Direktlänk till inlägg 24 mars 2016

Vilken dag:)

Av Sirpa - 24 mars 2016 03:34

Felkörningarnas dag :)
Den kommer att gå till min historia iallafall som den bästa dagen av alternativa färdvägar.

Började min dag tidigt hemma.
Upp 3, igång med allt efter kaffe.

Åkte till Uppsala sedan, klockan var bara 4.10
Tog ut min buss, startade vid stationen i Uppsala.
Till Cityterminalen via Karolinska där två kunder gick av, som jobbar där.

Tom till Cityterminalen.Ett uppehåll på 40 minuter.Fick en bra beskrivning, med handritad karta och allt av trafikledaren, på min önskan.

Lastade in 35 kunder.
Kollegan lika många i sin buss som skulle till Kalmar, min till Göteborg.

Han visade mig ytterligare en väg ut ur stan, söderut:)
Toppen!
Jag lär mig för var dag.

Lastade flera i Norrköping dit vi åkte via Nyköping.
Han ledde in mig i Nyköping också via en alternativ väg.
Hann notera stödord i körningen.
Toppen:)

Sedan bar det iväg en helt ny väg för mig, ut ur Norrköping, mot Linköping.
Gick jättebra...jag hittade till Fjärrbussterminalen i Linköping.
Fick applåder av kunderna när jag berättade att jag körde detta första gången, med hjälp av beskrivning:)
Kul!

Blev avlöst av en stressad kollega som föste ut mig ur bussen...hmm...inte kul!
Tid fanns så jag vet inte hur han tänkte.Stängde luckor och hjälpte till så han fick lättare.
Gick så på min rast och det var ännu inte avgångstid för honom.
Han kanske var stressad till sin natur.

Uppsökte rastlokalen.Fick en kort rast på knappt 50 minuter.
Checkade upp min tillbakaväg, fikade och åt lite kvarg.

Löste av en annan kollega som kom med 35 personer nerifrån Göteborg.
Krånglade mig ut ur Linköping.
Blev inte rätt väg men ut kom jag, mot Stockholm.

Sedan blev det äventyr i Norrköping.Vek av fel någonstans(vet nu vart) och hamnade lite vid sidan av mitt mål.
Ringde kollega och han kunde ge mig små råd längs vägen.
Kom fram efter en stund.
Lastade kunder och iväg.

Sedan var det ju sånt jag hittade.Nyköping, Södertälje Syd och vidare Cityterminalen.
Var då jättetrött!!
Hade jobbat i 10 timmar redan och det resulterade i en felkörning igen.

Fick hjälp av en Stockholmare och kom nästan i tid till Cityterminalen.
Lärde mig en färdväg till:)

Jösses...det blev mycket för min arma hjärna denna dag.
Hade tomtur åter till Uppsala.
Ont om körtid kvar och köer..

Hade ett spännande samtal med min chef som gjorde mig jätteglad:)
Berättar mer om det senare när allt är klart och fastställt.

Rullade i depå vid 16.35 tiden.
Helt färdig!!
Jag var så trött att jag inte visste hur jag skulle ta mig hem....

Plockade i bussen, reste upp stolsryggar, räta till gardiner och fixade.Städar gör ju Nobinas tvätthall.
Känns konstigt att inte göra det själv.
I Västerås gör vi ju det.

Yr och trött for jag så hemåt.
Nu är det sista jag behöver lära mig klart och med några missar inräknade så fixade jag även det.

Ringde min dotter och min bästis.
Dottern har en lägenhet på gång och bästisen genomförkyld.

Kom hem vid 18 tiden.
Hopp i myskläder, fram med mat och sedan soffhäng.
Orkade inget annat denna dag mera.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Av Sirpa - Fredag 19 april 16:38

Under vecka 15 blev det till att jobba med Tågpassning först åt Let's Go i Örebro under Onsdagen. Tog min husbil dit och installerade den utanför depån för att sedan köra tågersättning Örebro, Kumla Hallsberg på eftermiddagen. Var på väg tillbaks...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 06:01

Efter att ha blivit hämtad av mina tjejer på Måndag eftermiddag 8/4 så kunde jag vara lite ledig. Hade först under Måndagen efter jag sovit 5 timmar, städat ur rummet jag sovit i. Det var nog evigheter sen den fått sig en ordentlig städning. Nu b...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:45

Söndagen blev en riktigt spännande och rolig och lång dag. Vi checkade ut och lämnade hotellet för att spela de två sista matcherna. Tjejerna jätteduktiga och gick till Final. Den spelades ganska sent och vanns av Täbytjejerna överlägset. Så ...

Av Sirpa - Onsdag 17 april 05:26

Fredagen och Lördagen var fylld av glada pigga tjejer. Det spelades två matcher per dag och för mig blev det mycket väntan som jag ägnade åt att se på matcherna, städa buss, ha bussen öppen och varm så tjejerna kunde vila och torka matchtröjorna i me...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards