Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Årets första dopp :)

Av Sirpa - 21 maj 2016 12:19

Har nu varit här på Öland sedan i Onsdags.
Vädret har varit varierat.
Ganska kallt stundtals.

Imorse vaknade jag till strålande solsken och blå himmel.
Nästan vindstilla.

Bikinin åkte på redan vid 8 tiden och en kort promenad på stranden för att känna på vattnet blev av lite senare.

Hade då gjort rent bilen invändigt.
Det var välbehövligt.

Rutor och allt fick sig en genomgång.
Gummimattorna tvättades.
Putsade och fejade överallt invändigt.

Vid 11 tiden började det vara så varmt att jag blev sugen att bada.
Årets första dopp.

Lånade badthermometer av grannarna, vadade ut i det grunda vattnet tills det nådde mig upp på låren.
Mätte tempen till +8 grader och i detta doppade jag mig, tog några simtag.
Dök under med huvudet, simmade kort och snabbt upp igen i solen.
Det bet skönt i skinnet :)

Vadade tillbaks, tackade och återlämnade thermometern.

Då var det fixat...årets första dopp.
Väldigt sent iår, brukar bada tidigare.
Men nu har det varit så kallt länge.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sirpa - Onsdag 27 mars 10:25


På Torsdag bär det iväg till Örebro. Dottern får köra mig dit då bilen behövs hemma. Hennes bil står där den står, helt opålitlig. Senast förra veckan vägrade den gå igång. Sen kan det gå nån timme och den startar utan problem. De tre verkstäde...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 08:57


Igår Måndag efter att jag kört båda mina barnbarn till skolan och handlat lite på Maxi så var det dags för den tredje behandlingen hos min Kiropraktor. Träffade på en kollega som går och tränar hos en annan Kiropraktor i samma hus. Vi gamla bussc...

Av Sirpa - Tisdag 26 mars 06:12

I Söndags hade jag en körning från Köping med Innebandygrabbar som skulle till Norberg och spela säsongens sista match. Småkillarna som var i 9 års ålder och även några föräldrar som var med var så imponerade av bussen. Tydligen hade det varit ön...

Av Sirpa - Måndag 25 mars 20:05

Idag blev det fest på eftermiddagen när jag hämtat barnbarnet från skolan. Jag fixade smet av Mandeldryck, smält veganskt margarin, vetemjöl, bakpulver, lite salt och vaniljsocker. Dessa blev till frasiga goda Wåfflor som sedan avnjöts med fär...

Av Sirpa - Lördag 23 mars 15:49

Igår hade jag en liten körning då jag utgick från Tuna Trafiks depå i Eskilstuna. Körde tom till Arlanda och väntade in ett plan från Frankfurt som landade 23.50. Hela dagen blev väldigt lång då jag gick upp tidigt i vanlig ordning och tänkte att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards