Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Min älskade dotter!!!

Av Sirpa - 2 april 2016 12:23

Nog känns det konstigt... Från att vara en hårt jobbande, tränande, pysslande, ordning-och-reda-överallt, 3-barns mamma (2 bonus), djur.. Ja listan blir lång..
Har hållit igång flesta dagar från tidiga ottan till midnatt.... Och ja såklart förstår jag väl nackdelen med det nu, lätt att vara efterklok..
Vara den som alltid ställer upp när någon behöver hjälp eller stöd.
Var det stressiga livet bra? Jo säkert. Hann ju aldrig tänka. Men hann med alla andra, och deras behov.

Nu då?

Här ligger jag, jag är extremt trött, ont i huvudet, ljuskänslig, ljuskänslig, kan inte ens gå upp till övervåningen utan att få fruktansvärda smärtor i bröstkorgen och andnöd.
Hjärnan, den funkar liksom inte.
Stress, minsta lilla kortsluter allt och jag blir yr och illamående..
Helt jäkla sjukt kan jag lova.....

Skulle ha lyssnat på min kropp, den sa ifrån för LÄNGE sedan.... Jag har bara ignorerat.
Men det hjälpte ju sisådär va?

Nu börjar vi om från noll.
En dag i taget.




Detta har mitt yngsta barn drabbats av och det känns rent ut sagt förjävligt!

Jag vet nu vad hon utsatts för under flera års tid och det är till största delen orsaken till hennes tillstånd idag.

Nu har hon lyckats ta sig loss från en människa som utövat Härskarteknik på henne under många år.

Att vara nedtryckt som person resulterar ofta i att den utsatte överpresterar för att vara till lags.
Är stark i alla lägen....så länge orken räcker!

Nu är det nog!!
Hon skall bort ifrån denna människa som förminskar hennes värde...i kampen över sitt eget dåliga mående och litenhet.

Nu räcker det!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards