Direktlänk till inlägg 31 mars 2016

Skön morgon...

Av Sirpa - 31 mars 2016 06:55

Vaknade utav mig själv, efter 7 timmars djup sömn.
Minns vagt att Lovan låg tätt intill mig i sängen, precis intill så jag kände hennes päls mot min hud.
Jättemysigt!
Kändes tryggt och beskyddande.

Min lilla sambo....allt kommer att ordna sig till det bästa.
Hon kissar inte i sängen när jag/vi är i den, utan bara när den är tom.
Jag stänger dörren noga varje gång jag lämnar sovrummet så lockas hon inte.

Nu har hon fått sitt morgongodis på klöspelaren.
Hon ville ha morsan i full fart direkt och leka, men det gick inge vidare:)
Jag tog mitt kaffe med mig i sängen, tände ett ljus.

Denna dag blir ett gäng med steg.
Först denna stund i tankar och rensning av känslor, upplevelser ner i min blogg.
Känner mig lättad på den ekomiska fronten.
En börda har lyfts från axlarna....

Jag kräver inga märkvärdigheter.Bara så jag klarar mina räkningar och kan stoppa undan en slant varje månad.
Till oförutsedda utgifter.
Behöver inte mera än så.

Hade jag mera så skulle barnen få dessa pengar.Jag lever gärna enkelt, på mitt vis.

Nu kommer jag att få balansen igen och det känns toppen.Kan betala min äldsta dotter det hon var så gullig och lånade mig så jag höll mig oskyldig i övrigt.
Räkningarna skall betalas!!
Noga, punktligt varje månad!! Finns inget annat i min värld.

Om en månad är vi på Öland med min husvagn:)
Längtar så!!
Jättemycket måste fixas innan dess.
Med min dotters husförsäljning och hennes flytt till annat boende.

Sedan tar vi några dagar i min husvagn:)

Dagarna som kommer nu blir intressanta arbetsmässigt.
Jag som är morgonmänniska, skall jobba rena nätter.
Från 21.30 till 05.30 på det 17 mils resa till och från jobbet.
Blir en ny erfarenhet.

Börjar Fredag kväll så det gäller att jag hittar dygnsrytmen snart.
Får försöka vara uppe sent ikväll så jag sover längre imorgon:) eller hur jag nu löser det...

Straxt skall träningskläderna på och en rejäl powerwalk väntar.
Kör så mycket jag orkar och känner.
Efter dusch bär det iväg till Surahammar för hjälp av dotter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards