Alla inlägg den 8 april 2016

Av Sirpa - 8 april 2016 08:27

Gick och lade mig igår kväll vid 22 tiden.
Efter en dag med en hel del sysslor.
Sov ganska länge då och sedan kom träningen in som en rätt krävande bit, i regn och rusk.

Dusch och sen frukost.
Kort vila innan tvättstugan.
Körde två maskiner.
Diskade och plockade härhemma.
Hängde tvätten på tork.

Full fart mot Surahammar.Hämtade ut mat på Vanessa i Sura.
Kebabtallrik åt tjejerna och sallad åt mig.
For så hem till dotter och barnbarn.

Där hade hon haft Husstylister i farten i timmar och huset hade fotats i 360 graders bilder.
Alltså kan man på nätet vandra igenom huset och se allt.
Det hade tagit 4 timmar och min dotter var helt slut.

Vi åt innan det var dags att handla på Willys.
Båda handlade vi ganska mycket.
Jag ett sortiment till husvagnen.

Lastade in sånt jag glömt i deras förråd.Husvagnsgrejer
For hem och bar upp varorna.
Sortera upp och ställde ut på balkongen.Lastade bilen full med husvagnssaker, från källaren och sovrummet.

Sedan fick det lov att bli vila på soffan.Åt resten av salladen och skrev med min älskade på messenger.
Vi avhandlade en del om livet och tankar.Alltid väldigt intressant.

Såg på tv, drack gott kaffe och åt choklad.Mådde rätt bra:)
Trivdes för mig själv och kände hur jag slappnade av och blev trött vid 22 tiden.
La mig och somnade gott.

Vaknade på natten av ett blött täcke, som Lovan kissat på.
Upp och bädda rent.
Kände mig inte alls bra med hennes beteende.

Skrev ett mejl till Huskatten och bad om råd och tips.
Bloggade lite och kunde sedan somna om.
Hade druckit mitt morgonkaffe redan.
Sov riktigt djupt fram till kl 8.

Jätteskönt!
Mådde mycket bättre i sinnet efter mera sömn.
Märks att jag har en del att ta igen.

Straxt iväg till Sura och hämta min lilla tjej som ska hjälpa mormor hämta husvagn.

Av Sirpa - 8 april 2016 03:33

Jag har nu haft min lilla kattjej Lovan i snart två månader.
Hon anpassar sig mer och mer till vårt gemensamma liv.

När hon annonserades ut från Huskatten så var det till ett hem dör hon skulle få vara ensamkatt och med mycket kärlek och omsorg.

Det får hon!
All tid jag är hemma är det hon som gäller.All hennes vakna tid.
Katter sover ju mycket.

Vi kelar, leker och busar.
Jag är jättenoga med hennes toalåda och hon är duktig på att kissa och bajsa där.

Men....hon kissar även i min säng.
I våran säng...då hon själv även sover intill mig i sängen.

Den tid vi inte är i sovrummet håller jag stängt för tidigare kissade hon bara när jag inte var i sängen.

Nu måste jag stänga henne ute helt ur sovrummet...så vill jag inte ha det.
Vi skall kunna sova ihop hon och jag.

Vet inte vad jag skall göra för att få henne sluta.

Vaknade nyss av att det var blött intill mig igen, där jag låtit henne sova tidigare, då jag lever i hoppet över att hon slutar med otyget.

Jag tvättar täcken, filtar och lakan ständigt.Kämpar på och håller rent.

Skrev nyss till huskatten och ber om hjälp och råd.
Är så rädd att hon börjar göra ifrån sig i soffan.

Min finaste matta har hon kissar ner.
En vacker röd ryamatta...

Jag vet inte vad jag ska göra??

Älskar henne och vill inte skiljas ifrån henne...men nåt är ju fel när hon har det beteendet.
Som att hon straffar mig för något..

Har någon råd och tips åt mig?
Just nu sitter hon utanför dörren till sovrummet och gnäller ynkligt och vill in.
Min lilla älskling..

Av Sirpa - 8 april 2016 03:20

Stack ut igår på ett träningspass i regnet på Björnön.

Det var inte så kraftigt när jag åkte iväg hemifrån, via jobbet och ett samtal om ledigheter i Maj, med min goa chef.

For sedan vidare till Björnöbadet och parkerade.Då hällde det ner från himlen men det skrämde mig inte.
Tränar ändå även fast jag vet att jag blir våt och även kall denna årstid.

Joggade ut i spåret.Gick raskt varvat med inslag av jogg och löpning i uppförsbackarna.
Fick upp värmen bra och det flöt på fint...i skorna:)

Stora pölar överallt som jag hoppade över och skuttade förbi.
Blev lite annorlunda träning.
Lite extra jobbigt med allt parerande.

Det var halt och lite otäckt på sina ställen och jag kunde bara gå raskt där, ville inte göra mig illa i leran.

7 km senare vid bilen var jag kall och genomblöt.
Blötte ner bilen alldeles med mina våta kläder.

Snabbt hem med full värme i bilen.

Av med allt precis innanför dörren och in i en varmdusch genast.

Sådana träningspass är väldigt ansträngande och givande.
Kändes i framförallt, vadmusklerna.

Sen frukost och vila på det innan tvättstugan

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards