Alla inlägg den 17 mars 2016

Av Sirpa - 17 mars 2016 04:56

Vaknade oerhört tidigt denna Torsdagsmorgon.
Började med att tända levande ljus i mitt och Lovans sovrum.

De ger mig sådan frid i sinnet.
Ljuset är mjukt och behagligt..

Dricker mitt kaffe.

Lovan har fått sitt morgongottis på hennes egen plats, högst upp på klo/klätterpelaren ute i vardagsrummet.

Min lilla livskamrat:)
Hon blir mig mer och mer nära för varje vecka som går.
Den lilla skygga varelse som jag hämtade från Huskatten i början av Februari, existerar inte längre.

Nu är hon en tuff, glad, lekfull och busig tjej, full av upptåg och massor att berätta när jag kommer hem från jobbet.
Vi leker och busar så mattorna ligger i högar på golven.
Hon spinner loss och sladdar på parketten och skriker av glädje där hon far fram.
Svansen i en båge :) eller rakt upp som en flaggstång

Vi har varann hon och jag.
Ett eget liv.Som vi trivs med.
Självklart vore det toppen om jag inte var borta så långa dagar.
Men de kompenseras av att jag är med henne i stort sett hela mina fridagar.
Vi trivs hemma.

Min vän H i Skåne påminde mig igår om att det är 5 veckor kvar till vi skall bygga upp säsongsboendet på Öland:)
Tiden går fort!
Längtar väldigt båda två.

Han och dottern kommer att tillbringa tid i min vagn när jag jobbar.
Jättebra att det kommer till användning.

Jag hinner nog inte vara där så mycket.Kommer att jobba sommaren.
Måste få min ekonomi på fötter igen.

Det blir andra året utan semester.

Likaså kan min dotter och barnbarn vara sin sommar där.
Plats finns ju så det räcker till.

Imorgon kör jag Volvon på service.
29/3 är det besiktning av den.

Husvagnen besiktades förra året så den behövs inte iår.

Har ledig dag imorgon och tänkte ta ett träningspass i samband med att jag lämnar bilen.
Sedan kommer mitt barnbarn att vara hos mig några timmar medan hennes mamma får själavård av våran älskade präst.

En välkommen fridag efter intensiva dagar.
Jobbar sedan många dagar i streck innan nästa ledighet.

Njuter nu av stillheten.
I skenet av mina ljus...
Om en timme är det dags att gå till jobbet.Köra två svängar till och från Arlanda.
Kommer kännas som att ha semester efter allt nytt jag lärt mig:)
Känns toppenbra!

Har lite ont i magen...slarvat med mathållningen och för mycket kaffe.
Blir lätt så när det är full fart.

Träningen måste in för varje dag resten av veckan.
Har inte varit ut sen i Söndags.
Bara promenader varje dag och det räcker inte för min träning.

Benen behöver mera och rumpmusklerna måste tuktas:)

Rätt skönt att vara Sirpa just nu:)
Trivs och mår bra.
Facebook ligger nere än och jag saknar den inte.
Energitjuvarna har dragit sig bort och jag får vara ifred.
Känns jättebra!

Jag är inte allmän egendom även fast jag lever med öppet hjärta och har glädje i focus i mitt liv.
Det betyder inte att vem som helst får åka snålskjuts på min livsglöd:)

Det bestämmer jag själv vem jag vill ha med mig på min livsvandring.

Försök inte ens ändra på det.
Då hugger du i sten.

Av Sirpa - 17 mars 2016 04:05

Onsdagens tjänst bjöd på två timmars rast i Norrköping.

Började den med en promenad i kallblåsten, längs med vattnet.
Kunde skönja hur vackert där är på sommaren.

Gick över en bro där det hängde mängder med hänglås i olika modeller.
Hade hört talas om detta.
Kärlekspar som på detta sätt visade sin kärlek till varandra.
Låste hänglåset och kastade nyckeln i vattnet.

Googlade på detta och fick fram lite information.
Kul grej men kanske inte så bra för broarna som utsätts för detta.

Intressant att beskåda på riktigt:)

Av Sirpa - 17 mars 2016 03:54

Jag har klarat av alla de utmaningar som funnits inför att klara köra från vår depå i Uppsala.

Färdvägar som jag aldrig tidigare åkt och som jag nu har kartor i huvudet över.

Det kräver sin teknik i min inlärning, då min hjärna inte klarar av långvarig stress och press.

Klarade detta tack vare att jag lade upp dagarna i delmål, istället för att lägga alla vägar i en hög och försöka sortera därifrån.
En destination i taget och noggrann vila under transportsträckorna.

Det är ju en hel del mil emellan städerna som linjerna angör.

Jag har skaffat den hjälp som behövdes.
Senast igår på hemvägen ifrån Cityterminalen, i rusningstrafik.
Då skulle jag ta mig igenom stan till Karolinska och Frösunda för att plocka upp dagpendlare.
Vägar som i min hjärna var riktigt jobbiga att pränta in.

Hade då haft paus på Cityterminalen i 40 minuter innan återfärd till Uppsala.
Kommit dit från Norrköping via Nyköping innan.
Lyckats hitta vägen igenom tunnlar, följt skyltningar och på så vis hittat den snabba, bra vägen till Cityterminalen.

Pustade ut, kände mig nöjd så långt och förberedde mig för sista biten.
Plockade ur bussen, rätade till säten och gardiner.
Bussen hade åkt från Kalmar då jag fick den i Norrköping efter min rast.

Bra terapi för mig och lättare för tvätthallen sedan.

När jag tagit på mina kunder så ställde jag frågan om någon kunde färdvägen, som åkte dagligen.
En man åtog sig uppdraget och satte sig framme vid mig.
Jag berättade hur mycket jag kunde.
Vilket sätt jag förberett mig.

En lugn och samlad herre som var min backup:)

Det gick galant!
Behövde knappt titta på mina noteringar, körde ur minnet och mannen satt bara och bekräftade det jag gjorde.
Toppen:)

Stockholmstrafiken är bra att köra i.Bussar släpps fram.
Framförallt min buss där jag satt med ett bländande leende och det togs emot med gensvar direkt.
Leenden tillbaks och jag släpptes först.

Gled fram bland alla köer, i rondeller och på avfarter.
Jättekul:)
Trivdes mitt i "gröten"

Hörde på radion om olyckor och stopp överallt.
Längs vår väg var det tre olika händelser som stoppade upp, så vi kom ca 20 minuter sena till Uppsala.
Inget att göra åt.

Släppte av nöjda kunder och tackade min skyddsängel för hjälpen.

Rullade så tom till depån.
Grymt trött och lättad.
Glad och enormt stolt över min prestation denna dag:)

Nu klarar jag detta utan att känna oro över de färdvägarna.
En 12 timmar lång dag, lagd tillrätta.

Åkte hemåt efter att ha lämnat in rastlokalens nyckel.

Hade någon sagt till mig för ett år sedan att jag skulle ha sådana här körningar, så hade jag skrattat.

Jag som hade skräck för att köra i Stockholm....det är som bortblåst.
Nu tycker jag att det bara är utmanande och kul.

Ska bara låta hjärnan landa i allt detta och sedan lära mig flera, alternativa vägar i Stockholm.
Så jag hittar om det blir stopp, vilket kommer ske ofta.
Olyckor sker och avstängningar blir nödvändiga.
Då gäller det att tänka om och söka nya vägar.

Radion är ett måste att ha på.
Hela tiden lyssna av så man inte hamnar i onödiga stopp.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards