Alla inlägg den 30 april 2016

Av Sirpa - 30 april 2016 20:51

Jag roar mig på mitt eget sätt på Valborgsmässoafton.
Camilla, Josefina och H åkte iväg till Byxelkrok för att se på brasa och fyrverkerier.
Jag kände inte alls för att följa med, utan kröp i myspyjamas, ner under filten, med utsikt mot havet och käkade salta kringlor.

Njuter av stillheten och att allt börjar vara på plats.

Fick en del av golvet från min förra plats, hitfraktad av Richard som äger campingen, med hans lastmaskin.
Den lade vi ut framför förtältet.
Cafegruppen på den.
Blev jättebra!

Satte upp stormlinor idag på förtältet.
En till ska upp imorgon.

Grannarna har anlänt nästan alla.Säsongarna
Det byggs golv och snickras, grillas och pimplas öl överallt.
Sedan kommer de flesta att gå till brasan som tänds en bit bort.
Jag avstår iår....
Vill bara vila och vara för mig själv.
Somna tidigt för att vakna tidigt imorgon och träna på stranden.

Det får mig att må bra:)
Träning i tidig morgontimma då de flesta sover.
Det är laddning av batterier för mig.
När solen är på väg upp och stranden är min egen...

De dagar som gått har sugit energi.
Med allt jobb som måst göras för att först ta sig hit med alla saker, de 50 milen.
Sedan uppbyggnad av allt på plats.
Både jag och Camilla går på sparlåga i krafterna, så det har varit riktigt tufft.
Nu ser vi botten på allt och det känns bra.

För mig är egentiden så viktig i stunder som ikväll.
Jag måste få dem annars blir det en inre stress...

Vi äter gott och mår bra i övrigt.
Jag har som vanligt problem, värk i fingerlederna då det görs mycket med händerna, som kräver kraft.
Blåsten tar hårt på kroppen.

Vi älskar vårt Öland trots att det just nu är väldigt kyligt.
Det regnar inte och det är toppen tycker jag:)

Fyllde på vattentanken.
Städade upp runt husvagnen så det är prydligt.
Det står lite blommor ute...tar bilder sedan och lägger ut.

Såg idag att min bästis V är hos sina föräldrar i Kalmar.
Lovan tas om hand av min vän J.
Han ringde och meddelade att allt gick bra med Lovan.
Skönt med uppdatering.

Tänkte sova så snart jag känner att sömntåget kommer tuffande.
Ser fram emot träningspasset imorgon bitti.

Av Sirpa - 30 april 2016 11:09

Äntligen fick jag ork och tid att genomföra ett powerwalk pass på stranden här.
Det blåste och var ganska kallt men det brydde jag mig inte om.

Hade ett djupt samtal med vår skapare under passet och bad om ett tecken från honom.
Fick det:)

En hjärtformad sten låg och väntade mig i sanden...så mysigt!
Där kom svaret på många frågor inom mig och jag kände att min själ landade en smula.

Mitt älskade Öland.
Bödastranden.

Efter 8 km gled jag förbi vid Bageriet.
Inhandlade en påse med blandade sorter:)

Dusch och frukost med gänget i ett varmt och ombonat förtält

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards