Alla inlägg den 2 maj 2016

Av Sirpa - 2 maj 2016 23:12

Idag åkte H hem till sitt och vi tjejer blev kvar.
Jag började med att städa husvagnen och fixa till ute i förtältet.

Satte upp sista stormlinorna på tältet och ordnade med förvaring, tvättlinor och annat praktiskt.
Husvagnen behövde riktas upp och balanseras en sista gång.
Nu har den satt sig tillrätta.

Fixade lunch åt som var supergod:) Gårdagens grillade korvar och kött, med potatissallad.
Vilade gott på den maten.

Bestämde oss sedan för att ta en åktur.For uppåt till Byxelkrok.
Neptuni Åkrar och vidare till övre delen av Bödabukten.
Gick igenom den fina skogen till havet....så vackert!

Älskar sanden och de knotiga tallarna.
Doften från havet och det speciella ljuset.

Åkte vidare längs kusten till Byrum,
Havet låg så blått och vackert...
Blå Jungfrun såg på oss där vi åkte.
Handlade först glass på Ica..

Tankade bilen i Löttorp och sedan hem.Böda Hamn fick ett besök.

Försåg oss med kvällsmat i varma husvagnen innan vi gjorde kväller.
Bara vi tre tjejer och Ludde:)

Av Sirpa - 2 maj 2016 19:51

Kan faktiskt åka buss till min husvagn i sommar om jag vill.

Swebus...min egen arbetsplats stannar ute påvägen vid campingen:)

Av Sirpa - 2 maj 2016 11:59

Vid 7 tiden var det bedårande solsken utanför husvagnen då jag fick upp.
Isande kall vind ven in från det vackra havet.
Min kropp slog bakut direkt mot kylan och det blev beslutet till att stå över träningen idag.

Bryggde på kaffe ute i förtältet, klädde mig och tog med mig kaffekoppen till stranden.

Morgonen var så kristallklart vacker.

Hörde ljud bortåt stranden...
Såg en man stå med armarna utsträckta och sjunga rakt ut över havet, för full hals:)
Helt underbart!!

Jag fylldes av en sådan glädje över att se en människa som bara släpper ut sin känsla, rakt ut.
Ger sig hän och bara öser på som han själv vill i stunden.

Älskar sådan spontan hängivelse:)

Gick efter det bort till Servicehuset.
Tittade på det som gjorts på campingen sen förra säsongen.
Blommor planterade.

Bänkar och spisar, microugnar fixade.
Jättefint!
Enhetliga kranar på toaletterna.
Känns jättebra att saker hålls efter och fixas vartefter.

Tog senare ut Ludde på en promenad innan jag fixade en rejäl frukost.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards