Alla inlägg den 1 april 2016

Av Sirpa - 1 april 2016 19:19

När jag jobbade som Trafikledare på Västerås Lokaltrafik så jobbade jag nätter.
Men de började aldrig senare än vid 19 tiden.

Nu ska jag börja min körning 21.30 och det känns helknasigt.

Har försökt att sova och det lyckades i 20 minuter ungefär.
Sedan har jag inte fått en blund i ögonen.

Vilat på soffan framför tv:n.
Ätit bra, så det borde gå bra att jobba natten.
Kommer ha med mig kaffethermos och smörgåsar.

Lite spännande:)

Blir också kul att se hur mycket resenärer det blir.
Hoppas på ett rejält gäng för då känns det meningsfullt att jobba.

Av Sirpa - 1 april 2016 15:14

Låg vaken inatt för att försöka vända dygnet.Låg och bloggade, tänkte och planerade framtiden.
Kändes bra...
Tog mig en god kopp the, lite ostkex och blev sedan sömnig igen.
Då var klockan 4 på morgonen.

Ställde väckning på 7 för att kunna åka iväg med mina förtältsmöbler, till en tillfällig förvaring som min vän J ordnat fram.
Volvon var full av möbler.

Bytte om till träningskläder redan vid det tillfället för att ta träningen så snart som möjligt.

J mötte upp mig och var sedan så gullig att han bytte till sommardäck på min bil för att jag inte skulle slita så på dubbarna, när jag skulle köra så långt varje dag.
Han är en pärla!
Hjälper mig med allt möjligt.

Körde min träning på Björnön.

Kom så hem.
Dottern ringde och berättade att hon nu köpt lägenheten.
Får nycklarna 20/4.
Toppenbra!!
Grattulerade henne och sedan dusch, sen frukost och en stunds vila på soffan, med Lovan.

Efter vilan var det dags för nästa projekt.
Gick ner i källaren och sorterade upp grejer.Tog ut cykeln, ställde i cykelrummet en bit bort i huset.

Sorterade upp husvagns/tältgrejerna.
Bar upp en del för att gå igenom.
Resten fick nu plats i ordning längst fram i förrådet, lätta att komma åt.
Skönt få detta gjort.
Bokade tvättid för imorgon.

Sedan var det dags för lunch.Rester från påskbuffen, smakade gott.
Då ville kroppen vila så en tupplur på soffan blev av.
Sov kanske 20 minuter.

Diskade och pratade ännu en gång med dottern, som är helt slut efter mäklarens besök.
Husets försäljning står nu på tur, med mycket att göra framöver.

Softar nu med en kopp kaffe i soffan.

Om några timmar är det dags att åka till Uppsala och ta ut en buss...

Av Sirpa - 1 april 2016 11:46

Denna säsongs absolut finaste träningspass fick jag nöjet att genomföra idag.

Då talar jag inte om prestationen, tempot eller flåset.
Det som var fantastiskt fanns längs vägen där jag gick/joggade/löpte.

Björnön med sin orörda natur.
Mossiga stenar, fallna träd som får ligga kvar och tas omhand av moder natur.
Doften av frisk skog, fågelsång och vackra Blåsippor som blygt tittade fram bland de bruna, torra löven.

Naturen börjar vakna till liv efter vintermånaderna.
Isen låg i sjok längs standen....med det speciella klingande ljudet när vågorna spelar bland isbitarna.

På ett ställe stannade jag och beskådade två busiga, tjattrande ekorrars vilda lek bland träd och buskar.
Båda stannade till vid ett tillfälle och tittade nyfiket på mig:) sedan gick jakten vidare.
Full fart och härliga läten.

Varje steg var en njutning och kilometrarna gick väldigt fort.

Jag älskar dessa mossbeklädda stenar som finns överallt på Björnön.

Mötte i spåret en kollega från mitt förra jobb, som var ute på stavgång.
Han blev glatt förvånad av att möta mig därute:)

Jag mådde toppen efter en timme i detta vackra.
Luften är så lätt att andas och träningsspåret härligt kuperad.
Sprang uppför backarna för att få lite mera i benen än vara rask gång.

Väl framme vid bilen kändes det i lår och rumpmuskler vad jag utsatt dem för:)
Mådde toppen!

Åkte så hem till en väntande Lovan.
Gottis åt henne och kaffekopp åt mig innan dusch.
Sedan frukost, välbehövlig.

Så skönt med denna form av träning där jag njuter av omgivningen.
Längtar så till Öland och passen där, i sanden, skogen och småvägarna.
Så mycket lättare att träna då.

Av Sirpa - 1 april 2016 02:42

Jag har gjort valet att trivas med mitt liv.
Valt bort sådant som tagit min energi och som tärt på min tillvaro.

Lämnat förhållanden som inte givit mig annat än huvudbry och ledsamhet, ensamhetskänsla och tärande på min självkänsla.

Ingen människa tillåter jag förminska mig som person.Då går jag om det inte finns möjligheter att förändra.

Detta har även gällt arbetsgivare, kollegor och vänner.

Vi har alla val...att förändra och fixa till det som inte funkar.
Faktiskt tycker jag att det är var och ens skyldighet att se över sitt eget liv, göra de förändringar som behövs, för att må bra.

Jag lever här och nu...
Kämpar stundtals så jag nästan går på knä, men jag agerar!
Sitter inte med offerkofta på mig och ältar, utan gör de aktiva handlingar som behövs.

Vilar i stunder då orken inte räcker och tar sedan nya tag.

Jag har bestämt mig för att må bra och i detta gör jag framsteg:)
Varje dag sker någonting gott...

I Onsdags fick jag fastanställning på Swebus:) Det är för mig en fantastisk framgång.
En viktig och glädjande energipåfyllning.

Jag får offra längs vägen.
Tjänar något sämre och kommer att förlora en hel del på resor till och från arbetet då jag tjänstgör på depån i Uppsala.

Men det tar jag:)
För detta får mig att må bra!

Jag älskar dessa körningar och mina nya kollegor, alla kunder jag träffar och städer jag får bekanta mig med.
Känns toppen!

Jag kommer nu i 5 dagar att jobba nätter.Jag offrar igen av mig själv, då jag är morgonmänniska.
Men jag vill prova dessa körningar:)
Så enkelt är det...ge av dig själv, våga offra så vinner du tillfredställelse i din tillvaro.

Medans andra firar att det är fredag och helg med ledighet, så väljer jag att jobba.
Så funkar jag!

Fick glatt besked idag från min dotter att hon fått sin lägenhet:) ett stort steg för henne!
Varje dag har någonting bra i beredskap.Orka kämpa och tro på det du verkligen vill.

Så lever jag...

Mitt nästa mål är att få loss lite mera ledighet denna husvagnssäsong.
Att få njuta av mitt paradis Öland, mer än jag trodde var möjligt.

Det är nästa steg av glädje för mig.

Samt att få min dotter tillbaka i energi och glädje.Just nu är hon sänkt av livet.Kraschad och sjuk..
Skadad i själen och sargad i kroppen efter att ha givit sitt yttersta, till andra under en längre tid.

Hon kommer åter...det ser jag till, med hjälp av andra med positivt tänk.

Jag lever med kärleken i mitt liv...i nån sorts Standbyläge...
Det tar jag också för jag vet att en dag kommer ett avgörande, åt vilket håll vet jag inte.
Men för mig innebär mina val att jag lever fullt ut oavsett vad som händer.

Det är mitt val att ha det så, just nu.

Hellre så och singel än i ett förhållande med någon..baraföratt..
Det är inte min grej!
Får jag inte det jag vill ha så får det vara, väljer inget halvdant:)

Män finns överallt...men jag vill ha en speciell, för mig en helt fantastisk person, som får mig glad och lycklig, genom att bara vara just Han:)
Min energipåfyllning, min boost av glädje och skratt.

Jag har vänner i mitt liv som jag vet, älskar mig som den toka jag är.
Ett yrväder som har svårt att vara stilla.
Jag agerar om jag tycker att tillvaron inget tillför.Förändrar och provar nya vägar.
Det ger mitt liv ett stort värde.
Mig som person ett värde.

Jag älskar att bli bekräftad.
Veta att jag gör någonting bra, att jag tillför andra glädje och framtidstro.

Då är jag i rätt yrke:)
Och i rätt företag!

Jag är stolt över att vara en av det härliga Swebusgänget.
För oss är det inte bara ett jobb, utan den livsstil att ha de körningar vi har och den gemenskap vi förvaltar.

Vi är Swebus och är stolt över det.

Jag är Sirpa Niva och stolt över den jag är!!
För jag är mitt eget varumärke.
En del av livet, som jag har givit mig sjutton på att göra det bästa av.
På det sätt som fungerar för mig och får mig att leva i full skala.

Jag har inte haft det lätt i barnaår och tonåren.Slitit och kämpat, farit illa och misshandlats.
Men jag har alltid rest mig, stoltare och stakare och än mer framgångsrik än tidigare.

Livet är detta som pågår just nu när jag skrivet detta:)
Häftigt!

Nu tar jag valet att gå ut i mitt trivsamma kök, koka på ett gott the, bre mig en nattmacka, tända några levande ljus och bara njuta av att leva, som den jag är:)

Av Sirpa - 1 april 2016 01:54

Ligger vaken i natten, tankarna far i mitt huvud.

Tankar om hur det kommer sig att människor väljer att ha negativitet i sitt liv, när det finns andra valmöjligheter.
Var kommer detta för mig, konstiga beteende ifrån?

Tror man sig inte vara värd bättre?
Vill man inte lämna den välbekanta tillvaron och ge sig in i någonting bättre, av rädsla....eller vad är det som gör att man väljer stanna kvar i något som suger energin ur en??

Varför väljer man att leva i en tillvaro som är bara dålig och sedan kalla det för Guds bestraffning??

Gud ger en alltid valmöjligheter.
Det är bara att öppna ögonen och se dem, ta dem till sig...

Självklart är alla människor, någon gång i sitt liv i svackor.
Det mesta kan te sig jättejobbigt och energin saknas för att orka kämpa.

Vila då i detta en stund men bit dig inte fast i det.
Låt några dagar gå, samla kraft, sortera tankar och gör sedan nya val.
Steg för steg, ut ur det jobbiga.

För endast Du själv har valet.
Möjligheten till en förändring, ut ur det som tär och äter på dig och din tillvaro.
Våga lämna det som inte känns bra!

Säkert får du lov att offra en del för att komma ur det...våga göra det!
Offra det som är nödvändigt.
Låt det svida en stund för att sedan komma till insikten, att just detta var nödvändigt för att komma till nästa steg, till en befrielse.

Det är inte enkelt känslomässigt alltid, att gå vidare.
Men så många gånger det enda valet för att komma till en inre frid.

Så många människor väljer att stanna kvar i det som inget längre tillför någonting...
Varför väljer man att slösa bort sitt liv på det viset?

Kan någon ge mig ett bättre svar...än det jag skrivit om?

Skuldkänslor kanske?

Man tror sig kanske vara någon skyldig för saker som skett i ett tidigare skede i livet...

Skuld är en hemsk börda att bära och Ingen människa skall bära en skuld på sina axlar som ett ok, resten av sitt liv och vara olycklig.
Det är ingen fotboja!

Om någon gjort något för en i livet, har ju denne i stunden gjort ett val.
Du är inte skyldig någonting!
Självklart finns känslan av tacksamhet och den bär man med sig i hjärtat.
Lägg bort skuldkänslor!
De är bara någonting som låser dig från att leva.

Välj ett liv där Du mår bra!
För mår du bra så mår också dina närmaste bättre, då du har förmågan att leverera någonting positivt och givande.

Tillåt dig att vara lycklig och glad.Njuta och trivas.
Våga öppna en dörr och titta in...det räcker inte med att slå i gamla dörrar och leva i vrede och ilska, frustration och offerroll.
Du måste våga...
Bara du har valet över din egen tillvaro, ditt liv och dina framgångar

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards