Alla inlägg den 8 maj 2016

Av Sirpa - 8 maj 2016 13:50

I vårt fina familjerum på Scandic Infra City inledde vi firandet av Anna med att klä oss fint, gå över till deras svit för lite bubbel samt presentöppning.

Givetvis både med alkohol och utan.
Isaac mitt barnbarn hade valt jordgubbsbubbel åt honom och Josefina, kusinen.

Chapell Hill för mig och Camilla.
Jättegott!

Presentöppning med mycket fint.
Handstickade och sydda saker från de som är kunniga på det området:)
Vackra örhängen och morgonrock från hennes älskade.

Från mig och Camilla, Josefina blev det ett presentkort med Hotellweekend i Stockholm.
Med Camilla och mig med förstås.
Vi står för allt!
Resa, boende, mat och ev besök på något museum eller dylikt.
Anna väljer själv när, var och vad vi gör.

Sedan var det dags för middag i restaurangen på hotellet.
Underbar miljö i lummig grönska, med vattenfall och simmande stora, färgranna karpar i vattnet.

Maten var utsökt och sällskapet toppen.
På andra sidan lokalen pågick en bröllopsfest så volymen var stundtals hög.
Men det gick bra ändå.

Vi åt och trivdes och timmarna gick.
Barnen hade fullt sjå med att studera de stora fiskarna och få i sig sin mat samtidigt.

Jag valde att äta en Skagentoast till förrätt.
Ceasarsallad med kyckling till huvudrätt.
Som avslutning en cheesecake med hallonsås och blåbär.

Magen fyrkantig av allt som stoppades i den...kaffekopp på detta:)

Vi avrundade kvällen vid 22 tiden, då var vi alla trötta och mätta.
Anna firad och glad med allt:)

Denna kväll blev sen då jag inte kom till ro riktigt efter ankomsten till rummet.
Så himla mätt att det inte gick att koppla av:)

Somnade vid 1 tiden på natten...

Av Sirpa - 8 maj 2016 13:22

Anlände till Scandic Infra city vid lunchtid Lördag.

Mötte upp de andra.
Anna min äldsta dotter med familj.
Samt mina barns far och hans hustru.

Vi skulle fira Anna på hennes 30 årsdag som var den 4/5.
Det var hennes ide att samla sin familj på detta vis.Vara tillsammans och njuta, utan att någon behövde slita och jobba med mat och nybakat:)
Var och en betalade sitt uppehälle, det blev hennes present till viss del.

Parkerade och checkade in.
Fick våra rum och vårt var jättefint, på 9:e våningen.
Camilla, Josefina och jag fick ett familjerum.

Toppenfint rum med härlig utsikt och bra luft.
Med en extrabädd som var mjuk och skön:) Den var till mig, tjejerna sov i stora sängen.

Vi samlades alla, gick en bit bort till en pizzeria för lunchintag.
Alla riktigt hungriga.

Jag åt en underbar pastarätt med kyckling, torkade tomater och fantastiskt kryddning i den gräddiga såsen allt serverades i.
Njöt av riktig, välkagad mat:)

Efter lunchen följde en kort vila inför bad i poolen.
Jag hann slumra till kort i min bädd.
Skönt att bara dåsa bort en stund.

Sedan bad och bus i den mysiga ca 10 meter långa poolen.
Barnen lite tveksamma först ända tills de kom på att detta var jättekul:)

Där stannade vi ett par timmar.
Bastade och bara trivdes hela gänget.
Trötta, nyduschade och rödkindade av allt bus drog vi oss åter till rummen för några timmars egentid, innan själva kalasandet.
Jag gjorde iordning rosbukett i lånad vas och presenten låg klar.

Resten av kvällen lägger jag som ett eget inlägg då det blir så mycket annars.
Vilan var behaglig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards