Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Sirpa - 3 maj 2016 20:21

Tulpaner i Borgholm

Av Sirpa - 3 maj 2016 20:14

Efter frukost, träning och dusch var det då dags att piffa upp sig lite för att åka till Borgholm.

Kände mig nöjd med dagens bravad med sandträningen.
Lite snyggare kläder på och smink.

Lasta in oss i Emil Volvo.
Tre tjejer och Ludde Basset.
For de 5 milen till Borgholm, via Köpingsvik.
Parkerade på en sidogata och vandrade in till torget, förbi den fina kyrkan som jag älskar.

Strålande solsken och ca 15 grader i luften.
Besök inne på Butik Öland:) obligatoriskt för mig varje år.

Intog mat på torget, utomhus.
Funkade utmärkt i värmen.
Jag åt en Gyrostallrik.

Ljusständning inne i den vackra kyrkan.
Apoteket innan dess.
Väldigt lite är öppet ännu i stan då turistsäsongen inte har dragit igång.

Vi hoppade i bilen, tog en sväng till slottsruinen.

Åkte så den lilla kustvägen åter hemåt.Mycket vacker natur och härlig bebyggelse.
Ölandssten överallt som jag älskar.
Havet låg så blått och klart...

Återvände till vagnen på eftermiddagen.
Först av allt gott kaffe i solen.
Sedan jobb som toatömning och disk efter det.
Josefina fick vara i lekparken medans jag diskade.

Ytterst lite folk på campingen nu och det tycker vi är jätteskönt.

Av Sirpa - 3 maj 2016 19:56

Efter morgonens pass hade jag fullt sjå med att ta mig till duschen.

Vaknade tidigt men orkade inte upp, utan sov en dryg timme till.
Hela kroppen protesterade mot att över huvud taget gå ur sängen.
Stel, öm och höger lårmuskel var helt stum.

Tänkte att jag ändå går upp för att testa om det blir bättre av rörelse.
Det var rätt metod..
Tror att min kropp för det första mår dåligt av kyla och sedan den dåliga bädd jag sover i.
Är ju van vid mjuk, skön madrass och nu i vagnen sover jag på de dynor som hör till sittdelen i vagnen.
Hårda som betong...

Fixade kaffe, klädde mig och gick till Servicehuset.
Vädret var strålande, det var nästan vindstilla, luften varmare.

Styrde stegen ner till stranden.
Tog bilder över det glittrande havet.

Började gå och tänkte att jag går ett par kilometer iallafall så kroppen får röra på sig.
Mötte mattar och hussar med sina hundar, som hälsade glatt.
Gick vidare och det kändes något lättare där i värmen från solen.

Tiden gick och jag provade jogga lätt.
Det var så mjukt på sina ställen i sanden att jag sjönk djupt, nästan fastnade.
Gick vidare allt raskare.
Såg vackra svanar som gled fram likt ståtliga skepp.

Svåra att få på bild då de simmade utåt, skygga och vaksamma.

Björkarna har nu stora musöron och ser så fina ut mot blå himmel och vita sanden.

Vände tillbaka efter 5 km och det var i senaste laget då jag kände mig trött redan där....
Kämpade mig tillbaka genom att jogga en hel del och de mjuka partierna av sträckan sög ur mig musten totalt.

10 km senare, genomsvettig, varm och högröd i ansiktet av sol och ansträngning, kom jag så till vagnen.
Så trött!!

Av med kläderna.
På med morgonrocken.
Blåbärsdryck som återställare och sedan till duschen i Servicehuset.
Kroppen skrek efter vila!
Stretchade i varma duschen...det var välbehövligt.

Alla dessa 10 km hade varit en kamp med handbromsen i och jag gav mig inte.Träningen skulle genomföras....

Var totalt slut vid frukosten.
Satt bara och hämtade mig.

10 km i tung sand var grym träning...

Känns i rumpmusklerna och vaderna.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards