Alla inlägg den 5 maj 2016

Av Sirpa - 5 maj 2016 22:37

Känner mig trött i både kropp och själ...
Det ligger en längtan och saknad inom mig som känns jobbig stundtals.
Jag vet att det alltid är mest påtagligt när jag är riktigt trött.

Nu är jag jättetrött...
Har lagt mig i min sköna säng.
Så skönt att kunna sova i en mjuk och behaglig säng, inte på en hård och obekväm soffa i husvagnen.

Det gick ju det med...resulterade i att jag uppskattar min säng än mera nu:)

Lovan ropar på mig utanför dörren och jag vill ju så gärna ha henne i sovrummet.
Men jag vet hur det slutar...hon kissar i min säng.
Det ofoget måste jag få bort ifrån henne innan hon kan bli en katt som sover med mig.

Hon hade kissat på badrumsmattan medans jag var bortrest.
Den hängde på badkaret..säkert V som tagit undan den när hon var hit och såg till Lovan

Ska försöka sova snart...
Känns så jobbigt med min saknad.
Efter min älskade...

Av Sirpa - 5 maj 2016 22:05

Gick upp vid 7.30 tiden imorse, i husvagnen.
Var vaken tidigare vid soluppgång.
Valde att somna om efter det då jag ännu var trött.
Hade lång bilkörning framför mig...

På med kaffe, dukade fram frukost.
Rastade Ludde Basset innan jag väckte tjejerna till dukat bord.

Hade då redan packat mina kläder och bäddat upp.
Mycket tvätt med hem.

Vi åt frukost, städade vagnen, jag diskade en stor disk (hade ingen lust att diska igår)
Tömde toan.
Lasta in allt som ska med hem.
Blommorna.
Säkrade de sista stormlinorna.Stängde gas och vattenpump.

Åkte 10.30 från Kyrketorp.
Kisspaus utanför Västervik och sedan tankning av både bil och oss i Söderköping.

For vidare och var framme i Västerås vid 17 tiden.
Tvättade bilen på Statoil...den var så smutsig och dammig efter våra åkturer på Öland.
Camilla fick ta hem min bil för vi ska iväg igen på annat imorgon ändå.

Bar upp mitt pick och pack.
Duschade.Bokade tvättid för imorgon.
Åt och fikade.
Var jättetrött och ont i magen...

Lovan så glad att ha mig hemma igen.


Av Sirpa - 5 maj 2016 05:29

Det finns ingen annan plats för mig, som är så vacker som Öland i soluppgång.

Bilderna får tala sitt språk..

Denna vackra tavla ligger precis utanför min husvagn.
Ett stenkast ner till havet...

Av Sirpa - 5 maj 2016 05:19

Vi hade tänkt oss en liten biltur vid havet...
Det blev en bit mat i Byxelkrok samt promenad vid Neptuni Åkrar.
Vi ville suga det sista ur detta vackra innan vi lämnar ön för denna gång.

Kvällen var vindstilla och vacker.
Mätaren visade på +19 en stund.
Sålänge vinden var stilla så kunde värmen hålla sig kvar.

Där vi satt med vår mat vid havsstranden var det riktigt varmt och skönt.

På bilden väntar dotter och barnbarn på vår mat, som vi sedan tog med oss och åt vid vattnet.
Jättegott att äta på Gurlis i Byxelkrok.
Vällagat och smakfullt.

Vi for vidare till Neptuni åkrar och tog en promenad bland klipphyllor och fossiler.

Älskar den vackra miljö som Öland erbjuder.
Känner hur kropp och själ får chansen att landa här och balansen inombord återställs.

Idag, Torsdag åker vi hemåt.
Det känns både bra och vemodigt.
Skulle behövt en vecka till i tid här, för att landa ordentligt inom mig.

Arbetet kallar.
Min 30 åriga dotter skall firas i helgen, vilket kommer bli härligt.
Tänk att mitt mellanbarn fyllt 30 år:)
Fantastiskt!

Min lilla katt Lovan behöver mig hemma och jag längtar efter min älskade med hela mitt hjärta.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards