Alla inlägg den 18 mars 2016

Av Sirpa - 18 mars 2016 22:05

Alkoholfritt alternativ är gott:)

Vilka timmar <3
Härliga, glada och intensiva timmar.

Av Sirpa - 18 mars 2016 06:28

Vana trogen vaknade jag tidigt även denna lediga dag.

Redan klockan 5 var det servering att kattgodis som gällde.Pussar och kel.
Skrev ett mejl till Huskatten om Lovans utveckling i sitt nya hem:)

Min dotter var också vaken då jag svarade på ett meddelande hon skickat efter jag somnat igår.

Hon och lillan kommer till mig idag och vi skall ha guldtimmar tillsammans.

Innan dess kommer jag att köra min goding till bil, till Bilia på service.
Ronny skall ge honom lite omsorg.
Känns bra då jag kör mera igen med Uppsalavändorna.
Ska tvätta av honom först, min Emil V 70.

Därifrån kommer jag sedan att jogga hem.Tar det som dagen träningspass.
Blir en lagom sträcka.
Hem och duscha innan tjejerna kommer.

Vi planerar att göra ett besök på IKEA innan lunch och sedan blir lillan kvar hos mig medans hennes mor besöker sin själasörjare för samtal.

Vidare under eftermiddagen kommer jag att bara njuta av min lediga dag.
Blir hemma hos Lovan.

Det är en speciell dag idag och det får mig att må så gott.
Varje dag har sin egen charm...denna något extra.

Av Sirpa - 18 mars 2016 06:12

Torsdagen var en mellandag, kan man säga.
En dag mellan intensiv inlärning och ledig dag.

Vaknade tidigt och bloggade en hel del för att rensa hjärnan.
Gick sedan till jobbet i Västerås.
Tog ut en buss och körde nöjda kunder till Arlanda:)

Fick beröm för mitt bemötande av dem och den information jag ger i mikrofonen:) igen...
Härligt!

Kunderna säger att jag inger sån trygghet.Då har jag verkligen lyckats, känner jag:)
Jag ger dem en bra start på deras resa...

Åkte så hemåt med ett gäng som kom med försenat flyg.
De var glada att hinna med bussen.

Blev avlöst i Västerås av kollega.Rast på depån.
Tog ut en till buss och körde en vända till innan arbetsdagen var till ända.

Sista turen från Arlanda fick jag problem med orken.
Kände hur kroppen och hjärnan bara ville ge upp...blev alldeles kallsvettig.
Det blev en viljans kamp från Enköping och hem.
Hade en kund i bussen, ett gäng steg av i Enköping.

Kunden tackade hjärtligt och jag blev avlöst av kollega.

Pjuh!!
Depåbilen i garage och sedan gick jag hem.Kroppen skrek efter vila.
Kom hem och bara klev ur uniformen.
Försåg mig med mat och dryck.

Tvärslocknade där i soffan!
Drömde hemska drömmar och vaknade med pulsen dunkande i tinningarna.
Mådde pyton!
Somnade om och sov en timme till...vaknade så yr och illamående.

Lyckades kravla mig upp, stänga av tv:n och borsta tänderna.
Svarade på några meddelanden, gick isäng och tvärsomnade igen.

Snacka om urladdade batterier!!!

Vaknade några gånger inatt och kände att krafterna sakta återvände igen.
Torsdagens arbetsdag var en perfekt nedtrappning, med härlig körning i vackert vårväder.


Märks att det börjar bli varmare när det är kryp på bussens front redan.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards