Alla inlägg den 14 mars 2016

Av Sirpa - 14 mars 2016 21:43

Ligger här i min säng, borde sova.
Ska gå upp om knappt 6 timmar och bege mig till Uppsala, för att jobba i över 12 timmar.

Tankarna snurrar i mitt huvud....

Funderar på de människor jag känner som mår dåligt i sig själv.
Hur beroende vissa individer gör sig av sina nära, sin partner, sina barn.

Människor som inte har styrkan att bära sina egna liv, utan måste ha någon annan att leva igenom.

Som inte har någon egen identitet.

Jag värnar mycket just om mitt eget värde.Jag är glad och lycklig över att vara just den jag är.
Kämpar med mitt och strävar framåt, trots motgångar.
Självklart vill jag ha mina nära och vänner hos mig i både glädje och sorg, men jag står inte och faller om jag bär ensam.

Tvärtom så ökar det min viljestyrka.

Sedan har jag också lärt mig att tillåta mig falla, krascha fullständigt om så blir.
Att tillåta sig vara svag är ingen svaghet, utan en stor styrka.

Steget ur ett nederlag är ju alltid ett steg av styrka och framåtsträvan, oavsett hur litet det än är.

Jag lever i tron att man inte skall göra sig beroende av någon snnan människa.
Även fast kärlek finns så måste det egna få finnas.
Egentiden och egenvärdet måste leva i gemenskapen.

Man får aldrig ge sig in för att härska eller kräva en massa från den man lever med.

Fungerar inte kommunikation utan härskarteknik, krav och hot så är det gemensamma inget att bygga på.
När livet bara suger och det blir ett enda dystert molntäcke över tillvaron.
Då är det dags att ge livet en chans på olika håll.

Offerrollen träder ofta in i sådana lägen också.Man talar om åren som gått som ett offer man gjort för den andre.
Man är ju två i en relation...
I sådana fall har ju båda offrat tiden som gått.

Så många, mår så dåligt till ingen som helst nytta.
Livet bara väntar på att få levas om man själv är mottaglig för att tillåta sig göra det.

Jag lever själv som en stark individ efter mina kraschade relationer.
Har byggt en styrka ur nederlagen men heller inte tillåtit mig att stanna kvar i något som inget tillför.

Jag vill må bra och jag hoppas på att en dag få med kärleken på samma färd i livet.
Livet är nu, här, idag...ingen vet nåt om morgondagen.

Av Sirpa - 14 mars 2016 20:33

Vaknade vid 7 tiden fast jag somnade så sent efter min händelserika Söndag.

Kaffe i sängen självklart.
Lovan jagade upp mig ur sängvärmen, krävde sitt morgongodis.

Kände mig riktigt nöjd med min prestation igår:) nu när det fick landa.

Tittade på den tjänst jag har på Onsdag i Uppsala och insåg att den var för komplicerad för att jag ska fixa den själv redan.
Så många ställen där det skulle plockas och lämnad kunder.

Ringde min chef och jag föreslog att jag åker med på den tjänsten imorgon.
Med en kollega så jag får mer kött på benen.Vill vara säker på färdvägen, framförallt i Stockholm, i rusningstrafiken både morgon och eftermiddag.
Får inte köra förrän efter lunch, men sitter med och noterar och lägger i minnesbanken.
Måste få min veckovila.

Jag vill verkligen lära mig allt!
Tycker att det är så kul:)

Ringde upp min kollega som jag ska åka med.Vi har två timmars rast i Norrköping så jag ska ta med träningsdojor och gå en rejäl promenad där.

Sedan får jag köra hem och får då inblick i färdvägen in till Cityterminalen igen.Då borde det sitta i mitt minne:)

Hade städ och tvättdag.
Dammsugaren åkte fram.
Tvättade 5 maskiner tvätt.Hängde i lägenheten självklart, fukt och väldoft behövs i den torra luften.

Åt lunch med min vän som kom över för att se att jag mår bra.Han månar om mig.
Jättegod mat hade han med sig:)
Vi pratade om jobbet och om hur jag ska ta mig vidare i beställningstrafik.
Skönt med omtanke och go kram.

Behövde det!

Saknar min älskade.
Varje andetag...han finns ständigt i mina tankar.Mina känslor för honom minskar inte...de ligger inbäddade i bomull


Skönt att få rent och fint hemma.
Känns att jag hinner landa i mig själv av att pyssla och plocka hemma.
Som terapi...

Vänner söker kontakt med mig och vill prata men jag känner inte för att släppa in någon i mitt liv just nu.
Behöver tiden till mig själv och allt som sker hela tiden.

Facebook ligger nere än och det känns skönt.Jag får inte in en massa som stör min inre frid som jag behöver just nu.
Tids nog delar jag med mig av glädje och sorg.

Jag lever fullt ut ändå utan att redogöra för allt.
Jobbet tar mycket tid och kraft.Jag vill ha det så.

Mina vänner vet hur jag funkar och respekterar detta.

Jag är nere på sparlåga ett tag nu.
Behöver det....

Av Sirpa - 14 mars 2016 16:30

Den här bilden visar verkligen, vem det är som bestämmer hemma hos Lovan och mig:)

Av Sirpa - 14 mars 2016 10:03

Jag var så uppe i varv inatt då jag kom från jobbet, att hjärnan hade svårt att koppla ner.

Det var en väldigt spännande, orolig, jätterolig och annorlunda arbetsdag.
Min första, helt egna arbetsdag på Uppsaladepån.

Började straxt innan 15 men var på plats en timme innan:)
Typiskt mig!

Bra var det för det var inte helt enkelt...
Min buss var borta.Fick kontakta Trafikledningen.Kunde ta en annan.
Slogs med skyltningen sedan...
Ringde en kollega och resonerade, fick ordning på det också.

Sedan satt bussen fast i bromsarna...som tur var visste jag vad felet var.
Spärrventilen:) Fixade det.

Loggade in och såg att jag hade dubblering från Cityterminalen...så mycket resenärer.
Den skulle gå till Västervik.

Så spännande.
Körde efter mina noteringar.
Till Stationsgatan.Lastade några kunder.
Vidare Businesspark, en dam till där.

Sedan full rulle mot Cityterminalen Stockholm.Raka spåret.

Jätteskoj att lasta.
Hade en Terminalvärd på plats som hjälpte till att fördela kunderna mellan bussarna.
Den andra var en Raskensbuss från Kalmartrafiken:)
Jag var överlycklig!!
Jättego chaffis som jag sedan hängde på ända till Norrköping.
Skönt att ha honom som trygghet för säkerställande av väg.

Rast i Norrköping.
Var till vår lilla lya den stunden.
I det vackra huset med kristallkrona vid entren.


Bilderna på buss och kristallkrona tog jag tidigare.
Nu var det mörkt ute och kronan släckt när jag tassade in.

Tog sedan över en buss som kom från Kalmar, med trötta resenärer.
Fixade färdvägen bra från Norrköping..vidare Nyköping och Södertälje Syd.
Inga problem!

Var osäker på färdvägen till Cityterminalen från det hållet så jag rådgjorde med V min bästis.
Valde en väg i mobilens gps och den tog mig in på vägar som var smala, trånga och fyllda med vägbyggen:)

Men det fixade sig.
Kunder från Stockholm hjälpte mig tillrätta och körningen i sig var bara spännande, tyckte jag:)

Några tackade glatt för sightseeingen och berömde min skicklighet att föra fram bussen.
Jag var stolt och glad.Lättad att det fixade sig om än med lite krångel.

De flesta klev av på CT och sedan for jag vidare till Arlanda.Släppte av där och de sista klev av i Uppsala.
Missade en hållplats.Körde in fel avfart men det gjorde inget, mitt i natten.
Ingen skulle av där ändå.

Fick ihop en hel kasse med pant ur bussen.Rätade upp stolar, drog ifrån gardiner och räta upp fotstöd, så det var lättare för de som sedan städade.
Bussen hade rullat långt och länge.

Kände mig inte hundra nöjd med min prestation...gjorde ändå mitt bästa.

Åkte hemåt vid 00.40 tiden.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards