Alla inlägg den 24 april 2016

Av Sirpa - 24 april 2016 05:50

Vaknade väldigt tidigt denna Söndagsmorgon.Kroppen smärtade...

Dotterns flytt kördes igår och det känns jätteskönt att ha mina tjejer bakom dörr och lås, som Ingen annan har nyckel till.

Ingen som slår eller hotar dem!!

Flytten blev riktigt tuff, då det var sådana mängder med grejer och vi var alldeles för få som bar och slet.

Från hus till en trårummare, tre våningar upp i sugande trappor.

Hade på mig mobilen nästan hela tiden, med en app som mätte av steg, längd och våningar.

Bilden talar en hel del för sig....
Där var jag inte ens klar för dagen.

Började morgonen redan 6.30 med uppstigning och kaffe.

Natten sov vi, båda mina döttrar och bägge små barnbarnen i samma rum, i trygghet.
Säng och soffor var våra sovplatser.

Äldsta dottern kom kvällen innan och hjälpte till med packning av det sista och bar ner mängder från övervåningen och ner i hallen.
Guld värt!
De hade maten klar när jag kom från jobbet, jättetrött efter en arbetsdag på massor med timmar, vid 20.30 tiden.
Var hem till Lovan först självklart.

Tog hem henne från huset samma morgon som jag även åkte och låste upp i lägenheten som dotterns flytt gick till, så städfirman kom in.
Hem med mitt till Västerås och då även Lovan.

Igår efter kaffet bar det iväg till Västerås.Hämta släpkärra från Statoill Hammarbyrampen.
Handlade frukostvaror på Maxi.
Tjejer och barnbarn, hund och katter igång i huset.
Klockan var då straxt efter 8 på morron.
Vi åt en gemensam frukost.

Sedan igång och bar.
Äldsta dottern och jag bar ner madrasser och soffdelar och andra, mindre möbler ut i kärran, från övervåningen.
Soffan för tung!

Packade vidare det sista.
Tömde övervåningen ner i hallen.

Jag tog upp blommor, sorterade sånt som jag skulle ha.
Blommorna var ju bara till låns inför visningen, från mig och andra i familjen.

Vid 11 kom barnbarnens morfar och var barnvakt så vi andra kunde bära och köra iväg.
Han är jätterisig i feber och nåt knas i kroppen...ställde upp ändå!

Min nu enda svärson kom och en god vän till min dotter.

Vi bar och bubbade, körde bort och bar i trappor.
Slet som bävrar alla fyra.
Yngsta dottern packade, pekade och bar undan i lägenheten.

Pizza till lunch vid 14 tiden.
Vi var då redan jättetrötta i ben och muskler.
Yngsta dottern knäckt av sin utmattning och ångest inför att behöva lämna sitt drömhem.
Hon slet på med sitt ändå.
Hennes krafter klarade inte att bära.

Jobbade vidare.
Svettades och flåsade, bar och slet.
Körde totalt 4 fullastade släp och två fulla bilar varje vända.
Som tur bara 1 mils färdväg, enkel väg.
Benen skrek om nåd när kvällen närmade sig.
Kort kaffepaus och mycket vatten under timmarna.
Herregud vad vi jobbade på.
Mot eftermiddan var vi bara tre som bar.

Sist av allt fyllde jag Volvon med mitt.
Ett köksbord och mängder av stora ytterkrukor.
Grejer till Öland och en del annat.

Körde en gungställning till äldsta dottern, som bor i Eskilstuna, sist av allt.
Under hela vårt flyttpass var det omväxlande regn, hagel och snö.
Hela tiden kom det ner något från himlen så vi var svettiga, genomvåta, varma och iskalla, växelvis...vilka förutsättningar!!
Gahh....

Vräkte ner snöglopp när jag åkte med släpet från E-tuna till Västerås.
Lämnade åter kärran 21.30
Jag tog kostnaden för släpets hyra och bensinen.

Kom hem helt förbi av trötthet, benen sög och kroppen skrek av smärta.
Bar upp tre vändor från bilen och lämnade resten till dan därpå...orkade bara inte!
Krafterna helt slut.

Då 21 km och 140 våningar...över 30.000 steg!!!

Ett halvmarathon varav 2/3 delar i trappor och hela tiden med något att bära på!!
Det kallar jag ett rejält dagsverke:)

Vilket träningspass!

Så skönt att det är klart.

Ett par till kommer och tittar på huset under Söndagen.
Intesset är stort och budet ligger på 1.7 miljoner nu.
Hoppas det blir lite till.
Huset är värt mer än så

Dottern har nu ett gedigert jobb att inreda sitt nya boende.
Lite i taget efter sin egen förmåga.
Jag kan inte hjälpa mera just nu.
Är helt färdig, ont överallt och ska jobba em/kväll idag.

Måste även ut till min husvagn som jag övergav i all hast när dottern for illa.
Boendet i vagnen blev inget av och mitt liv fick full focus på dotter, barnbarn, jobb och flyttpackning.
Tiden har inte räckt till annat...inte heller orken.
Mitt barn och barnbarn har varit viktigast för mig!!

Ligger nu i sängen...har druckit kaffe.
Tagit fler värktabletter.Alvedon
Har så ont i mina höfter och vader efter alla trappor.

Måste försöka sova lite till för det blev bara 4 timmar inatt.
Smärtan väckte, samt Lovans gnällande.
Ska ju vara igång till efter midnatt idag, så mer sömn är nödvändigt.

Vilket styrkepass...både fysiskt och mentalt!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards