Alla inlägg under mars 2016

Av Sirpa - 30 mars 2016 05:03

Vissa stunder i livet lägger jag in så mycket energikrävande uppgifter i mitt liv, att när/om det händer någonting mera så har jag inte orken att ta mig an detta också.

Som nu med mitt nya arbete och allt därikring.
Jag vill verkligen kunna köra så mycket olika sträckningar som möjligt och veta att allt fixar jag, när det behövs.
Flexibilitet är toppen!
Jag tycker om utmaningar.Testa och behärska nya saker.

Borde bara lära mig att vad som helst kan ske runtikring, som kräver kraft av mig.
Som nu med min älskade dotter, som hamnade i en livskris och till sist svimmade av.
Sjukhusvistelse på två dygn.

Jag är glad och tacksam över att hennes bästa vän fanns tilgänglig direkt och kunde ta det akuta på plats.
Även efteråt ställde han upp som barn och hundvakt, då jag inte mäktade med, pga arbete och nödvändig vila.
Var med några timmar men fick lov att släppa taget sedan.
Jag gör ingen nytta för någon om jag kraschar...

Tack H för att du finns!!

Jag vet själv mina begränsningar och måste säga stopp i lägen då orken inte räcker.

Hädanefter kommer jag inte att köra så hårt med mig själv, så ork finns till annat om så behövs.

På min egen sida så fick jag oroligt meddelande från ny kollega/vän som skrev till mig att jag måste dra i handbromsen.
Han såg tecknen hos mig att krasch hängde i luften.

Ingen klarar leva under press och utan tillräcklig sömn.

Tack S för sin omtanke!
Dina ord gav mig ny insikt i vad som sker...
Jag har redan dragit ner tempot.
Sovit en hel natt nu...7 timmars god sömn.
Känns toppen i kroppen.

Tack min älskade vän J för hjälpen inför min bilbesiktning.
Du är bäst min vän!
Mitt stöd i livet när det behövs.

Av Sirpa - 29 mars 2016 21:09

Fick hämta min dotter från sjukhuset efter två dygns övervakning och prover.

Nu vilar hon hemma med sina älskade sambosar:)

Av Sirpa - 29 mars 2016 21:07

Min älskade V70 fixade besiktningen idag med glans:)

Av Sirpa - 29 mars 2016 02:54

Dottern på sjukhus och själv är jag snart på knä av trötthet....

Hinner inte sova tillräckligt då det bara rasar ikring mig och mitt i detta så mycket jobb:/

Skulle verkligen behövt varit ledig i helgen....

Påskdagen slutade med dottern kollapsad på sjukhus.
Jag tog hand om barnbarn och djur.
Hann sova bara kort innan lång arbetsdag.

Sedan besök på sjukhus, tvättstugan som var ett måste då skåpet var fullt i Lovans nerpissade sängkläder.
Inga rena jobbskjortor.

Dusch, mat i magen och isäng vid 9.
Trött så tårarna rann...

Upp nu 2.15 för att snart åka till Uppsala.Köra mot Stockholm och åter över Arlanda.
Hem...tvätta bilen, byta torkarblad.

Hämta dotter från sjukhuset, köra hem till Sura och hjälpa tillrätta.
Hon är ok men helt sönderstressad.
Misshandeln och allt har knäckt henne.

Sedan har jag bilbesiktning 13.50 och det är ett måste...annars körförbud

Troligen åter Sura och hjälpa dotter.
Sedan jobb igen på Onsdag morgon tidigt.....

Det är mycket nu....

Av Sirpa - 27 mars 2016 07:37

Påskaftonsmorgonen fick sig en liten start med ett kort, kort jogg/gångpass i det fina vädret.
Känner mig krattig i halsen och tung i huvudet, så jag vågade mig inte på något mera än så.
Ute i 20 minuter bara.

Efter duschen packade jag de grejer som skulle med för denna dag och åkte till Eskilstuna, till äldsta dotterns familj.
Där hade hon dukat fram en god frukost och vi satte oss till bords alla 4.Åt i glatt samspråk om allt som hänt
den senaste tiden.
Dottern har ju börjat på nytt jobb också:)

Satte igång och gjorde ostpajer.

Hjälptes åt i köket med allt som behövde göras inför våran traditionsenliga påskbuffe på Påskafton.

Mycket mat blev det och god parfaittårta.

Alla kom och vi åt.
Jag mådde krattig och lade mig en stund efter maten.

Äggletning på gården :)
Alla fick varsitt ägg.

Mysigt med mina minsta barnbarn nära mig.

Vid 6 tiden var det bara för mig att avbryta allt för att åka och jobba några timmar på Uppsaladepån.
Tog emot att skiljas från alla och dessutom var jag risig, trött och ville helst bara vila och umgås med familjen.

Av Sirpa - 26 mars 2016 06:49

Upp i ottan, dusch och premiär för kjol på jobbet idag.
Känner att våren är så långt kommen att det är dags.

Tog ut en härlig buss från depån i Västerås efter att ha ätit frukost, i glatt samspråk med Axelssonskollega som skulle köra längre sträcka än jag denna dag.

Fick med ett lite trött gäng kunder till Arlanda.En dam satt längst fram och övervakade min körning :)
Hon ville nog checka att kjoltyget kunde hantera sin 15 meter långa buss:)

Snabbvändning på Arlanda, nya kunder och hem igen.
Lämna av bussen till kollega på depån.Hade min rast.

Gick igenom personalplanerarens planer för mig kommande månad.
Mycket spännande blir det att köra:)
En hel del nattkörningar.
Utgår från Uppsala.

Nu ska jag klura på om jag kan ha husvagnen med till Uppsala, så jag slipper pendla.




Körde min sista tur för dagen innan bussen fick gå till vila och tvätt.

Hade med bilen idag så jag kunde handla på Maxi Hälla, det sista till Påskdagens buffe med barn och barnbarn.

Ägnade kvällen åt att samtala med en älskad vän.Mycket att avhandla på många plan.
Kom hem sent till en sur och skällande Lovan.
Jag vet att jag är mycket borta.
Hon och jag lekte en stund innan jag gav mig iväg med min gode vän, så helt ensam är hon inte.

Ska bli skönt att ha en ledig dag på Påskdagen.
Vara hemma hos henne helt.

Av Sirpa - 25 mars 2016 06:12

Gick upp väldans tidigt...onödigt tidigt :)
Men det kändes som jag sovit klart efter 5 timmar.
Hjärnan ännu i full gång efter äventyret dagen innan.

Himmel vad jag gillar mitt jobb på Swebus!!
Vilken variation av körningar jag har och älskar det.

Torsdagen skulle bli lugnare tänkte jag.Vila lite på lätta Arlandakörningar.

Gick till jobbet, en extra sväng för att få röra på mig.
Skönt!
Tog ut en liten Mercedesbuss.
Något kortare än de andra 15 meters.
Fimpen kallar jag den för:)
Fimpen 2 till och med för de är två stycken.

Rullade ut från depån och biljettsystemet ville få en uppdatering gjord, så jag godkände det.
Fick bittert ångra det sedan.

Blev utan datorn i min buss...nåt blev galet.
Hade ca 15 kunder från Västerås med mig mot Arlanda.Kontaktade Trafikledningen om problemet.
Återigen från Arlanda.
Kändes otryggt att inte ha koll på bokningarna.

Härliga kunder från Arlanda:) mycket skoj och tok mitt i röran av bagage, luckor, biljetthantering manuellt och stök:)skrev ner allt för att visera senare.Vill ha statistiken noga.

Iväg kom vi...med nästan full buss.
Gav all information som jag brukar.Körde med glädje i hjärtat och ett leende på läpparna.
Älskar när det är mycket folk och lite rörigt.
Då agerar jag proffsigt:)
Med stor entusiasm och hjälpsamhet.

Fick med en gullig farbror som jag fick hjälpa in från en rullstol.
Att han blev bältad och trygg på sin plats.
Han trivdes så när jag klappade på honom och ingav trygghet.

Släppte av ett gäng i Enköping som tackade väldigt för härlig körning och toppen bemötande:)
De vinkade när jag åkte vidare och lig brett.

Sedan när vi anlände till Västerås blev jag så glad, då vi möttes av vår egen Terminalvärd Lasse som hjälpte alla tillrätta.
Varenda kund log och mådde gott när Lasse och jag skojade med farbrorn och hjälpte honom vidare.

Jag hade rast sedan så det blev vinkande kunder igen, en hel hög som skulle vidare med våran 888 mot Oslo, Karlstad och Örebro.
Ställde upp bussen vid Bussgods och handlade mig en Ceasarsallad från Pressbyrån.
Kände mig värd det.

Sedan kom både Lasse och Göran, kollegor och Terminalvärdar idag och hjälpte mig få igång biljettviseringen.
Lasse häntade en reservpad som vi hade på depån och laddade in den.

Den andra hade loggat ur sig helt.
Passar mig från uppdateringar i körning hädanefter.Det kan gå fel.

Kunde nu visera alla som åkt och det blev ett stort härligt antal:)
Toppen!
Märks att kunderna trivs med oss på Swebus.
Vi lägger focus på dem och deras resa, inte en massa annat dravel runt ikring.
Mår vi förare bra så ser vi till att kunden får det bästa från oss.

Svårare än så är det inte.

Har vi verktygen så klarar vi uppgiften galant.Samt stödet från ledningshåll.

Påskhelgen blev tuff med tillsättningar så jag kör även Påskafton några timmar i Uppsala och sedan en dag i veckan som kommer då jag har bilbesiktining och ville vara ledig.
Ställer upp några timmar innan.Även det i Uppsala.

Klart jag kör och jobbar om jag bara kan.

Ett givande och ett tagande är viktigt mellan anställd och arbetsgivare.

Körningen efter rast var lugn och behaglig.
Mycket trafik då det var Skärtorsdag.Stressde bilister som jag inte brydde mig om, mer än höll extra koll då de kan ha lite udda beteenden i trafiken.Gäller att vara med.

Blev avlöst av go kollega.Bil till depån.Kramade en annan go kollega Glad Påsk och gick sedan hemåt.
Via Netto och inhandling av lite varor.
Pratade med dotter i telefonen.

Väl hemma såg jag att denna dag gav mig 10.000 steg i benen:)
Toppen!

Åt och vilade, diskade.
Bädda rent efter Lovan som tyckte att våran säng var hennes kisslåda...vi var osams i några timmar efter det.
Lovan vet att det är fel...

Jag har lite att göra med att få henne sluta med den dumheten.
Det tar ett tag...så får det vara.
Håller sovrummet stängt sålänge.

Vem vet vilka trauman den lilla tjejen gått igenom innan hon hamnade hos mig.
Allt tar sin tid att landa.

Saknar min älskade...vet att han kämpar på med sitt.

Somnade tidigt...nöjd med en bra och kul dag.

Blåkulla på natten;)

Bilden på mig ör från förra jobbet så det är fel kläder.
Vill bara visa mitt nöjda leende..

Av Sirpa - 24 mars 2016 03:50

Jag har en härligt skön passion i mitt liv...nylonstrumpor:)
Har skrivit om det tidigare men känner att det är dags igen.

Såg denna härligt kvinnliga bild på fb som jag gillar.

Kommer nog att ta min kvast och flyga till Blåkulla med Lovan ikväll.

Systrar...ni hänger väl på!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards