Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Mina val...

Av Sirpa - 1 april 2016 02:42

Jag har gjort valet att trivas med mitt liv.
Valt bort sådant som tagit min energi och som tärt på min tillvaro.

Lämnat förhållanden som inte givit mig annat än huvudbry och ledsamhet, ensamhetskänsla och tärande på min självkänsla.

Ingen människa tillåter jag förminska mig som person.Då går jag om det inte finns möjligheter att förändra.

Detta har även gällt arbetsgivare, kollegor och vänner.

Vi har alla val...att förändra och fixa till det som inte funkar.
Faktiskt tycker jag att det är var och ens skyldighet att se över sitt eget liv, göra de förändringar som behövs, för att må bra.

Jag lever här och nu...
Kämpar stundtals så jag nästan går på knä, men jag agerar!
Sitter inte med offerkofta på mig och ältar, utan gör de aktiva handlingar som behövs.

Vilar i stunder då orken inte räcker och tar sedan nya tag.

Jag har bestämt mig för att må bra och i detta gör jag framsteg:)
Varje dag sker någonting gott...

I Onsdags fick jag fastanställning på Swebus:) Det är för mig en fantastisk framgång.
En viktig och glädjande energipåfyllning.

Jag får offra längs vägen.
Tjänar något sämre och kommer att förlora en hel del på resor till och från arbetet då jag tjänstgör på depån i Uppsala.

Men det tar jag:)
För detta får mig att må bra!

Jag älskar dessa körningar och mina nya kollegor, alla kunder jag träffar och städer jag får bekanta mig med.
Känns toppen!

Jag kommer nu i 5 dagar att jobba nätter.Jag offrar igen av mig själv, då jag är morgonmänniska.
Men jag vill prova dessa körningar:)
Så enkelt är det...ge av dig själv, våga offra så vinner du tillfredställelse i din tillvaro.

Medans andra firar att det är fredag och helg med ledighet, så väljer jag att jobba.
Så funkar jag!

Fick glatt besked idag från min dotter att hon fått sin lägenhet:) ett stort steg för henne!
Varje dag har någonting bra i beredskap.Orka kämpa och tro på det du verkligen vill.

Så lever jag...

Mitt nästa mål är att få loss lite mera ledighet denna husvagnssäsong.
Att få njuta av mitt paradis Öland, mer än jag trodde var möjligt.

Det är nästa steg av glädje för mig.

Samt att få min dotter tillbaka i energi och glädje.Just nu är hon sänkt av livet.Kraschad och sjuk..
Skadad i själen och sargad i kroppen efter att ha givit sitt yttersta, till andra under en längre tid.

Hon kommer åter...det ser jag till, med hjälp av andra med positivt tänk.

Jag lever med kärleken i mitt liv...i nån sorts Standbyläge...
Det tar jag också för jag vet att en dag kommer ett avgörande, åt vilket håll vet jag inte.
Men för mig innebär mina val att jag lever fullt ut oavsett vad som händer.

Det är mitt val att ha det så, just nu.

Hellre så och singel än i ett förhållande med någon..baraföratt..
Det är inte min grej!
Får jag inte det jag vill ha så får det vara, väljer inget halvdant:)

Män finns överallt...men jag vill ha en speciell, för mig en helt fantastisk person, som får mig glad och lycklig, genom att bara vara just Han:)
Min energipåfyllning, min boost av glädje och skratt.

Jag har vänner i mitt liv som jag vet, älskar mig som den toka jag är.
Ett yrväder som har svårt att vara stilla.
Jag agerar om jag tycker att tillvaron inget tillför.Förändrar och provar nya vägar.
Det ger mitt liv ett stort värde.
Mig som person ett värde.

Jag älskar att bli bekräftad.
Veta att jag gör någonting bra, att jag tillför andra glädje och framtidstro.

Då är jag i rätt yrke:)
Och i rätt företag!

Jag är stolt över att vara en av det härliga Swebusgänget.
För oss är det inte bara ett jobb, utan den livsstil att ha de körningar vi har och den gemenskap vi förvaltar.

Vi är Swebus och är stolt över det.

Jag är Sirpa Niva och stolt över den jag är!!
För jag är mitt eget varumärke.
En del av livet, som jag har givit mig sjutton på att göra det bästa av.
På det sätt som fungerar för mig och får mig att leva i full skala.

Jag har inte haft det lätt i barnaår och tonåren.Slitit och kämpat, farit illa och misshandlats.
Men jag har alltid rest mig, stoltare och stakare och än mer framgångsrik än tidigare.

Livet är detta som pågår just nu när jag skrivet detta:)
Häftigt!

Nu tar jag valet att gå ut i mitt trivsamma kök, koka på ett gott the, bre mig en nattmacka, tända några levande ljus och bara njuta av att leva, som den jag är:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Tisdag 23 april 04:50


Nu är det tidig Tisdag morgon och jag vaknade efter en natt med djup, nästan medvetslös sömn. Natten innan var det svårt att komma till ro då jag anlände rätt sent och skulle upp tidigt. Det blev slarv med matintaget också igår och det gjorde nog...

Av Sirpa - Måndag 22 april 05:06

Söndagen bjöd på jättefint somigt väder, men hu så kyligt. Men kylan märkte jag inte av där vid bussratten. Hann äta frukost denna morgon innan det bar iväg till Kristinehamn för lastning av tågresenärer till Karlstad och Oslo. Jag fick med mång...

Av Sirpa - Söndag 21 april 06:41

Kände mig trött och hungrig när jag gick ut till bussen och hämtade laddsladden till min mobil. Passerade receptionen på hotellet och kunde inte motstå att köpa mig en Linssallad med handskalade räkor och kokt ägg som kostade 89:- Har köpt nåt...

Av Sirpa - Lördag 20 april 17:33

Vaknade jättetidigt i husbilen. Det bar minusgrader ute och det kändes inne hos mig där i bilen. Pannan gick igång ofta. Bryggde på gott starkt kaffe och låg sedan kvar i söngvärnen en stund. Hörde hur kollegor hämtade sina bussar. Jag fick ...

Av Sirpa - Lördag 20 april 05:45

Måndagen började jag med att haltande av smärta kliva upp tidigt och få igång kroppen innan det var dags att köra barnbarnet till skolan och direkt därefter åka och besiktiga min lilla bil. Jättetrevlig besiktning. Dekra i Svista hemma i Eskilstun...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards