Alla inlägg den 7 april 2016

Av Sirpa - 7 april 2016 04:23

I Måndags tog jag beslutet och steget till att ta fram husvagnen min för att börja säsongen lite smått.

Ringde till Mälarcampingen i Västerås och resonerade fram en bra lösning, till ett nästan 3 veckors boende där innan färden till Öland 28/4.

Kommer att köra dit mig älskade Sävsjövagn imorgon Fredag.
Inreda den och göra klart för boende.

Sedan ska Lovan och jag vara dör så mycket vi hinner och mäktar med fram till Ölandsresan.

På så vis får jag vagnen checkad att allt fungerar som det ska och tid att fixa om något krånglar.

Ska bli härligt igen:)
Som jag har längtat!
Älskar husvagnsliv och har svårt att tänka mig en sommar utan husvagn.

Lovan skall nu läras upp till att bli en husvagnskatt...det blir spännande att genomföra.
Klart hon kommer gilla det med närheten till mig hela tiden.

Så imorgon bitti, tidigt, åker jag till Eskilstuna och hämtar Alfred:) min härliga, stora Sävsjövagn.

Av Sirpa - 7 april 2016 04:13

Jag har ju under de senaste dygnen arbetat natt.
Riktig natt...med tiderna 21.30- 05.40

Det har varit tufft kan jag lova!

Jobbet och körningen är toppen.
Gillar verkligen att köra långt och ha många resenärer.
Körningen känns meningsfull då.

Jag har trivts väldigt bra på vägarna och njutit av körningen, mötet med nya människor och även resenärer som brukar åka med mig till och från Arlanda, som jobbar på flygplatsen.

Det jag haft stora problem med bara, är sömnen.
Jag har sovit alldeles för lite!
3-4 timmar per dag är på tok för lite så mina arbetsnätter har pga detta blivit oerhört tuffa.

All min kraft har gått åt till skärpa och koncentration i arbetet.
Sedan har jag då rest med egen bil mellan Västerås och Uppsala.
2 timmar, egenbetald restid, varje dag.

Jag gör detta för att jag trivs och älskar mitt arbete.

Klagar gör jag inte heller då jag skriver detta, utan konstaterar fakta.
Det har varit tufft och kul.

Efter sista natten kunde jag sova 5 timmar, riktigt djup och stärkande sömn och det fick mig i balans genast.

Gick sedan igår kväll och lade mig, normal tid för mig...vid 22 tiden.
Har nu sovit djupt och skönt i nästan 6 timmar.

Återfunnit min egen dygnsrytm och det känns jättebra.
Gick snabbt att vända tillbaks kroppens vanor.
Till nätterna var jättesvårt, till och med på gränsen till omöjligt då jag inte sov.

Känner också att min mage farit illa av att jag ätit och druckit kaffe mitt i nätterna.
Ätit för mycket dessutom.

Nu har jag ledigt Tors-Fre och sedan börjar jag jobba 4.35 på Lördag morgon:)
Passar mig perfekt.

Har nu körningar på Västeråsdepån mestadels denna månad.
Kan gå till och från jobbet igen och bara det kommer kännas skönt i kroppen.

Min älskade vän som jag träffade i Örebro, mitt i natten, i varsina körningar, tyckte att jag såg ut som ugglan på bilden den sista natten:)
Det stämde nog rätt bra!

Av Sirpa - 7 april 2016 03:54

Bekräftelse vill ju alla ha, på sitt sätt.

Att få levande bevis för att man gjort någonting bra är toppen!

Som jag fick, efter min 4:e natt på linje 866 från Arlanda till Örebro och tillbaka samma sträcka mitt i natten.
Körde den då via Enköping och Västerås.
En härlig tur att köra :)
För mig lite fel tid på dygnet bara...

Men det märker inte kunderna av utan mitt arbete är proffsigt utfört med all den värme och glädje jag känner i utövandet.

Fick detta till mig dagen efter ....

Kent som kommenterat är min underbara chef.

Han är så stolt och glad över att jag finns med i hans gäng:)
Det gör mig stolt och lycklig, att ha hamnat så rätt i arbetslivet som jag nu gjort.

Älskar mitt arbete på Swebus!

Det bästa val jag någonsin kunnat göra.
Från 1/5 är jag dessutom fast anställd.

Känns toppen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards