Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Egna val.....

Av Sirpa - 1 april 2016 01:54

Ligger vaken i natten, tankarna far i mitt huvud.

Tankar om hur det kommer sig att människor väljer att ha negativitet i sitt liv, när det finns andra valmöjligheter.
Var kommer detta för mig, konstiga beteende ifrån?

Tror man sig inte vara värd bättre?
Vill man inte lämna den välbekanta tillvaron och ge sig in i någonting bättre, av rädsla....eller vad är det som gör att man väljer stanna kvar i något som suger energin ur en??

Varför väljer man att leva i en tillvaro som är bara dålig och sedan kalla det för Guds bestraffning??

Gud ger en alltid valmöjligheter.
Det är bara att öppna ögonen och se dem, ta dem till sig...

Självklart är alla människor, någon gång i sitt liv i svackor.
Det mesta kan te sig jättejobbigt och energin saknas för att orka kämpa.

Vila då i detta en stund men bit dig inte fast i det.
Låt några dagar gå, samla kraft, sortera tankar och gör sedan nya val.
Steg för steg, ut ur det jobbiga.

För endast Du själv har valet.
Möjligheten till en förändring, ut ur det som tär och äter på dig och din tillvaro.
Våga lämna det som inte känns bra!

Säkert får du lov att offra en del för att komma ur det...våga göra det!
Offra det som är nödvändigt.
Låt det svida en stund för att sedan komma till insikten, att just detta var nödvändigt för att komma till nästa steg, till en befrielse.

Det är inte enkelt känslomässigt alltid, att gå vidare.
Men så många gånger det enda valet för att komma till en inre frid.

Så många människor väljer att stanna kvar i det som inget längre tillför någonting...
Varför väljer man att slösa bort sitt liv på det viset?

Kan någon ge mig ett bättre svar...än det jag skrivit om?

Skuldkänslor kanske?

Man tror sig kanske vara någon skyldig för saker som skett i ett tidigare skede i livet...

Skuld är en hemsk börda att bära och Ingen människa skall bära en skuld på sina axlar som ett ok, resten av sitt liv och vara olycklig.
Det är ingen fotboja!

Om någon gjort något för en i livet, har ju denne i stunden gjort ett val.
Du är inte skyldig någonting!
Självklart finns känslan av tacksamhet och den bär man med sig i hjärtat.
Lägg bort skuldkänslor!
De är bara någonting som låser dig från att leva.

Välj ett liv där Du mår bra!
För mår du bra så mår också dina närmaste bättre, då du har förmågan att leverera någonting positivt och givande.

Tillåt dig att vara lycklig och glad.Njuta och trivas.
Våga öppna en dörr och titta in...det räcker inte med att slå i gamla dörrar och leva i vrede och ilska, frustration och offerroll.
Du måste våga...
Bara du har valet över din egen tillvaro, ditt liv och dina framgångar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards