Direktlänk till inlägg 22 mars 2016

Misstänksam herre...

Av Sirpa - 22 mars 2016 06:47

Ibland blir jag så full i skratt i mitt arbete som bussförare:)

Härom dagen fick jag på ett äldre par på min buss, mannen plirade misstänksamt på mig då jag klev ur bussen och sade hej, hej...glatt och leende som jag alltid brukar.

Jag hjälpte dem med bagaget, som jag också brukar med kunder som jag ser kan behöva en extra hand.

Jaha du...säger mannen...nu ska vi se hur det här går!

Vad...frågar jag?

Ja...det är ju män som brukar köra dom här bussarna i vanliga fall.

Jag ler mot mannen och svarar att det nog kommer att gå bra:)

Mja...säger han..vi får väl se.

Han sätter sig framme så han ser precis allt jag gör vid ratten.
Under hela resan studerar han mig noga.Precis hela tiden!
Under 1 1/2 timmes tid:)

Jag är så van vid att ha män sitta därframme och titta så det bekom mig inte:)
Låter dem titta om det nu är till glädje och om denne man nu blev lugnare av att hålla kollen på mina förehavanden vid ratten, så var det ju bara bra.
Allt för kunden:)

När vi så anlände till vår slutdestination och jag tackat alla för att de valt att resa med oss på Swebus och tillönskat en fortsatt trevlig dag.
Stannat och öppnat luckorna, så kommer mannen fram till mig, lägger sin hand på min arm och utbrister med ett stort leende i ansiktet..

Flicka...Du körde som en hel karl!!

Jag skrattar till och svarar...
Nähä du! Jag körde som den kvinna jag är!!

Näää...protesterar han!
Kvinnor kör inte så bra som du!!
Du körde som en hel karl...

Jag blev både glad och samtidigt riktigt putt för det kändes inte rättvist.
Jag vet precis vad han menade...i hans värld var det en stor prestation att köra som en karl.

Men jag är ju kvinna och jag kör bra.
Vi kvinnor kan, minst lika bra.
Det är så himla ofta vi får lov att bevisa, till och med överbevisa att vi klarar väldigt mycket av samma sak som männen.

Framförallt i det yrket jag har.

Vi kom inte längre än så han och jag.
Tackade så mycket för mig och gick in i bussen.

Hörde då hur en av de manliga kunderna säger till mannen...

Du det blev lite tokigt det där berömmet...nuförtiden är kvinnorna inte att leka med :)
De bästa förarna finns bland dem och det märktes nu att Swebus gjort rätt val att ta in denna kvinna:)

Hon körde som en gudinna...inte som en karl:)
Sedan gick han sin väg...

Jag hade svårt att hålla mig för skratt när mannen står och tittar efter denne som yttrat sin åsikt:)

Undrar om han fler gånger kallar oss kvinnor för karlar när vi gör nåt bra?!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards