Alla inlägg den 31 mars 2016

Av Sirpa - 31 mars 2016 20:56

Så skoj att återigen ha fått ökat antal besökare och besök på min blogg:)

Det gillar jag!

Kul att så många är intresserade av en snart 57 årig kvinnas liv, tankar och förehavanden.

En sak är iallafall säkert...mitt liv är aldrig tråkigt eller händelsefattigt:)
Det är full fart för det mesta i någon form.
På både gott och ont.

Livet är ingen dans på rosor...man sticker sig illa på törnen ibland och det svider ordentligt.
Lika härligt kan det vara att njuta av de väldoftande blombladen.

Jag vill inte ha det tråkigt!
Vi lever här och nu...jag vill leva ordentligt.
Med glädje, kärlek och njutning.
Pusslet rasar ihop emellanåt och jag stannar till ett tag och reflekterar över det som hänt.

Väljer sedan nya vägar och känner glädje och tacksamhet för varje dag jag slår upp ögonen, till nya möjligheter och val.

Livet skall ha ett innehåll.
Som en bra bok...

Mitt livs boksidor finner du här i min blogg...med allt som händer och sker.
Självklart med en noga avvägd integritet.

Ingen får fara illa av det jag skriver...såvida inte denne skadat någon jag älskar.

Inga bilder mot någons vilja...inte heller namn eller platser.

Tack för du är med mig:)

Imorgon är det Första April...då är det säkrast att passa sig.

Av Sirpa - 31 mars 2016 20:34

Imorgon Fredag kommer jag att köra min första, riktigt sena natt på Swebus.
Börjar 21.30 i Uppsala och jobbar till morgonen.

Blir väldigt annorlunda för mig, som är morgonmänniska.

Måste på något sätt vända dygnet så jag får tillräckligt med vila och sömn.

Är jättetrött redan nu ikväll, såhär tidigt.Tänkte att jag sover snart och går upp tidigt imorgon.
Tar mitt träningspass tidigt och gör mina sysslor för dagen.

Lägger mig sedan ett par timmar mot kvällningen för att åka till jobbet vid 20 tiden.

Det kommer att vara jättelugnt på vägarna och förhoppningsvis har jag kunder så jag är sysselsatt.

Sedan hem på morgonen då andra går upp, till jobb och skola.
Ska försöka sova 5-6 timmar iallafall.

Så har jag i 5 arbetsdagar.
Samma körning.

Kommer att ge mig möjligheten att träna ordentligt varje dag.
Kanske hjälpa min dotter med det hon behöver, innan nästa nattpass.

Lovan kommer att vara nöjd över att ha morsan hemma på dagarna:)

Av Sirpa - 31 mars 2016 19:20

Riktigt skönt och jobbigt imorse med en 12 km lång powerwalk.
Har inte tränat på över en vecka.

Trött när jag återvände hem.
Tog på kaffe, tappade upp ett skumbad.Tände ljus och kröp ner i det varma vattnet.

Gjorde gott!
Var lite frusen och stel i musklerna.

Mycket tankar hinner igenom hjärnan under ett sådant pass.
Var ute i 1 tim 50 minuter.

Av Sirpa - 31 mars 2016 17:23

Var in på Willys och handlade lite och hittade då degkit för Croissanter:)
Var ju tvungen att prova då de såldes ut till halva priset.

Fick till dessa i utbaket till ett pris av 15:-
De blev inte så snygga men garanterat goda:)

Av Sirpa - 31 mars 2016 07:08

Ett horoskop kan man alltid koppla ihop med det egna.
Kan vara lite skönt att ha som en riktlinje....

Av Sirpa - 31 mars 2016 06:55

Vaknade utav mig själv, efter 7 timmars djup sömn.
Minns vagt att Lovan låg tätt intill mig i sängen, precis intill så jag kände hennes päls mot min hud.
Jättemysigt!
Kändes tryggt och beskyddande.

Min lilla sambo....allt kommer att ordna sig till det bästa.
Hon kissar inte i sängen när jag/vi är i den, utan bara när den är tom.
Jag stänger dörren noga varje gång jag lämnar sovrummet så lockas hon inte.

Nu har hon fått sitt morgongodis på klöspelaren.
Hon ville ha morsan i full fart direkt och leka, men det gick inge vidare:)
Jag tog mitt kaffe med mig i sängen, tände ett ljus.

Denna dag blir ett gäng med steg.
Först denna stund i tankar och rensning av känslor, upplevelser ner i min blogg.
Känner mig lättad på den ekomiska fronten.
En börda har lyfts från axlarna....

Jag kräver inga märkvärdigheter.Bara så jag klarar mina räkningar och kan stoppa undan en slant varje månad.
Till oförutsedda utgifter.
Behöver inte mera än så.

Hade jag mera så skulle barnen få dessa pengar.Jag lever gärna enkelt, på mitt vis.

Nu kommer jag att få balansen igen och det känns toppen.Kan betala min äldsta dotter det hon var så gullig och lånade mig så jag höll mig oskyldig i övrigt.
Räkningarna skall betalas!!
Noga, punktligt varje månad!! Finns inget annat i min värld.

Om en månad är vi på Öland med min husvagn:)
Längtar så!!
Jättemycket måste fixas innan dess.
Med min dotters husförsäljning och hennes flytt till annat boende.

Sedan tar vi några dagar i min husvagn:)

Dagarna som kommer nu blir intressanta arbetsmässigt.
Jag som är morgonmänniska, skall jobba rena nätter.
Från 21.30 till 05.30 på det 17 mils resa till och från jobbet.
Blir en ny erfarenhet.

Börjar Fredag kväll så det gäller att jag hittar dygnsrytmen snart.
Får försöka vara uppe sent ikväll så jag sover längre imorgon:) eller hur jag nu löser det...

Straxt skall träningskläderna på och en rejäl powerwalk väntar.
Kör så mycket jag orkar och känner.
Efter dusch bär det iväg till Surahammar för hjälp av dotter.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards