Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Sirpa - 20 maj 2016 14:56

Det tog snabbt slut på mitt solande mot eftermiddagen.
Vinden tilltog och den är inte varm.

Vattnade mina nyinköpta blommor.
Fyllde på vattentanken i husvagnen och handklippte lite gräs runt tältet.
Vill ju ha snyggt och prydligt på mitt sommarställe :)

Kommer säkert bli nästa sommar, då jag kan få en riktig senester, att jag har en massa blommor här och allehanda små figurer :)
Nu är det ju måsar, fjärilar och en igelkott utanför tältet.

Ska åka iväg nu för att införskaffa starkare rep till vindskyddet.

Av Sirpa - 20 maj 2016 12:59

Det har varit så lite folk här på campingen sen jag kom hit i Tisdags natt, att jag idag tog mig friheten att sola utan överdel, vid min husvagn.

Ställde för, lite stolar så det inte var direkt insyn och bilen står som en mur i vägen också.

Funkade bra ett par timmar tills grannarna bredvid kom till sin vagn.

Älskar att sola och bada naken och jag brukar vara på nudistbadet Lyckesand, bortanför Böda S.
Det är en stor sten ute i vattnet som är gränsen.
Efter den kan man klä av sig och bara njuta av sol och hav mot huden.

Vill inte ge mig iväg dit nu när det inte är så varmt ännu och jag vågar heller inte utsätta mig för att vara där ensam.
Det blir bara när det är de trogna äldre soldyrkande paren är där.
Finner en trygghet att sola i deras beskyddande närhet.
Härliga pensionärer som återkommer varje år och är knallbruna redan efter några dagar på stranden.

Av Sirpa - 20 maj 2016 12:27

Det hittar man på Kaffestugan i Kyrketorp.
Dit styr jag stegen efter mina träningspass.

Kommer alltid ut med mycket mera i påsen, än vad jag tänkt från början.
Går bara inte att låta bli :)

Köper mina favoriter Scones med tranbär och citron.
Jag har skrivit om dem tidigare men det tål att upprepas.

Se bara de underbara hyllorna och diskarna som dignar av diverse gottigheter...

Eget kafferosteri och en härlig veranda för mysiga fikastunder under hela säsongen.

Jättetrevliga tjejer som jobbar där och jag lovar att de har fullt upp under högsäsong.
Då är kön lång...många vill ha sin del av det goda som bakas där.

Detta är en del av mitt Öland som jag längtar till.
Träningen blir ju verkligen nödvändig då jag så gärna handlar något gott, mest varje dag :)

Övervåningen är fylld av vackra ting, design och skönhet.
Där hittar du garanterat presenter till födelsedagar och små mysiga minnen att ha hemma under vinterhalvåret.

Värt ett besök!
Du kommer garanterat tillbaka.

Av Sirpa - 20 maj 2016 11:32

Sov några timmar till efter min vakna stund på natten.

Klockan varvefter 8 då jag gav mig iväg på en lite tuffare vända än igår.
Powerwalk istället för att bara promenad.
Lite inslag av jogg.
Vacker, solig lite småblåsig morgon.

Kroppen var stel och motsträvig första kvarten men sedan kom den loss.

Gick Böda S och tillbaka och sedan vidare till Bageriet för att inhandla gott bröd till idag.
Svenska flaggan vajade så vackert mot den blå himlen och syrenerna doftade.
7 km blev det denna morgon.

Av Sirpa - 20 maj 2016 05:11

Ligger i bädden i min husvagn, det är ännu inte ljust ute.
Vaknade med en oro inom mig som inte ville släppa taget...
Hjärnan spann igång med händelser som varit jobbiga att hantera...
Min dotters dåliga mående ligger i förgrunden för mycket tankeverksamhet just nu och har gjort det ett tag.

Försöker hjälpa och stötta henne så mycket jag bara mäktar med.
Bara att finnas och lyssna är nog så viktigt.
Mycket mer än så kan jag ju inte göra härifrån Öland.

Det blir många samtal per dag...både glada och ledsna, förtvivlade och hjälpsökande.
Ångesten sliter i mitt barn...hela hennes liv så sönderslaget och sargat.
Mitt i allt bråk från den förstörande sidan av x släkten.
Härskarteknik används och hot hänger i luften ständigt.
Jag lär min dotter att bara säga NEJ med stora bokstäver.
Ingen i den släkten har något att säga till om, bestämma över min dotters liv.
De kan ta hand om delen som hör till dem...Den person som slagit min dotter, upprepade gånger.
Mitt framför ögonen på mitt lilla barnbarn.
Där kan de ta sitt ansvar och låta min dotter vara ifred!!


Ligger också och tänker på min älskade som ständigt kämpar med sitt.
Att den bördan aldrig verkar lätta upp, utan det skapas mera omkring honom ständigt.
Inget verkar flyta på, utan allt är en ständig hinderlöpning som kostar hans energi till fullo.
Sedan att jag inte kan hjälpa med någonting under rådande omständigheter gör ju inte något bättre.
Han kämpar ensam! Fast det finns människor ikring honom som borde hjälpa och bära så kämpar han ensam.
Han har även vissa av dem emot sig i kampen...så underlig livsstil!

Mitt eget landar mer och mer.
Så skönt att komma ikapp i hjärnan, hitta balansen jag saknat och som är nog så viktig för mig.

Jobbet flyter på, om än lite väl energisugande emellanåt med de långa resorna, kostnaderna i dessa mil.

Tänker på den spännande resa jag har framför mig till Italien i sommar.
10 dagar med resan ner till Lido.
Lång väg att köra med dubbeldäckarbuss och släp.
Båt över för att sedan susa igenom Tyskland och Österrike.
Vi blir ju två förare som delar på körningen.

Snart dags att börja studera färdvägen så kollegan/vännen har möjligheten att sova under min körning.
På båten har vi hytter så vi får vila inför nattens körning.

Planerar redan vad jag skall ha med mig för kläder.
Handlar lite nytt.
Beställer från Bonprix som jag köpt från tidigare.
Gjorde en beställning inatt på lite klänningar och nån tröja.
Sommarplagg.
Passar på då de har rabatter just nu på över 20%

Ska inhandla skor också.
Planering är början på en resa i min värld...redan där börjar njutningen :)

Var nyss upp en sväng.
Tittade ut i den stilla, tidiga morgonen.Avser inte att gå upp ännu utan det blir en kopp kaffe med knäckemacka.
Vet att jag snart kommer att somna om för några timmars sömn till.
Så skönt :)
Inga måsten nånstans, utan jag bestämmer mitt dygn helt själv.
Gör vad jag vill och sover så mycket jag bara känner att det behövs, för den återhämtning jag är här för.

Kropp och själ i ordentlig vila och rekreation med motion, frisk luft, miljöombyte och sol samt god mat.
Perfekt laddning inför sommarens arbete.

Stoppar nog i mig lite för mycket gottis i form av fikabröd och choklad, men låter det vara så nu.
Kroppen mår gott och det är viktigast.

Skulle jag nu givit mig in på att genomföra Göteborgsvarvet som är imorgon Lördag, så har jag knäckt kroppen helt.
Mentalt hade jag säkert mått bra av denna festdag som Varvet är.
Men fysiskt skulle jag kört slut på mig.

Räcker gott med de mil jag nu avverkar längs stranden här.

Känner i vrister och vader, av de kilometer jag gick barfota igår förmiddag :)
Träningsvärk..rätt skön känsla.

Får se vad jag ger mig ut på idag.
Någon form blir det.
Har stavar med i bilen så vem vet...kanske blir det stavgång om jag känner för det :) eller inte..
Tar det som det kommer.
Formen, känslan och suget får bestämma allt dessa dagar.

Om det blir soligt kommer bikinin vara på hela dagen och solstolen bästa vännen.
Då det är fredag kommer säkert de flesta grannar hit så det kommer inte bli lika lugnt som jag haft hittills.

Det blir det lite smått hysteriska ölandet, vinpimplandet och grillandet som hör så många till på campingar.
Det är deras val :)
Sålänge jag får vara ifred med min livvstil med träning och tidiga kvällar så får var och en leva på sitt vis.
Alla har vi olika sätt att koppla av på.

Nu känner jag sömntåget komma tuffande i fjärran.
Ska hoppa på den en stund och krama kudden...drömma om min älskade som får mitt hjärta att flamma av längtan till honom.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards