Alla inlägg den 28 april 2016

Av Sirpa - 28 april 2016 21:29

Rullade in på Kyrketorps Camping efter att ha laddat nyckelkorten först.

Trixade in husvagnen vid golvet som låg kvar sen förra säsongen, med presenning som skydd.
Skruvade loss den först och sedan fick jag lov att gräva ner två av hjulen så vagnen blev rak.

Riktigt tungt jobb och kallt då det inte var mer än några plusgrader i luften.

Jobbade på med allt som var med.
Lastade ut möbler, tält och mattor.
Kopplade igång värmen med el.
Fick låna förlängning av campingägarna då min inte räckte.

Camilla helt slut, sov en stund.
Jag fixade mat och vi åt.
Lade mig en stund och somnade jag med...så ont i höfterna efter allt slit.

Ludde basset superglad över att få springa av sig på stranden.

Jag fyllde vattentank, diskade och handlade på Ica Böda.
Kort promenad på stranden.
Isande kalla vindar...
Men lika vackert ändå:) som alltid!

Timmarna gick snabbt och kvällen kom.Bäddade och lade oss.
Vår vän H kom och allesammans gjorde kväller.

Skönt att vara här..
Imorgon blir det förtältsbygge.

Av Sirpa - 28 april 2016 21:12

Gick upp vid 7 tiden Onsdag morgon.
Kaffe, pussa katt.

Gjorde iordning det sista inför resan till Öland.
Åkte ut till Mälarcampingen, tog loss min vagn med hjälp av en man med liten traktor.
Det var nödvändigt då det var mjukt och blött överallt.

Packade iordning allt inför avfärd.
Tömde toan och diskade.
Åkte hem till lägenheten, parkerade längs gatan, lite längre ner.
Åt frukost med Camilla och Josefina innan vi lastade över hundburen i Volvon, där den hör hemma.

Lämnade Camillas bil på min parkeringsplats.
Åkte till Ramnäs, gjorde iordning allt där, lastade tjejernas grejer.
Mycket last var det i både vagn och bil:)

Lämnade Ramnäs vid 14.30

Åkte så neråt landet.Jag körde givetvis.Köpte mat på Frasses i Söderköping.

Åkte över Ölandsbron vid 21 tiden.
Stannade på första rastplatsen och gjorde kväller.
Jättetrötta!!
Körde gasolvärme.Åt lite kvällsmacka och slocknade vid midnatt.

Vaknade vid 7.30 tiden.
På med kaffe, frukost och toabesök.
Kom iväg vid 9 tiden.
Rullade längs ön och bara njöt av att vara på Öland:)

Kände en saknad efter Titti.Hon hörde hemma med mig här på Öland...

Vi anlände till Kyrketorp vid halv 11 tiden....
Checkade in:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards