Alla inlägg den 12 maj 2016

Av Sirpa - 12 maj 2016 12:32

Rycktes upp ur sömnens djupa brunn av ett ljud...telefonen ringde och jag blev livrädd.
Pulsen for upp och jag svarade totalt groggy i huvudet.
Hade sovit ca 4 timmar och var nog nere i djupsömn.

Det var ett misstag det samtalet...visste inte hur jag arbetat så vi lade på direkt.

Trodde att mitt huvud skulle sprängas...gjorde så himla ont!
Lugnade ner mig, fick i mig en migräntablett för helt klart var det början till en attack.

Gårdagen blev i drygaste laget då jag på samma vis, fick sova knappt 4 timmar.
Ordnade då med en jätteskojig händelse som jag har framför mig...bloggar om det i ett eget inlägg senare, när det fått landa i mig själv först.

Många telefonsamtal blev det då i spänd förväntan.
Efter det gav jag mig ut på pw till och från jobbet.
Ville träffa min chef och fylla i papper för rådjursolyckan jag hade i Måndags kväll.

Pratade med kollegor innan jag knallade hem igen.
Kom på att tiden var knapp...hopp i duschen och in med lite brunch.

Kort kort vila på soffan innan avfärd till depå Västerås, förarmöte 18-19 och efter det möte med vår Vd och trafikplanerare.
Lite smörgåstårta i magen.
Fick lov att lämna mötet för att åka till Uppsala för min tredje natt.

Det är den natten jag nu vaknat efter...alldeles för lite sömn.
Lade mig 7 imorse.
Får ta en soffvila under dagen, så det löser sig.
Hoppas bara att min huvudvärk ger sig så jag kan ta tillvara min lediga dag, som redan är inne på lunchtid.

Mötet igår hade jag gärna varit med på ända till slutet.
Tanken var att jag skulle deltagit i Uppsala kvällen innan, på likadant möte, men var då tvungen att prioritera vila, då sömnen blev för kort då med...endast 2 timmar drygt.

Idag har jag ledigt.
Får se om jag hinner till Polisen för att fixa ett nytt pass.
Annars får det bli imorgon.

Vila får stå på agendan i första hand idag.
Har nu tagit mig lite kaffe och knäckebröd.
Det är strålande sol ute.Balkongdörren står öppen.

Inatt pratade jag en massa med min älskade och det har lagt sig som bomull i min själ.

Hade härliga kunder med mig från Örebro till Arlanda, som var delaktiga i min körning hela vägen.
De trivdes oerhört bra i min buss:)
Ett medelålders par som skulle till Turkiet.
Vissa kunder ger en guldkant på arbetspasset.
Stor tacksamhet och intresse för mitt arbete.
Frågorna var många och intressanta.
Svarade med glädje och beskrev en Swebusförares arbete.

Om skiftjobb, arbetstider, raster och allt som frågorna handlade om.
De var glada över att få höra och få en helt annan förståelse för vårt jobb.

De påtalade glädjen i mitt genomförande av arbetet.Min information och vänlighet i microfonen, samt min hjälpsamhet med bagagehantering.

Inte svårt för mig kan jag lova:) som trivs toppenbra med mitt arbete på Swebus.

Nu ska jag jobba bort huvudvärken, ta en dusch och få igång denna dag.
Min enda lediga dag denna vecka.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards