Alla inlägg den 18 maj 2016

Av Sirpa - 18 maj 2016 22:31

Denna gång då jag är ensam i min husvagn, så känner jag en fruktansvärd saknad efter min sambo Titti som tassade över Regnbågsbron i december förra året.

Titti och jag hade husvagnen som vårat eget lilla paradis.
Här hade vi en närhet som var så mysig.
Vi sov ihop, tätt intill.
Åt frukost tillsammans, pratade ständigt och hon var med mig i allt jag pysslade med i husvagnen och förtältet.

Jag visste hela förra sommaren att det troligtvis var våran sista sommar tillsammans på Öland....och så blev det.
Efter 15 år tillsammans måste våra vägar skiljas åt.
Titti var så sjuk att det inte fanns annat att göra än att låta henne somna in i min famn, för gott.

Det var hemskt!
Jag trodde att jag skulle gå sönder i hjärtat dagarna efter!!
Gjorde så ont att mista henne i mitt liv.

Men jag hade givit henne löftet den dagen hon som liten kattunge kom till mig...att se till att hon inte skulle lida i livets skutskede, få somna in stilla under värdiga former.
Det löftet höll jag...

Förstår nu att jag inte sörjt klart henne på långa vägar, utan vara bara förträngt hennes bortgång.

Min lilla älskade tasstjej!
Jag saknar dig så hjärtat värker....


Av Sirpa - 18 maj 2016 21:22

Idag var mitt lilla barnbarn, med sin mor och besökte hennes blivande skola.
I höst är det dags...

Tiden går så fort..

Det var ju inte länge sedan jag besökte henne på BB

Av Sirpa - 18 maj 2016 20:08

Vaknade 9.30 imorse efter natt av djup och trygg sömn.
Ingenstans sover jag så gott som i husvagnen...vet inte varför, men så är det.

Kaffe igång direkt, gick ut och tog bilder ut över havet, andades in doften av hav och tång.
Kände hur det gjorde gott i själen.

Tung i huvudet efter all körning.
Tog en Alvedon för att slippa ha ont i huvudet.
Kaffet gjorde susen också.

Solen sken så varmt och skönt att jag kunde stänga av värmen i husvagnen.
Förtältet jättevarmt.

Plockade med lite allt möjligt innan jag åkte till Ica Böda.
Unnade mig blommor att ha här nu, som jag sedan tar med hem på Söndag, till balkongen hemma.

For sedan till Bödasågen för att köpa nåt mer till mitt boende.
Blev två fjärilar till att ha utanför :)
Hittade en kul present till min älskling.
Får se vad han tycker om den.

Tog en skön, lång och varm dusch.
Hann tillbaka ifrån servicehuset när min vän Micke kom till sin husvagn.
Han var kaffesugen så vi tog en fika i solen innan han drog över till sitt.

Jag satte igång att bygga vindskydd.
Skönt att ha som en liten avskärmning mot grannar och allmänning.
Jobbade på, testade olika förankringar.Det måste ju stå pall mot stormar och hård blåst.

Tyckte själv att det blev riktigt bra.
Hade köpt fyra rediga jordankare att fästa med och sedan extra linor samt ordentliga fästen till stagen mot marken.

Älskar mitt vindskydd :) Det är så snyggt.
Rejält och stabilt.
Ska köpa starkare linor till den i veckan.

Blev så förvånad när jag såg klockan :) hade jobbat på utan att märka hur tiden gick.
Skönt att pyssla och plocka utan någon tidspress.Dessutom utomhus i friska luften.


Fixade mat i vagnen.Stekt ägg och korv med hög kötthalt.
Kaffe och chokladboll till efterrätt.
Försökte få fart på tv:n men den säger att antenn inte funkar.
Sökte felet men hittade inte.
Kan vara utan tv självklart.
Tycker bara det är skönt att ha den babblande i bakgrunden.

Nu är det kväller och jag är trött.
Ligger och lyssnar på fåglarnas tjatter ute.Det är vindstilla.

Tog på dagen en bild på doftande syrener utanför Ica.
Så vackra!
De har precis börjat slå ut.


Njuter väldigt av tillvaron här.
Känner att jag behöver tiden för mig själv för återhämtning av själen.

Bara skräpa omkring och göra det jag känner för i flera dagar.

Av Sirpa - 18 maj 2016 12:47

Inatt vid 2 tiden landade jag vid min husvagn, på Kyrketorps Camping på Öland.

Det var mörkt och kallt, alldeles tyst.
Hade stängt ner värmen helt i vagnen då vi inte planerade vara här på ett tag.

Startade igång gasolvärmen så det kom snart igång och vagnen blev varm och skön.

Jag var jättetrött!
Hade knappt sovit något natten innan, jobbat många timmar och efter att ha kramat om min älskling så körde jag neråt landet.
Lämnade Västerås vid 20 tiden, tankade i Köping.
Kort toastopp vid Botorpsström (tror jag det heter) utanför Västervik, så körde jag vidare.

Körde nästan på en vacker rådjursbock som kom upp på vägen plötsligt i mörkret, tvärvände som tur var.Pjuh
Det räcker med den lilla stackare jag körde på med bussen förra veckan.

Fick hjälp av min älskade vän med telefonsamtal, några stycken.
Han ville checka så jag kom fram helskinnad.
Det är jag oerhört tacksam för.
Kände mig inte trött sålänge jag körde, säkert tack vare våra intressanta samtal om allt mellan himmel och jord.
Tröttheten kom när jag väl var framme.

Packade upp medans vagnen blev varm.
Somnade vid 4 tiden.
Så tyst och skönt här, bara fågelkvitter i öronen då jag somnade.
Nu har jag dagar som jag styr helt själv...utan måsten.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards