.

Vill så gärna lära mig så jag kan få körningar av alla de slag i framtiden.
Vill ha en stor variation.

När mina älsklingar åkt hem tog jag det lugnt.Diskade
Pluggade vägar och såg på tv.
Min mage var riktigt arg på mig på kvällen.Vet inte om det var för jag sovit för lite eller vad.

Såg till att komma isäng väldigt tidigt.

Kände att denna långa bilåkardag behövdes.Dels för att få vara med mina tjejer men också för att få öva nya linjesträckningar.
Min dotter har det jobbigt och jag vill finnas för henne, så gott jag bara förmår.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards