Direktlänk till inlägg 19 mars 2016

Fixardag blev det...

Av Sirpa - 19 mars 2016 06:18

Ledig Fredag:)
Toppenskönt!
Faktiskt på egen begäran att vara ledig just denna dag.
18/3 är en dag som kommer ligga i minnet för evigt.

Inledde den med att med Lovan intaga mitt morgonkaffe i sängen.
Vi småpratade om dagen som låg framför oss.

Upp och på med träningskläder.
Hopp i bilen, till Statiol och tvättade den.Putsade invändigt medans vi köade.
Emil V70 blev lite renare.

Sedan vidare till Bilia för service.
Lämnade över nyckeln till min egen Servicetekniker Ronny.

Sedan blev det träningspass hem i blåst och lite snöfall.
Halt blev det och jag körde på med en blandning av pw och jogg hemåt.

Stannade vid Ica Skiljebo, handlade.
Vidare hemåt med två kassar.
Passet idag stannade vid 7 km.
Kom så hem kall och högra lårmuskeln smärtande.
Att den inte ger sig!!

Tog en varmdusch då min dotter och barnbarn snart skulle komma och jag ville vara klar då.
Åt frukost.Klädde mig och sminkade lite.Kände mig fräsch:)
Pigg och glad.

Känner att min själ börjar komma in på rätt tongångar och jag hittar balansen igen.
Jag får hela mig ifred utan att någon lägger sig i.

Försöker gå in ett par skor som jag gillar mycket men som är lite hårda.
Har dem på inne och vänjer fötterna, tänjer skorna.
De passar så till jeans:)

Gick ut när jag var klar.
Hämtades av mina tjejer.
Lilltösen lite ledsen och nere så vi gav henne extra omsorg idag.

Åkte ut till Ikea.
Sedan Maxi där jag handlade mat till Påskbuffen jag kommer ha med barn och barnbarn.
Ser fram emot den.

Kom hem jättehungriga.Fixade till hamburgare, Friscobröd och rotfruktsstrips.
Dotter for så iväg för sitt själavårdande samtal.
Välbehövligt efter allt som hänt.

Lillan och jag tog det lugnt.

Något senare kom min vän och körde oss till Bilia så jag fick hämta hem Emil.
Tjejerna åkte hem till sitt.

Eftermiddagen blev härlig i bästa sällskap.Goda samtal och mängder med skratt och skoj.
Firade på vårt sätt och mådde toppen.

Min lediga dag gick snabbt.Kvällen infann sig och dagen lades till historien.
Mådde toppen.
Själen hade fått sitt och jag valde göra kväller, ganska tidigt.

Pusselbitar hittar sina platser.
Tiden går och jag lever varje stund.
Tar vara på allt som sker och de möjligheter som finns.

Mår riktigt bra:)

Allt har sin tid och så är meningen.
Ingen ide att rusa fram i tillvaron.
Om något är menat så blir det så....
Livet är spännande och ibland skrämmande.

Jag har valet själv att göra det jag vill av mitt liv.
Det gör jag:) och trivs i det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards