Alla inlägg den 11 april 2016

Av Sirpa - 11 april 2016 07:36

Söndag 10/4 var det då dags för den årliga promenaden, till förmån för hjärnforskningen.

Hämtade min bästis och vi åkte till Köping i det vackra, soliga vårvädret.

Parkerade en bit bort och gick till stora torget där evenemanget var/startade.
Köpte våra startplatser och betalade det dubbla mot vad de kostade.

Min dotter C brukar vara med men inte iår, då hon är hemma, alldeles för sjuk för att orka.

Hade givit henne löfte om att hälsa och krama om Bissen från henne om tillfälle till det gavs.
Nu blev det tyvärr inte så...det var så mycket ikring honom så det fick räcka, tyckte jag.
Denna kämpe som är grundare till detta evenemang

Kurre Lundmark höll i scenen och mikrofonen detta år och stod längs vägen och delade ut choklad också sedan:)

Starten gick och Bissen gick i täten ännu längre än förra året, trots att han hade sina kryckor och smärta i hela kroppen.

Tårarna kom över hans fantastiska kämparglöd.
Solen sken och alla vi andra vandrade vidare efter att ha applåderat vår kämpe.

Detta år blev det över 4000 personer som gick:)
Helt fantastiskt!!
Bra stämning och högt tempo i det varma solskenet.

Jag gick med min bästis V som också är en kämpe.
Hennes kropp har också genomgått en massa i livet och att gå en mil var för henne en toppenbra prestation.

Beundrar min älskade vän!
Du är toppen V !!
Jag älskar dig för den härliga person du är och är så glad att ha fått in dig i mitt liv och som min bästa vän.

Svettiga och varma knallade vi fram.
Fick vatten och banan, choklad längs vägen av sponsrande företag.
Bra initiativ!

Väl framme igen blev det soppa, bröd och lotteridragning på startnumret.
Mycket folk och god stämning.

Bissen talade till oss igen med rörande tacksamhet.

Fantastiska timmar för en god sak.

Heja Bissen!!

Vi ses igen nästa år på samma ställe.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards